Gå til innhold

Manchester United: Den store økonomitråden


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Jepp, gikk rykter på at oljemagnaten Sheikh Yurbouti var stor United-fan og vurderte et oppkjøp av United ganske seriøst på RedCafe for litt siden. (:F)

Du har dårlig humor, vet du det x) Sheikh Yurbouti (Shake youre booty).

Strider det også mot retningslinjene?

Nei. Det gjør det ikke.

Lenke til kommentar
Jepp, gikk rykter på at oljemagnaten Sheikh Yurbouti var stor United-fan og vurderte et oppkjøp av United ganske seriøst på RedCafe for litt siden. (:F)

Du har dårlig humor, vet du det x) Sheikh Yurbouti (Shake youre booty).

 

Jeg gir opp deg, håpløst tilfelle. Jaja, offtopic.

 

GOGO Red Knights!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Maset rundt oppkjøp av Red Knights fortsetter. Glazers gikk ut med melding om redusert gjeld (for første gang siden dem kom inn i bildet?). Spill for galleriet for å kjøre opp prisen? Håper Knights tar over og legger klubben ut slik at vi supportere kan kjøpe deler av klubben for 5k £ eller noe. På den måten kan vi unngå at tilsvarende aldri skjer igjen..

Lenke til kommentar

Må erkjenne at jeg er noe overrasket over hvor naive og godtroende den generelle supporteren faktisk er. Jeg er sannelig ikke så sikker på at disse "red knights" er så mye bedre for klubben enn hva Glazers er i det lange løp, selv om det kortsiktig ville være befriende å slette gjelden.

 

Desto flere kokker, desto mer søl - spesielt når flere/alle av aksjonærene er supportere og følelsesmessigst knyttet til klubbens sportslige suksessfaktor.

 

Hva vet vi egentlig om disse ridderne og er det lurt å kaste seg på den første og beste oppkjøpsmuligheten? Og hva med MUST - hvor gjennomtenkt er egentlig dette? Alt Duncan Drasdo virker til å bry seg om er gjeldssituasjonen og hvorvidt klubben er supportereid eller ikke.

 

En liten bakgrunnsjekk på et par av disse ridderne var nokså skremmende etter mitt syn.

 

Mr O'Neill, meanwhile, is chief strategist at Goldman Sachs. You'll definitely have come across its name. Think massive bonuses for staff only a year after the global banking bail-out, think advice to Greece on how to circumvent EU borrowing rules, think investment bank famously dubbed as a “great vampire squid wrapped around the face of humanity”.

 

Mr Marshall is one half of the partnership that founded Marshall Wace, the hedge fund business. You may have seen his name mentioned in despatches a few times over the past couple of years — first when his hedge fund hit the headlines selling short the shares of Halifax Bank of Scotland and Northern Rock (remember what happened to them?), and next when he appeared in front of MPs defending the hedge fund industry and battling a ban on short selling.

 

Ikke for å være negativ, men kanskje vi bør tenke nøyere over hvem og hvordan vi vil at skal klubben styres og ikke nødvendigvis kaste alle rasjonelle tanker over bord så fort Glazer nevnes? Bare en liten tanke..

 

http://www.guardian.co.uk/football/audio/2010/mar/03/red-knights-man-united-bid?popup=true

 

Sjekk også ut denne, som inkluderer en videosnutt.

 

http://www.guardian.co.uk/football/2010/mar/02/manchester-united-ownership-models

 

PS, mer fra TG:

 

...the Glazers, who yesterday released quarterly results showing that revenues had risen by 19% to £144.7m in the six months to 31 December 2009, compared to the previous year, are understood to have vowed to remain for the full term of their recently issued bond until 2017.
Endret av The Game
Lenke til kommentar

Men det kan ikke bli noe verre enn det er nå om dagen vil jeg tro. Er greit at mange kokker mye søl, men den kokken vi har nå har kostet klubben dyrt i mine øyne.

 

Det var ikke moro å gå ifra å være den rikeste klubben i verden til den med mest gjeld i løpet av et par døgn.

Lenke til kommentar

Men det kan ikke bli noe verre enn det er nå om dagen vil jeg tro. Er greit at mange kokker mye søl, men den kokken vi har nå har kostet klubben dyrt i mine øyne.

 

Det var ikke moro å gå ifra å være den rikeste klubben i verden til den med mest gjeld i løpet av et par døgn.

Her er jeg uenig. Det kan nemlig bli mye verre, spesielt om vi får et styre som blander seg i den sportslige administrasjonen og styresettet i klubben. Det er nærliggende å tro at Sir Alex gir som om få år og jeg spår vanskelige arbeidsforhold for en ny manager i et utålmodig styre.

 

Dessuten, hvem her tror med hånda på hjertet at disse ridderne ikke er ute etter å tjene penger? Og hvordan skal et oppkjøp finansieres? Ingen av ridderne, med unntak av 2-3 stk, er ekstremt rike og har råd til å kjøpe opp klubben via egen kapital. Så da sitter vi igjen med to alternativer: Finansiere oppkjøpe ved lån , jamfør gjeld, eller finne en rik investor/supporter fra sørlige breddegrader.

 

Nei, det var ikke moro å få denne gjelden tyngende over klubben, men igjen vil jeg stresse at summen er knyttet opp mot oppkjøpet og klubbens verdi. Å finansiere oppkjøp ved å ta opp diverse lån er ekstremt vanlig og ikke unikt for Man Utd.

 

Glazers er ikke så "fæle" som alle skal ha dem til å være. Det kunne vært langt verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...