Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd


Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

  1. 1. Hva er din favorittrase?

    • Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forhåndsbestilte fra Elkjøp. Fikk e-post om at de sendte spillet igår. Er vilt nervøs for at jeg ikke får spillet tidsnok, spesielt med tanke på all dårlig omtale elkjøp har fått mtp leveringstid (leste det etter jeg bestilte).

 

Flere som har bestilt fra Elkjøp?

Tror du det er Elkjøp selv som driver og kjører ut og leverer spillene eller? Når det står at de har sendt så er det jo posten som bestemmer hvor lang tid det tar. Ettersom det er brevpost og det ble sendt i går, burde du forvente å få det på mandag, senest tirsdag (kan jo ikke begynne å spille før tirsdag uansett).

Lenke til kommentar
Edit: Viss noen av dere trenger noe å drepe tiden med mellom betaen og retail kan jeg anbefale Husky og HDStarCraft på YouTube! Er enormt med replays av spillere som er ganske høyt oppe. Begynner nå å gå tom for replays å se, men det er kanskje mer min feil en deres, siden jeg ikke har gjort annet den siste uken.

 

Ikke undervurder bøkene heller. Har hørt en del negativt om manga-greiene, men de "ekte" bøkene er svært bra. :)

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte fra Elkjøp. Fikk e-post om at de sendte spillet igår. Er vilt nervøs for at jeg ikke får spillet tidsnok, spesielt med tanke på all dårlig omtale elkjøp har fått mtp leveringstid (leste det etter jeg bestilte).

 

Flere som har bestilt fra Elkjøp?

Tror du det er Elkjøp selv som driver og kjører ut og leverer spillene eller? Når det står at de har sendt så er det jo posten som bestemmer hvor lang tid det tar. Ettersom det er brevpost og det ble sendt i går, burde du forvente å få det på mandag, senest tirsdag (kan jo ikke begynne å spille før tirsdag uansett).

men det er jo litt merkelig at elkjøp gang på gang presterer å faile å levere på lanseringsdagen?

Om du leser litt rundt så er det ikke vansklig å se at dette er et velkjent problem med elkjøp.

Av personlig erfaring kan jeg si f.eks AoC ikke ble motatt før 2 dager etter release selvom det ble lovet "på releasedagen" og selvom jeg fikk beskjed at spillet var sendt samtidig som de fleste andre jeg leste om fikk jeg det opptil 3 dager senere enn de andre.

 

Jeg har forøvrig bestillt fra elkjøp selv nå, da det for meg ikke er noen krise å ikke ha spillet på release dagen, men hadde det hvert det så hadde jeg holdt meg langt unna dem.

 

såvidt jeg har forstått skyldes den trege postgangen fra elkjøps nettbutikk at lageret deres er plassert i sverige og at pakkene kjøres med elkjøps lastebiler fra sverige til oslo (dette vil muligens forklare hvorfor pakken ikke er regisrert som motatt hos posten, selv 2 dager etter mail om sendt vare ble motatt).

Hvorvidt dette er sant eller om det bare var noe noen spekulerte i i en tidligere tråd ang. forhåndsbestilling fra elkjøp husker jeg ikke, så ta det med en klype salt.

 

edit: det er forsåvidt verdt å merke seg at jeg fikk wotlk dagen før release når jeg bestillte fra elkjip...men problemfritt var det ikke, isteden for å sende meg collectors edition pakkene jeg bestillte til 1300kr eller no i den dur fikk jeg 2xnormal versjon verdt 500kr! De ettersendte collectors edition på release dagen men da var det såklart allerede forsent, så endte opp med å skaffe det på nattåpent isteden -_-

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar

dette vil muligens forklare hvorfor pakken ikke er regisrert som motatt hos posten, selv 2 dager etter mail om sendt vare ble motatt

Sporing av brevpost er ikke mulig. Første gang jeg bestiller hos Elkjøp også, men A-Post (Brevpost) har jo en leveringstid på 1-3 dager (har aldri tatt lengre tid enn 2 dager med brevpost fra andre steder hvertfall).

