Gå til innhold

[Nedlagt]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med dag 3?

Skal jeg bare gjøre som i dag 1, med litt ekstra progresjon?

 

Problemet er at jeg må øke minst 4 kg. (2 kg på hver side) siden dem ikke har lettere vektskiver. :realmad:

 

 

Tror jeg må skaffe meg kjetting som jeg kan ta rundt stanga, hvis de ikke får inn vektskiver nå. Må ha to kjettinger på 2.5 kilo da. 1stk på stanga om jeg skal øke med 2,5 og 2stk på stanga om jeg skal øke med 2,5 kilo til.

 

Ulempe nr 1 er at bag'en vil veie opptil 5 kilo ekstra, i tillegg til alt det andre i bagen.

Ulempe nr 2 er at jeg ikke har bil/lappen og må gå med bagen. Og jeg har 30 min gange hver vei :s

 

Alternativet er å bruke 1,5 liters vannflasker og feste til stanga, men det blir veldig kronglete og mye styr.

 

 

Det positive er at jeg har snakka med ei jeg kjenner som jobber der, som har snakka med sjefen ang. 1,25/2,5 kg vektskiver. Han virka veldig positiv til ideen og skjønte problemet og mente at de burde gjøre noe med det, men han har ikke gjort noe med det enda...

 

 

Edit:

Jeg kan jo alltids prøve å runne av til nærmeste partall.

 

Slenger jeg på seks 2-kilos så får jeg 12 kg

Slenger jeg på to/fire 2-kilos så får jeg 4/8 kg

 

Dermed kan jeg klare å runne av til nærmeste 2'er:

30 kg + 12 =42

40 kg + 4 = 44 kg

30 kg + 16 = 46

40 kg + 8 =48 kg

40 kg +10= 50

:)

Kan kanskje funke likevel, men er ikke sikkert de har så mange små vektskiver. Trenger jo 8 stk på det meste...

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Første trening med det nye programmet i dag!

 

Uke 1: Dag 1

 

Knebøy:

- Tok noen reps med bare stang for å varme opp litt.

5 x 28 kg

5 x 34 kg

5 x 42 kg

5 x 50 kg

5 x 56 kg

 

Benkpress

- Oppvarming med stang

5 x 28 kg

5 x 34 kg

5 x 42 kg

5 x 50 kg

5 x 56 kg

 

Roing

5 x 24 kg

5 x 30 kg

5 x 36 kg

5 x 42 kg

5 x 46 kg

 

Mage

Tok 3 sett x 15 reps hvor jeg ligger på matte og løfter opp beina+rumpa (reverse crunches??)

- Sideplanke, 3x30 sek. med 5 kg.

 

Kommentar:

Lett økt.

 

Planke+sideplanke gjør at jeg får litt vondt i skuldrene mens jeg holder på. Kjenner det mer i skuldre enn mage, så derfor har jeg droppa planken, og kjører kun sideplanken for å gi mindre belasning på skuldre.

 

 

Uvant å bruke så kort tid på treninga :grin:

Lenke til kommentar

Fulgte bare oppsettet i 'borge_spesial'-fila. Med "set interval" @ 12.5 % og "tonnage cutoff" @ 60%. Der var pyramiden regna ut sånn, det var et hopp på 7 kg per sett. Jeg bare runda opp/ned til nærmeste partall (toer).

 

Kan jo alltids endre 'set interval' til en litt lavere prosent om du mener det er bedre? Hvor store hopp burde jeg ca ha?

 

Fant ut at jeg kunne øke med to og to kilo, så er ikke så stort problem :)

Må styre mye med 2 kilos-vektene da. Må hive på 6 skiver (2 kg x 6 = 12... 30+12= 42) for å få f.eks. 42. Men det er jo ikke så farlig.

Lenke til kommentar

Det er toppsettet som er vekten, alt du kutter under der vil bare hjelpe på trykket før man tåler den treningsmengden.

Om siste settet et 50kg så har det ingen betydning i negativ forstand om det er 10.10.10.10.50 eller

49.9 49.9 49.9 49.9 50

 

Store hopp blir bare flere sett med lavere vekter.

Det du kan gjøre er å hoppe som du gjør nå i 6 uker, så kjøre 2kg hopp i 6 uker for å øke vekten pr sett og da er du kanskje klar for en runde med kun toppvekter.

Lenke til kommentar

Tror jeg juseterer det litt. Prøver å fikle litt med prosentene i regnearket, og se om det hjelper litt, ellers får jeg gjøre det manuelt.

 

Ser ikke helt vitsen med å ha så VELDIG lave vekter, det gir jo ikke så god trening hvis det er for lett. Det er jo bare 5 reps på toppsettet, og ferdig med det. Greit å ha litt tyngde på noen av de repsa før det, så det gir litt mer trening, eller?

Lenke til kommentar

Det stemmer.

Men jeg tror jeg må bruke excel-arket kun som en pekepinn, og jusere det litt manuelt, siden det er mye rart som ikke er som det skal der tydeligvis..

 

På dag3 er det noe surr med knebøyen, et sett med 8 reps og ett med 3 reps og lavere vekter på siste settet osv. Og på dag2 er det 3x3 som står der.

 

-Så på dag3 kan jeg bare øke med 2kg på hvert sett fra dag1?

- Og på dag 2 tar jeg bare -20% av dag1?

Lenke til kommentar

Ja, arket er et forslag og litt ulikt 5x5 fra myoR.

Den filen jeg lagde/skrev i excel er standard, dvs ikke prioritering på noenting men kun pyramide.

 

Da blir det for eks 50kg på mandag 52kg på fredag 54kg på mandag igjen og 56kg på fredag med 2kg økning. Onsdagene blir da for eks -20% av mandagens vekt og ikke med pyramide, kan godt kjøre en vekt på alle settene eller kutte til 50% og øke reppen 10x2 osv.

Skal bare stimuliere/beholde massen da det blir lenge uten trening ellers og formye med 3x uke sammen med resten.

Lenke til kommentar

UKE1: Dag 2

 

Knebøy -20 % :

Oppvarming med stang

5 x 34

5 x 38

5 x 40

5 x 42

5 x 44

 

Markløft:

5 x 48

5 x 50

5 x 52

5 x 56

5 x 58

 

Skulderpress:

5 x 20 (stanga)

5 x 24

5 x 24

5 x 28

5 x 28

 

Nedtrekk:

5 x 45

5 x 50

5 x 50

5 x 55

5 x 60

 

 

Kommentar:

Skulle egentlig tatt 26 kg som toppsett på skulderpress, men kunne ikke øke med bare 6 kg siden stanga veier 20, og jeg må legge på 16 kg (10+16) for å få 26. Men 28 kg var ikke så tungt, det gikk veldig greit.

 

Kjenner det litt i ryggen nå, i og med at det er første gang jeg trener "tung" markløft (har bare trent teknikk før) i tillegg til knebøy og skulderpress. :new_woot:

 

Edit: Litt stiv i beina også :p

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...