Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd


Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

  1. 1. Hva er din favorittrase?

    • Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 dager, 1 time og 18 min igjen :)

 

Snakk for deg selv. Har ikke fått beskjed fra komplett om at de har sent den nye PCen min ennå, så får vel spilt SC2 i løpet av uken. :innocent:

 

(om jeg ikke tester det på den gamle først.) :ermm:

 

Sjekk om noen av delene til PC'en mangler på lager, om det gjør det så mailer du dem å spør om de kan bytte med noe lignende som er på lager. ^^

Lenke til kommentar

Edit: Viss noen av dere trenger noe å drepe tiden med mellom betaen og retail kan jeg anbefale Husky og HDStarCraft på YouTube! Er enormt med replays av spillere som er ganske høyt oppe. Begynner nå å gå tom for replays å se, men det er kanskje mer min feil en deres, siden jeg ikke har gjort annet den siste uken. 

Du finner sikkert noe nytt på spect.us.

Lenke til kommentar

2 dager, 1 time og 18 min igjen :)

 

Snakk for deg selv. Har ikke fått beskjed fra komplett om at de har sent den nye PCen min ennå, så får vel spilt SC2 i løpet av uken. :innocent:

 

(om jeg ikke tester det på den gamle først.) :ermm:

 

Sjekk om noen av delene til PC'en mangler på lager, om det gjør det så mailer du dem å spør om de kan bytte med noe lignende som er på lager. ^^

 

Om jeg bestiller Diablo 3 der nå, kan jeg bytte det i noe som ligner? :p

 

Sjekket ordren, og alt er frigjort for plukk. Noen som vet hvor lang tid det bruker å ta? Jeg bestilte forrige lørdag. Vet det er i tidligste laget, men Starcraft 2 kommer jo på tirsdag... :ermm:

Lenke til kommentar

Tror neppe du kan forhåndsbestille Diablo 3. Det har jo vært i alpha beta da, for veldig få folk, men.

Alpha beta? :p altså enten er det i alpha eller så er det i beta ;)

 

 

Tviler sterkt på at det er ute til noe annet enn intern testing foreløpig, hadde f&f begynt hadde vi nok visst det

Lenke til kommentar

Tror neppe du kan forhåndsbestille Diablo 3. Det har jo vært i alpha beta da, for veldig få folk, men.

Alpha beta? :p altså enten er det i alpha eller så er det i beta ;)

 

 

Tviler sterkt på at det er ute til noe annet enn intern testing foreløpig, hadde f&f begynt hadde vi nok visst det

 

Man kan prøve Alpha på BlizzCon. Det er jo en beta av en alpha, på en måte. :!:

 

Uansett, jeg har nå laget Diskusjonstråden til Starcraft som blir dne ofisielle tråden på forumet, så jeg kommer til å legge den ut for posting klokken 21:00 26. Juli.

Lenke til kommentar

Tror neppe du kan forhåndsbestille Diablo 3. Det har jo vært i alpha beta da, for veldig få folk, men.

Alpha beta? :p altså enten er det i alpha eller så er det i beta ;)

 

 

Tviler sterkt på at det er ute til noe annet enn intern testing foreløpig, hadde f&f begynt hadde vi nok visst det

 

Man kan prøve Alpha på BlizzCon. Det er jo en beta av en alpha, på en måte. :!:

 

Uansett, jeg har nå laget Diskusjonstråden til Starcraft som blir dne ofisielle tråden på forumet, så jeg kommer til å legge den ut for posting klokken 21:00 26. Juli.

Alpha testing

Beta testing

To forskjellige ting. Man kan ikke betateste en alphatest. Alpha = MEGET uferdig, så uferdig at de ikke kan la brukere teste det pga. at det er kraftig mangeltfult.

 

http://www.geekinterview.com/question_details/26313

Lenke til kommentar

Tror neppe du kan forhåndsbestille Diablo 3. Det har jo vært i alpha beta da, for veldig få folk, men.

 

Vanlig:

http://www.dvdhuset....ng?VareID=22381

 

http://cdon.no/spill...CFY4_3gody2feYw

 

http://www.homeenter...3&nodeid=903917

 

Collector's Edition:

http://www.komplett....aspx?sku=604488

 

for å nevne noen. Btw temmelig rått cover på Collector's Edition. ;)

 

Edit: Da var Collector's Edition bestilt. :w00t:

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Diskusjon om/rundt Starcraft II

 

 

 

Etter 12 år siden Starcraft infiserte datamaskiner rundt om kring i verden, har oppfølgeren Starcraft II Wings of Liberty endelig blitt sluppet løs til massene. Spillet har vært i Beta-modus de siste månedene, men nå kan vi endelig spille fullversjonen av spillet.