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte fra Elkjøp. Fikk e-post om at de sendte spillet igår. Er vilt nervøs for at jeg ikke får spillet tidsnok, spesielt med tanke på all dårlig omtale elkjøp har fått mtp leveringstid (leste det etter jeg bestilte).

 

Flere som har bestilt fra Elkjøp?

Tror du det er Elkjøp selv som driver og kjører ut og leverer spillene eller? Når det står at de har sendt så er det jo posten som bestemmer hvor lang tid det tar. Ettersom det er brevpost og det ble sendt i går, burde du forvente å få det på mandag, senest tirsdag (kan jo ikke begynne å spille før tirsdag uansett).

 

Så hyggelig du var da. Er veldig godt innenforstått med hvordan posten fungerer, og nogenlunde hvor lang tid et brev bruker fra Oslo til Trondheim feks. Problemet/bekymringsmomentet som Dkdaffy nevner er jo at de har lager i Sverige, og jeg har ingen erfaring med hvor lang tid det tar å frakte spillet fra Sverige til Oslo. Eller hvilket selskap som har den jobben.

 

For å være litt etterpåklok burde jeg nok gitt mer informasjon enn "dårlig omtale" slik at du ikke misforstod og tok meg for en idiot. Men har du fått e-post om at spillet er sendt? Evt når fikk du det?

 

Edit: Ser jeg leste litt raskt gjennom Dkdaffys post.

 

Så ja, "...det er Elkjøp selv som driver og kjører ut og leverer spillene..." Hehe.

Endret av andreasnicolai
Lenke til kommentar

dette vil muligens forklare hvorfor pakken ikke er regisrert som motatt hos posten, selv 2 dager etter mail om sendt vare ble motatt

Sporing av brevpost er ikke mulig. Første gang jeg bestiller hos Elkjøp også, men A-Post (Brevpost) har jo en leveringstid på 1-3 dager (har aldri tatt lengre tid enn 2 dager med brevpost fra andre steder hvertfall).

Hvor skrev jeg noesomhelst om brevpost? Jeg bestillte ikke brevpost, jeg har bestillt pakke så min kan spores som bare det!

 

Jeg er fullstendig klar over postens leveringstider, men uansett hvor mange ganger du sier det så er det elkjøp ting hviler på her, og ikke posten. Jeg sier ikke at du garantert ikke får spillet på release dagen, jeg sier bare at av erfaring(med både brevpost og pakkepost) så VET jeg så inderlig godt at å få spillet på releasedagen er heller en bonus enn noe du skal ta for gitt om du bestiller fra elkjøp.

 

At pakken/brevposten er sendt fra lager betyr med andre ord ikke at den er i postsystemet enda(som er grunnen til at jeg inkluderte min kommentar ang. pakkesporing).

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar

Så hyggelig du var da. Er veldig godt innenforstått med hvordan posten fungerer, og nogenlunde hvor lang tid et brev bruker fra Oslo til Trondheim feks. Problemet/bekymringsmomentet som Dkdaffy nevner er jo at de har lager i Sverige, og jeg har ingen erfaring med hvor lang tid det tar å frakte spillet fra Sverige til Oslo. Eller hvilket selskap som har den jobben.

Var nettopp det jeg reagerte på også, virker som Hcw87 er lite interessert i å sjekke bakgrunnsinfo i det hele tatt før han utaler seg, så ville tatt det meste han sier med en klype salt.

 

For å være litt etterpåklok burde jeg nok gitt mer informasjon enn "dårlig omtale" slik at du ikke misforstod og tok meg for en idiot. Men har du fått e-post om at spillet er sendt? Evt når fikk du det?

 

Jeg fikk følgende mail på fredag fra elkjøp

 

Vi takker for din bestilling hos Elkjøp!

 

Produktet/produktene dine sendes fra vårt lager i dag.

En annen interresant ting jeg la merke til i samme mailen var dette: "Transportør: PNL SE", så da er vel igrunn all tvil om hvor lageret ligger fjernet

 

Jeg kan med rimelig god sikkerthet si at jeg ikke får spillet før tirsdag, antakelig ikke før onsdag. De som har bestillt brevpost får det nok muligens på mandag om de bor relativt sentralt.

