Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd


Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

  1. 1. Hva er din favorittrase?

    • Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20


Anbefalte innlegg

Spilte nettop to kamper som jeg synes var ganske gøy. Jeg er ikke fyren som liker ost så veldig godt, men jeg tenkte at jeg måtte beskytte meg mot det så jeg gikk tidlig barracks. Bestemte meg for å prøve en litt annen metode en det jeg vanligvis kjører. Funka fett. Gjorde det samme game etter og det funka også fett.

 

På slutten av begge kampene taper min macro seg litt. Spesielt i den andre, men da føler jeg på mange måter at jeg har vunnet. Er kanskje ikke lurt å la det gli sånn, men jeg jobber med det. Gjør også en del små feil her og der, men alt i alt synes jeg det var ganske greit. Nå skal det sies at jeg ikke spiller i gold så dette er ikke high end.

 

Replays for de som vil se finnes på http://folk.ntnu.no/haakoan/sc2

Endret av Flin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Hadde ventet bedre lyssetning og bedre detaljer på byggningene og unitene etter 12 år. Men det får duge gjennom historien. Spillte det første gang det kom ut i 1998. Hadde kost meg med Red Alert 1 og C&C 1 i ett par år i forveien. Jeg mener ennå at det var bedre atmosfære i de spillene. Kjøer StarCraft II på grunn av historien primært. Men jeg tror ikke det blir bedre enn StarCraft 1.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått testet SC2. Det var dritrått. Gameplayet var skikkelig føltes så utrolig bra med glatte animasjoner og bra respons fra units osv. Jeg hadde nok kunnet blitt en bra SC2 spiller hvis jeg ikke fikk 200 i puls og et tonn adrenalin i kroppen av en liten runde på 6:27 etter et lite 2-gateway push. :D

 

Jeg har spillt en god dose med strategispill, men ikke så mye nylig. Det siste spillet jeg likte var Company of Heroes, men det blir så utrolig grundig slått av SC2 at det er helt sprøtt.

 

Jeg tror matchmaking systemet i SC2 er noe som kommer til å gjøre spillet utrolig populært, selv blant de som vanligvis ikke spiller slike spill i multiplayer fordi de er elendige. I SC2 vil de møte andre elendige spillere og kunne ha masse moro. (Andre strategispill er lagt opp litt mer som at det er like sannsynlig at en 7. divisjonsklubb og en eliteserieklubb møtes som at to 7. divisjonsklubber møtes.)

 

Lydeffektene i SC1 virker forsåvidt bedre enn i SC2, men det er også verdt å huske på at det kun er multiplayer som er tilgjengelig nå og at utrolig mye av atmosfæren i SC1 kom fra campaignen.

 

Personlig ser jeg det lure i å starte rett på multiplayer-biten. Da blir man en mye bedre spiller istedetfor at man lærer seg uvaner i campaignen som man må lære bort når man skal spille mot andre.

 

Det sterkeste inntrykket mitt er av hvor dynamisk brukergrensesnittet føltes. Du er midt i spillet, ikke utenfor og kontrollerer det.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
StarCraft II: Wings of Liberty in Stores July 27

 

The time for galactic warfare is almost at hand. StarCraft II: Wings of Liberty will warp into stores throughout the world starting on July 27, and the epic conflict between the protoss, terrans, and zerg will take up right where it left off in StarCraft: Brood War. See the press release for further details, and prepare yourself for battle.

 

:new_woot:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte nettop to kamper som jeg synes var ganske gøy. Jeg er ikke fyren som liker ost så veldig godt, ....

ost?

 

Cheese: Er en strategi som er uvanlig og er laget for å ta spillere på senga. Du gjør noe som er totalt uventet for å vinne. Mange synes at det er litt feigt og blir sinte hvis du blir utsatt for det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Det blir iallefall ikke utsatt så lenge, siden det allerede har vært ibeta em god stund, og er ikke mye de har igjen utifra det jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Stemmer det at prisene starter på så lite som 329 kr? Er det noen ulemper ved å handle der det er billigst? (f.eks at man får en "bulk" utgave med kun DVDen + lisens og ikke eska + masse annet stash)

 

Ventes det oppdateringspakker etter hvert? (Nye enspiller-brett?)