 

Rask info om Starcraft II:

 

Spillet har tre faksjoner: Protoss, Terran og Zerg

Det er tre spill i triologien: Wings of Liberty, Heart of The Swarm og Legacy of The Void. Hver av disse ekspansjonene vil følge historien til hver rase i 30 oppdrag i hvert spill. Det er viktig å nevne at du må ikke kjøpe alle spillene for å fortsette å spille på nettet, men du må ha kjøpt Wings of Liberty for å spille på nettet.

 

Starcraft har en historie som er så interessant at de fleste andre spill kan bare drømme å komme opp på det nivået Starcraft ligger på. Bøkene om Starcraft kan deles inn i undergrupper:

 

Noveller

 

Uprising • Liberty's Crusade • Shadow of the Xel'Naga • Speed of Darkness

 

Queen of Blades • I, Mengsk • Heaven's Devils • Devils' Due

 

Firstborn • Shadow Hunters • Twilight

 

StarCraft: Ghost series

 

Nova • Spectres

 

Volume 1 · Volume 2 · Volume 3

 

StarCraft: Frontline

 

Why We Fight · Thundergod · Weapon of War · Heavy Armor, Part 1

 

Heavy Armor, Part 2 · Creep · Newsworthy · A Ghost Story

 

War-Torn · Do No Harm · Last Call · Twilight Archon

 

Homecoming · Fear the Reaper · Voice in the Darkness · Orientation

 

 

Her er historien til Starcraft på 5 minutter laget av IGN network.

Takk til Okse_ku som foreslo filmen. :)

 

 

 

 

Hva slags PC trenger jeg for å kjøre Starcraft?

 

PC Requirements

 

PC Minimum System Requirements*:

 

Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7 (Updated with the latest Service Packs) with DirectX® 9.0c

2.6 GHz Pentium® IV or equivalent AMD Athlon® processor

128 MB PCIe NVIDIA® GeForce® 6600 GT or ATI Radeon® 9800 PRO video card or better

12 GB available HD space

1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista®/Windows® 7 users)

DVD-ROM drive

Broadband Internet connection

1024X720 minimum display resolution

 

PC Recommended Specifications:

 

Windows Vista®/Windows® 7

Dual Core 2.4Ghz Processor

2 GB RAM

512 MB NVIDIA® GeForce® 8800 GTX or ATI Radeon® HD 3870 or better

 

*Note: Due to potential programming changes, the Minimum System Requirements for this game may change over time.

Mac Requirements

 

Mac Minimum System Requirements:

 

Mac® OS X 10.5.8, 10.6.2 or newer

Intel® Processor

NVIDIA® GeForce® 8600M GT or ATI Radeon® X1600 or better

12 GB available HD space

2 GB Ram

DVD-ROM drive

Broadband Internet connection

1024X720 minimum display resolution

 

Mac Recommended Specifications:

 

Intel® Core 2 Duo processor

4 GB system RAM

NVIDIA® GeForce® 9600M GT or ATI Radeon® HD 4670 or better

 

 

 

 

Noen få reviews:

 

SK Gaming:

 

Conclusion

 

StarCraft II: Wings of Liberty has been one of the most highly-anticipated titles for a long time. Being one of the first major releases of 2010, the release of the retail version of StarCraft II will likely be one of the biggest releases of the new decade. After extensively playing the beta version of StarCraft II, I can say that the hype for this release has been well-deserved. StarCraft II has been labelled as the successor to not only the original game, but Warcraft III. Besides this natural progression that will most-definitely occur in eSports, the fact that the game is a fine development gives the added incentive for veteran RTS players to make the transition. Although the game is not quite perfect, the feedback from the beta testing community should provide Blizzard Entertainment with the needed incentive to further develop the game in upcoming patches.

 

 

EskildEF fra Gamereactor.no

 

Det som kanskje er tidenes mest etterlengtede spill er rett rundt hjørnet, og som en av de få heldige har jeg fått muligheten til å teste betaversjonen til Starcraft 2.

