Gå til innhold

Manchester United: Den store økonomitråden


Old Game

Anbefalte innlegg

Tc postet:

link til bbc.

 

Ta det i økonomitråden?

 

Da fikk vi bekreftet at Glazer er her for å bli i alle fall. Håper på nye offentliggjorte tall og er spent på den nye renta.

Må innrømme at eg er ikke helt med på dette opplegget. Han vil låne mer penger for å klare å finansiere et lån som allerede er for stort til at han klarer å ha det? Den logikken er eg ikke med på.

 

Men er sikkert noe juks og fanteri i forbindelse med "bonds"?

 

Forøvrig veldig enig i å holde tema vi har opprettet tråder til i de respektive trådene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er utelukkende gode nyheter for Manchester United. Vi vil få et tidsperspektiv (antall år) på lånet og renten vil bli lavere.

 

Dette er også bortimot det nærmeste man kommer en garanti for at klubben ikke er i en økonomisk fare, gjelden til tross.

 

Det som derimot irriterer meg grønn er at vi nå vet at Ronaldo pengene ikke er disponible for Sir Alex. Det er ikke ensbetydende med at vi ikke har penger til spillerkjøp, noe vi helt sikkert har, men det betyr at vi ikke like mye som først antatt. Ytterst skuffende.

Lenke til kommentar

Hvordan kan eventuelle Platinirules påvirke United som klubb? Kan det unngås med Glazer som eiere?

 

Tenker selvsagt på sablene Uefa har raslet rundt med angående deltakelse i CL og EL for klubber med gjeld.

 

Eller har det aldri vært snakk om gjelden? Kun drive med eller uten overskudd?

 

Og hva betyr det for klubben at vi er avhengige av Ronaldo salg for å få overskudd?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Dette er utelukkende gode nyheter for Manchester United. Vi vil få et tidsperspektiv (antall år) på lånet og renten vil bli lavere.

 

Dette er også bortimot det nærmeste man kommer en garanti for at klubben ikke er i en økonomisk fare, gjelden til tross.

 

Det som derimot irriterer meg grønn er at vi nå vet at Ronaldo pengene ikke er disponible for Sir Alex. Det er ikke ensbetydende med at vi ikke har penger til spillerkjøp, noe vi helt sikkert har, men det betyr at vi ikke like mye som først antatt. Ytterst skuffende.

Hva var det jeg sa når det gjaldt Ronaldo pengene, å hva di pengene ble brukt til...? :hrm:

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt før, Uansett hva faen di fleste måtte si og mene, jeg står på mitt. Glazer har tatt "Ronaldo salget" å puttet det rett i lommen/eller betalt gjelden med den, Jeg tror ikke det blir noen STOR stjerne kjøp verken i Januar Vindu eller til sommeren.

 

Det sa du :)

Lenke til kommentar

Sååååå det var jeg som hadde rett igjen? :)

 

Dette beviser vel at klubben kan berøres av gjelda, og jeg er fremdeles livredd for hva følgene av dette blir.

 

Vi har en lavere rente, noe som er bra......,,,, men. Selv med den suksessen vi har hatt forrige sesong og 80 mill for Ronaldo så har vi et overskudd på 48 mill. Slik jeg ser det så er det en umulig situasjon. Og Glazer har fremdeles ikke sagt et ord om hva planene hans er.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Sååååå det var jeg som hadde rett igjen? :)

 

Vel... Så lenge det er rentene som i hovedsak lager underskuddet så er det hvertfall en mulighet for at folk som faktisk har pengene kan kjøpe klubben. Uten de heftige renteutgiftene så blir det jo bra.

 

Som united.no artikkelen sier: "Samlet gjør dette at det mer enn noen gang tidligere virker sannsynlig at nye eiere er den eneste reelle løsningen for United."

 

Skulle gitt mye for ukentlig lunsj med Glazer der vi snakker om klubben og hans planer :D

Lenke til kommentar
Skulle gitt mye for ukentlig lunsj med Glazer der vi snakker om klubben og hans planer :D

 

Så til de grader.

 

Om nye eiere skal komme inn så må det finnes noen som vil bli nye eiere..... Hva skjer om det ikke er det

Hva er poenget med å svartmale som du gjør her? Dersom det ikke finnes noe eller noen som vil spytte inn penger, vil klubben med tiden gå bankrott. Noe som er helt utenkelig når man ser hvor stor inntektskilde United er. Var vel ikke mer enn et par uker siden en rik asiater var interessert i å kjøpe klubben, om jeg ikke husker feil. Dessuten, flere investorer kan gå sammen og fansen vil klare å kjøpe en solid bit av kaka.

 

Lucky: Det var bare min konklusjon av hva som har skjedd, selv om jeg formulerte det som en sannhet. Ingen fasit mao. Det er fortsatt ikke fastslått (noe det heller ikke vil bli) hvor eksaktlig Ronaldo-pengene har blitt av. I Glazers egen lomme er de i alle fall ikke, så der du tok feil. Salgsummen er listet opp under tallene for kvartalets overskudd, noe jeg har tolket etter vildens sky. Du også, ser jeg.