 

Hvor omfattende er enspiller-delen av spillet? Må man spille mot andre på nett for få særlig utbytte av det?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Ventes det oppdateringspakker etter hvert? (Nye enspiller-brett?)

Det kommer helt sikkert noen nye blizzard pakker med kart. Og uansett så kommer det til å komme et flust med costumlagde maps som kommer til å ha like høy kvalitet som flere av de som fulger med.

 

Hvor omfattende er enspiller-delen av spillet? Må man spille mot andre på nett for få særlig utbytte av det?

Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg tror jeg husker å lese at den strakk seg over 20 timer (ta det med en klype salt). De har iallefall satset på å lage unike oppdrag, noe du ser veldig godt på intervjuene med div Blizzardarbeidere. Tror SP og MP vil bli to forskjellige opplevelser, da det er ikke alle unitene som er i SP som er i MP. Er ganske sikker på at du vil få veldig mye ut av begge, jeg er sikker på at jeg vil gjøre det, iallefall.

Lenke til kommentar

Stemmer det at prisene starter på så lite som 329 kr? Er det noen ulemper ved å handle der det er billigst? (f.eks at man får en "bulk" utgave med kun DVDen + lisens og ikke eska + masse annet stash)

 

Ventes det oppdateringspakker etter hvert? (Nye enspiller-brett?)

 

Hvor omfattende er enspiller-delen av spillet? Må man spille mot andre på nett for få særlig utbytte av det?

 

Sånn jeg har forstått det så kommer det tre spill. Et for terran, et for zerg og et for protos. Du trenger dog bare et av de for å spille online. Du må vel ut med rundt 300 kr for hver av de.

Lenke til kommentar

Så Wings of liberty er bare Terran? Med Zerg + Protos kommer det vel opp i rundt 1000,- og med utvidelsespakker bortimot det dobbelte. Det synes jeg er mye. Tror jeg nøyer meg med Terran i første omgang i hvert fall.

 

Jeg ser det er en Collectors edition som koster fra 699,- (bok + 2 GB minnepinne + originale SC + utvidelsen brood war + +)

Lenke til kommentar

Zerg og protoss SPerne vl komme som expansions foresten slik at man må ha wings of liberty for å kunne spille toss campaignen. Ikke veldig stor fan av de systemet egentlig.

 

Det blir tre singleplayer spill, ett for hver rase, sikkert med omtrent seks måneder mellom hverandre. Parallellt med dette vil multiplayer oppdateres.

 

Så det blir 3xx,- for "evig" multiplayer samt 3x3xx,- over minst ett år for all singleplayer.

 

Har du noen kilde for dette, har enda ikke klart å finne et klart svar på dette selv. Ville tror at hver expansion kanskje la til noen få uniter til mulitplayer også slik at man må kjøpe det. Slikt som broodwar gjorde.

 

Her besøkte teamliquid(day9 blant annet) blizz HQen for å prøve singelplayer delen.

Lenke til kommentar

Det blir feil å si at det "blir tre singleplayer-spill". Når du kjøper SC2 kan du spille multiplayer på samme måte som vi gjør i betaen nå, med alle rasene. Campainen i Wings of Liberty vil hovedsaklig omhandle Terran.

 

Heart of the Swarm og Legacy of the Void vil være expansions på samme måte som WC3: Frozen Throne og Starcraft: Brood War var, med en campain i hver expansion, samt ekstra materiale i multiplayer.

Lenke til kommentar

Stemmer det at prisene starter på så lite som 329 kr? Er det noen ulemper ved å handle der det er billigst? (f.eks at man får en "bulk" utgave med kun DVDen + lisens og ikke eska + masse annet stash)

 

Ventes det oppdateringspakker etter hvert? (Nye enspiller-brett?)

 

Hvor omfattende er enspiller-delen av spillet? Må man spille mot andre på nett for få særlig utbytte av det?

Singplayer campaignen skal bestå av 29 missions/brett såvidt jeg har fått med meg. Plenty med moro for 329kr etter min mening. Den utgaven til 329kr er nok rimelig basic ja. Skal du ha stash må kjøpe collectors-utgaven.

 

Har såvidt testet litt multiplayer og synes det ser utrolig lovende ut og pga matchmaking systemet så tror jeg det blir moro for noobs også. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...