 

Og for å gjøre det klart med én gang: Starcraft 2 er et genialt spill! Absolutt alle aspekter ved originalen er kraftig forbedret, samtidig som det er enormt mye nytt. Det viktigste er allikevel at det fortsatt føles ut som Starcraft. Den enorme detaljrikdommen og kunstferdige utførelsen gjør at du lever deg inn i det unike universet Blizzard så mesterlig har skapt.

 

I den intergalaktiske krigen står det fremdeles mellom de marerittaktige Zerg, de resurssterke Terran og de enigmatiske Protoss. Kjernen til lagene er dessuten godt bevart, med sine ulike styrker og svakheter.

 

Protoss har fremdeles svært kraftige og teknologisk overlegne styrker, som til gjengjeld er ganske dyre og tidkrevende å produsere. Zerg sine krigere er i utgangspunktet ikke så sterke, men satser på tallmessig overlegenhet og er det beste laget å "rushe" med. Terran er et sted mellom disse, og er med sin gode blanding av bakke- og luftenheter det mest allsidige laget.

 

Det betyr ikke at du kan bruke de samme strategiene som du gjorde i originalen. For selv om mange av de gamle enhetene fortsatt er med - som Terran Marine, Zerg Hydralisk og Protoss Zealot - har det blitt lagt til mange nye, som forandrer rollen til de gamle og gjør at du må tenke i nye baner.

 

Terran har for eksempel en ny type soldater kalt "Reapers" som kan fly opp og ned høye platåer, og dermed hurtig komme seg til sårbare posisjoner i basen din om du ikke er forsiktig. Dessuten har Terran fått en rekke nye forsvarsverk som gjør det lett å ekspandere tidlig.

 

Protoss har mange nye støtteenheter, blant annet som kan lage et beskyttende skjold rundt krigerne dine, og Phase Prism som kan brukes både som transport og fungerer som en Pylon, slik at du kan bygge bygninger hvor som helst.

 

Zerg er det laget jeg mener har gjennomgått størst forandring. Blant annet har Zerg Queen har fått en mye viktigere rolle, blant annet til å produsere creep og få hatchery til å klekke larver mye raskere. Dessuten virker det som Zerg sine styrker har blitt mye mer spesialiserte, og enhver enhet krever nå sitt eget bygg.

 

Før jeg hadde spilt betaen var det et par ting jeg var skeptisk til. Blant annet virket det spillet nå inneholdt såkalte "superunits" - enheter som er så kraftige at straks du har produsert en håndfull av disse har du nok til å vinne. Thor er et eksempel på dette - en massiv, bipedale kjempetanks som tilsynelatende kan totalutslette alt av bakke- og luftstyrker i løpet av sekunder. Heldigvis viste bekymringene mine seg for å være grunnløse, for det finnes det motmidler for å bekjempe disse.

 

Som i alle Blizzard-spill er fokuset på detaljer og kunstnerisk utførelse ekstremt høy. Hver fraksjon har sin egen kultur og bakgrunnshistorie som gjør det ekstra interessant å spille. Og det er alltid like morsomt å trykke på soldatene dine flere ganger for å høre hva de sier etter hvert.

 

Lyd har utrolig mye å si for stemningen i et spill, og Blizzard var en av de første som virkelig skjønte dette, og Starcraft 2 er intet unntak. Lydene av rakettmotorer, lasere og hyperavansert teknologi superbe. Musikken er ikke helt på plass ennå, men ettersom dette er en beta kan jeg forstå det.

 

Starcraft 2 er på ingen måte en revolusjon av strategispillsjangeren - snarere tvert imot. Blizzard har tydelig vært veldig konservative, og har i stedet for å legge til mange nye elementer fokusert på å perfeksjonere det som gjorde den originale Starcraft til en slik enorm suksess. Og hardbarka Starcraft-fans - undertegnede inkludert - ville ikke hatt det på noen annen måte!

 

For øyeblikket virker spillet noe ubalansert, men spillet er jo strengt tatt på beta-stadiet. Blizzard har allerede nedjustert en rekke enheter, særlig det fryktede Protoss Mothership, hvor de faktisk fjernet en av egenskapene og erstattet den med en ny.

 

Etter atskillige timer med betaen har de allerede skyhøye forventningene kun steget ytterligere, og dette kun etter å ha spilt multiplayerdelen. Jeg kan ikke annet enn å forestille meg hvor fantastisk singlepleyeren er. Én ting er i midlertidig klart - jeg gleder meg![/spiler

Obs: Flere kommer når spillet kommer ut, og profesjonelle anmeldere får anledning til å anmelde det fulle spillet.