 

Langsiktig funker ikke dette og Glazer vil enten bli nødt til å selge seg ned/ut eller selge Tempa. Enkelt å greit. Ingenting å hoppe i taket over, men det er utvilsomt langt bedre nyheter enn hva MUST gutta og andre kritikere hadde forventet.

 

Hva hadde du rett i Limbeck? Sålangt har de siste ukers offentliggjøringer ikke gjort annet enn å bekrefte hva jeg har skrevet i tråden.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Hva hadde du rett i Limbeck? Sålangt har de siste ukers offentliggjøringer ikke gjort annet enn å bekrefte hva jeg har skrevet i tråden.

 

Det jeg tenkte på var at jeg har satt meg litt tvilsom til at fergie kan bruke pengene fra Ronaldo. Kjøpene hans taler vel for det også.

 

Jeg vet at jeg svartmaler det og det kan kanskje bare være fordi jeg ikke forstår hvordan denne økonomien fungerer og ser den dermed som en stor trussel. Du sier jo selv at uten investeringer så går vi konkurs.

Lenke til kommentar
Hva hadde du rett i Limbeck? Sålangt har de siste ukers offentliggjøringer ikke gjort annet enn å bekrefte hva jeg har skrevet i tråden.

 

Det jeg tenkte på var at jeg har satt meg litt tvilsom til at fergie kan bruke pengene fra Ronaldo. Kjøpene hans taler vel for det også.

 

Jeg vet at jeg svartmaler det og det kan kanskje bare være fordi jeg ikke forstår hvordan denne økonomien fungerer og ser den dermed som en stor trussel. Du sier jo selv at uten investeringer så går vi konkurs.

Å du har fått dette bekreftet hvor? Hvordan vet du med sikkerhet at Ronaldo-pengene ikke er disponible for spillerkjøp? SAF har selv uttalt at penger er tilgjengelig, spørsmålet er bare hvor mye.

 

Nada er skrevet i stein og ingenting er sikkert her i verden. Alle bedrifter kan gå til hevlete - Manchester United også. Men det skal ekstremt mye til mht til klubbens omsetning, som garantert tiltrekker oppmerksomhet fra enhver riking med følere i denne kretsen.

 

Det finnes mange veier ut dersom og når det ikke lengre går rundt for Glazer. Og ettersom enorme mengder av hans midler er skrevet i klubbens verdi, vil han/familien gå personlig konkurs om klubben blir satt under administrasjon. Jeg ser derfor ikke helt frykten for at vedkommende kommer til å kjøre klubben i grøfta, for å så stikke med pengene i lomma. Det skjer ikke.

Lenke til kommentar

At Glazer skal komme seg unna med overskudd etter å ha kjørt klubben i grøfta er nok min største frykt, men jeg tviler også på den.

 

Angående Ronaldo pengene så sa du dette:

"Det som derimot irriterer meg grønn er at vi nå vet at Ronaldo pengene ikke er disponible for Sir Alex."

 

Og hvis dette er sant, så er dette en bevis på hvor fortvilet situasjonen er. Det er vanskelig å drive så godt som vi har drevet de siste sesongene (økonomisk), og dette er resultatet. Vi burde jo ha vert i en situasjon der vi kunne brenne av de fantasisummene jeg er så redd for å bruke

Lenke til kommentar
Det var bare min konklusjon av hva som har skjedd, selv om jeg formulerte det som en sannhet. Ingen fasit mao. Det er fortsatt ikke fastslått (noe det heller ikke vil bli) hvor eksaktlig Ronaldo-pengene har blitt av. I Glazers egen lomme er de i alle fall ikke, så der du tok feil. Salgsummen er listet opp under tallene for kvartalets overskudd, noe jeg har tolket etter vildens sky. Du også, ser jeg.

Sorry, glemte å legge til at det er min oppfatning og tolkning av hva som har skjedd. Jeg vet ingenting om hva pengene er tiltenkt å brukes til.

Lenke til kommentar

Interesserte investorer har det jo vært, og er, men problemet har jo hele tiden vært Glazers stahet om at de under noen omstendigheter har tenkt til å la seg selge ut. Noe kan tyde på at de må bite i seg disse ordene etterhvert, men ting ser uansett ikke veldig lyst ut.

 

Selv om den kjære klubben vår er regnet som verdens største, har jeg mine tvil på at det er særlig fler enn maks 5-10 millioner som faktisk er "blodfans" og ville vært villig til å chippe inn noen penger. Spekulasjoner er det uansett, så jeg lar det være.

 

Sprøtt å tenke på er det jo at klubben vår virkelig holdte på å gå konkurs for rundt 100 år siden (litt over). Da var det en Sankt Bernhardshund som redda oss... Ihvertfall det legenden vil ha det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...