 

edit @ andreasnicolai :

Ser ikke ut som jeg fikk noen mail om at pakken var sendt når jeg fikk wotlk desverre, tror dette er noe som har kommet nå i det siste

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar

Så hyggelig du var da. Er veldig godt innenforstått med hvordan posten fungerer, og nogenlunde hvor lang tid et brev bruker fra Oslo til Trondheim feks. Problemet/bekymringsmomentet som Dkdaffy nevner er jo at de har lager i Sverige, og jeg har ingen erfaring med hvor lang tid det tar å frakte spillet fra Sverige til Oslo. Eller hvilket selskap som har den jobben.

Var nettopp det jeg reagerte på også, virker som Hcw87 er lite interessert i å sjekke bakgrunnsinfo i det hele tatt før han utaler seg, så ville tatt det meste han sier med en klype salt.

 

For å være litt etterpåklok burde jeg nok gitt mer informasjon enn "dårlig omtale" slik at du ikke misforstod og tok meg for en idiot. Men har du fått e-post om at spillet er sendt? Evt når fikk du det?

 

Jeg fikk følgende mail på fredag fra elkjøp

 

Vi takker for din bestilling hos Elkjøp!

 

Produktet/produktene dine sendes fra vårt lager i dag.

En annen interresant ting jeg la merke til i samme mailen var dette: "Transportør: PNL SE", så da er vel igrunn all tvil om hvor lageret ligger fjernet

 

Jeg kan med rimelig god sikkerthet si at jeg ikke får spillet før tirsdag, antakelig ikke før onsdag. De som har bestillt brevpost får det nok muligens på mandag om de bor relativt sentralt.

 

 

Dette blir både litt godt og litt vondt. Tok heldigvis brevpost, men bor ikke veldig sentralt akkurat nå. Litt utenfor Trondheim. Får prøve å håpe på Tirsdag jeg da? Hehe.

 

Men kan jo prøve å trøste seg med at det sikkert er grei pågang på Blizzard sine servere den første dagen.

 

Edit: Glemte å si at jeg å fikk eposten på fredag.

Endret av andreasnicolai
Lenke til kommentar

Kudos til komplett da, klokken 17.16 i går fikk jeg mail om at pakken var sendt, og da jeg gikk og sjekket postkassen i dag morges lå pakken i postkassa. Tok altså bare noen timer fra mail til den lå i fysisk postkasse og jeg bestilte for kun få dager siden. Glimrende service.

Lenke til kommentar

Dette blir både litt godt og litt vondt. Tok heldigvis brevpost, men bor ikke veldig sentralt akkurat nå. Litt utenfor Trondheim. Får prøve å håpe på Tirsdag jeg da? Hehe.

 

Men kan jo prøve å trøste seg med at det sikkert er grei pågang på Blizzard sine servere den første dagen.

 

Edit: Glemte å si at jeg å fikk eposten på fredag.

Tja, man vet jo aldri, er du heldig får du det på mandag, hvis ikke vil jeg tippe du får det tirsdag. Eventuelt kan du jo laste det ned og bestille key på f.eks g2play om trangen til å spille blir for stor, eventuelt satse på at noen cracker det relativt fort innen release :) er vel helst sistnevnte jeg satser på da jeg er mest keen på campaign delen av spillet. Pass på å velge enGB klienten om du bestemmer deg for å laste det ned

 

edit: noen av dere som har fått spillet som vet om det er mulig å aktivere koden på bnet allerede nå? Litt småredd det skal bli stor pågang på bnet servern om alle logger for å aktivere koden sin likt :p

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar

hmm, gjelder det også for de som eier en fysisk kopi av spillet? At man ikke får registrert før klokken 10 mener jeg, isåfall er det jo litt tåpelig med nattåpent:p

 

Nei, mener å ha lest på SC2 forumet av blue post at det er bare digital som ikke får registrert / får key før 10:00.

 

--

Skal selv kjøpe spillet på release :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...