 

 

Viktige sider med nyheter om spillet, og kommenterte kamper:

 

Sc2Armory

Har et eget forum, forside med nyheter om spillet, et galleri og en seksjon dedikert til guider for forskjellige taktikker. Kan anbefales!

 

Starcraft Incgamers

Maps/Replays, Forum, Guider, Galleri, Forside med nyheter, Wiki, Verktøy, Starcraft butikk m.m. Kan absolutt anbefales!

 

Starcraft II Norge

Norges største Starcraft II community. Alltid hyggelig å snakke taktikker med Nordmenn! :)

 

GosuGamers

Kan egentlig si at denne siden har det meste.

 

TeamLiquid

Dette er vel det største Starcraft communitiet i verden? Inneholder alt du trenger.

 

Da var vel tiden for å linke til noen fantastiske podcasts, analytiske episoder osv.

 

Day[9]

Den aller beste analytikeren av Starcraft etter min mening, utrolig god til å forklare. Han har også vunnet et verdensmesterskap før, og vet absolutt hva han snakker om.

 

HDStarcraft

Commentator for Starcraft II matcher på Youtube.

 

HuskyStarcraft

Samme som HDStarcraft

 

WTii1

Veldig ny kommentator, men er sbsolutt verdt å sjekke ut. Han legger ut games av seg selv, og forklarer forskjellige taktikker måter å vinne på med de forskjellige rasene.

 

Sist men ikke minst, vil jeg bruke anledningen min til å fortelle dere at jeg har opprettet en blogg om Starcraft II her på forumet, så hvis dere er interessert i å lese en norsk Starcraft blogg her på forumet, kan dere gjøre det ved å trykke på signaturen min nedenfor. :thumbup:

 

Lanseringsdato for Starcraft er 27. Juli, og for de som skal kjøpe det på hjemmesidene til Blizzard, vil denne åpnes for kjøp klokken 10:00 27. Juli.

Lenke til kommentar

Har tenkt en del på et Starcraft MMO, men er det egentlig mulig å lage det? Vi har foreløpig bare fire raser (mennesker, zerg, protoss og xel'naga), men sistnevnte ble utslettet for lenge siden av zerg. Ironisk nok fordi de forstod de var døende som rase og prøvde å bli gjenfødt gjennom zergene. :p

 

Det burde være mulig å spille som zerg, men da må man strekke lore litt vel mye. Zerg har muligens egne tanker og kan operere på egenhånd, men de er mentalt koblet til noen få "herskere" (som f.eks The Overmind og Kerrigan.) Det logiske ville derfor vært å spille som en av dem og styre hundrevis av zerger om gangen som i et RTS, men hvordan gjøre det i et MMO? Eller la zerger bryte koblingen til de andre og gå solo? Automatisk lage grupper med ti, femten zerg? Det kunne fort blitt kjedelig, og man kunne jo ikke bare ha droppet gruppen når man avslutter og blitt med i en ny hver gang.

 

Protoss på sin side er mentalt koblet til hverandre i en lignende måte med zergene, men har egne tanker, følelser, personlighet og alt det der. De er individer, så det burde på den måten ha vært mulig å spille som dem. Men problemet er at de er koblet på en svært avansert måte. Vanguard: Saga of Heroes lot psionists bruke en felles "tankekanal" for å snakke med hverandre. De var de eneste i hele spillet som kunne snakke med hverandre på den måten, og selv om få gjorde det funket det perfekt. (bortsett fra en og annen gjøk som kjedet seg og kødda en del i den kanalen.) Gjorde vi det i Starcraft Online kunne protoss ha snakket med hverandre på en logisk måte, så ingen andre hørte dem. (de har for øvrig ikke noe munn, og de kan ikke snakke på "vanlig" måte.) Problemet er at de er koblet sammen langt mer avansert enn tanker. De er koblet sammen helt ned til følelser, og på mange måter er de bare en helhet. Hvordan kan man gjøre det i et MMO?

 

Da gjenstår kun menneskene. Det burde vært mulig, men man måtte ha droppet Ghosts. De er avhengig av å lese tankene til andre folk, noe som fort ville ført til juksing. Tenk om du kunne se hva alle andre, inkludert fiender, tenker? Strategi, taktikk og planlegging ville vært bortkastet, spesielt i PvP.

 

Da gjenstår vel bare noen generelle soldatklasser, med mindre de finner opp noen nye raser. Nei, gi oss heller et bra singleplayer Starcraft og et MMO som funker, så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...