Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd


Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

  1. 1. Hva er din favorittrase?

    • Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg funnet ut at mot Zerg og Terran på små maps kan det vær veldig lurt å gå "Reaper-rush" ikke bare er det bra i seg selv, men hvis du blir rusha av Reapers eller lings er det veldig fint å ha noe å stille opp med.

 

Eneste som redda meg i forje kampen jeg hadde mot en zerg, var så heldig at jeg hadde en ute og den andre på vei. Fikk scouta en hel haug med lings på vei mot meg. Rakk akkurat å få opp en bunker og slenge en Reaper inn i. Redda hele gamet.

 

Syns Reaper funker bra mot Protoss også, da de (eller er sånn for meg) bruker litt lenger tid på å få ut noe bra counter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laster opp ein replay frå ein kamp eg hadde mot ein Terran speler, og om nokon gidder å sjå gjennom og kan gi meg nokre tips så tar eg det i mot med takk! Er ein 22 minutters kamp der det virker som at eg har bra overtak tidleg, før det skifter litt midgame heilt til eg klarer å slå ned på styrka hans på fronten samtidig som eg sniker inn eit par rays som ødelegger litt i mainen hans.

 

Replayen finner du her: http://www.sc2rc.com/index.php/replay/show/3109

Lenke til kommentar

På første pushet skulle du gått direkte for arbeiderne, ettersom han ikke hadde noe å forsvare med. Du kunne vunnet allerede da.

 

Ikke queue opp 3 immortals. En god regel er rett og slett å aldri queue units.

 

Jada, du hadde et godt økonomisk forsprang, men det hjelper lite når du ikke bruker resursene dine. Å ha 800-900 mineraler er uakseptabelt som toss, og på slutten sitter du på nesten 4000. Prøv å til en hver tid holde deg under 300 resurser totalt. Fler warp gates!

Lenke til kommentar

Laster opp ein replay frå ein kamp eg hadde mot ein Terran speler, og om nokon gidder å sjå gjennom og kan gi meg nokre tips så tar eg det i mot med takk! Er ein 22 minutters kamp der det virker som at eg har bra overtak tidleg, før det skifter litt midgame heilt til eg klarer å slå ned på styrka hans på fronten samtidig som eg sniker inn eit par rays som ødelegger litt i mainen hans.

 

Replayen finner du her: http://www.sc2rc.com/index.php/replay/show/3109

 

Det som jeg legger merke til er at du har mye penger gjennom hele kampen, du må bli flinkere til å bruke gryn. (Samme gjeller for meg selv)

Ellers så synes jeg det dummeste du gjør er sånn rundt 17 minutter, da sloss dere litt ved din natural og du lar han hele tiden trekke deg vek fra kanonene dine. Hadde du venta der og bygde deg opp, i stede for å angripe han i tre små bølger og miste alle styrkene dine, tror jeg du hadde klart å knuse den styrken. Dessuten har du noen styrer ved gold som du aldri bruker. Det er vel litt dumt.

 

Void rays gjør i grunn ikke så mye skade, du lar de dø mot marins og det er ikke bra. Etter at du tok hans CC skulle du bare stukket av og ventet til du fikk noen flere for så å ta hans expand.

 

Ikke queue opp 3 immortals. En god regel er rett og slett å aldri queue units.

 

Word!

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Etter å ha sett den en gang fort legger jeg merke til noen ting:

 

  1. Andre pylon
  2. HotKeys
  3. Tech
  4. Penger i banken
  5. Gass
  6. Rebuild
  7. Units som ikke gjøre noe

 

1

Den kommer veldig fort, du trenger den ikke så tidlig. Det du trenger er gateway og workers.

Jeg har lært meg en build order ved å se på andre og lese om det på nette. Google it.

 

2

Sett styrkene dine i grupper slik at du kan velge de fort. Da blir det mye lettere å flytte de rundt.

Da kan du flytte de når du hører at en nuke er på vei. Et godt tips er å flytte alle units så fort du hører at en nuke er på vei.

 

3

Du techa til stalkers, men ikke noe særlig etter det. Når spillet har vart i 20 minutter kan de være lurt å ikke bare ha stalkers.

 

4

Du hadde veldig mye penger. Kjør på med masse gates og sånt og byggen en mye større hær. Prøv å ha så lite penger som mulig. Du vil hele tiden passe på å bruke det du får.

 

5

Så du sleit litt med gass et par ganger, men du hadde to hus som du ikke henta gass fra.

 

6

Når du blir utsatt for en nuke må du bygge opp igjen og det fort. Da kan det lønne seg å ha masse gates.

 

7

Du hadde en hel haug med units på mapen som bare sto der og ble nuke mat. De er ikke kult.

 

Alt i alt ville jeg anbefale å lese litt guids og lær det build-orders. Det hjalp meg masse. Tror ikke du trenger å jobbe så veldig hardt for å knuse han fyren.

Lenke til kommentar

Det tar deg 5 sek å splitte workers og starte produksjon av første probe, dette kan du jobbe med. Prøv å holde deg under sekundet. Du glemmer også å produsere workers konstant, så du ligger bak allerede i starten.

 

- Builden din gir ingen mening i det hele tatt. 3 pylons før gate?

- Allerede etter 4 min har du 600 ubrukte mineraler (!), fy.

- Du glemmer chrono-boosting, og chrono-booster bygninger som ikke en gang produserer.

- Warp gate må researches raskere.

- Du glemmer å scoute, scouting er ekstremt viktig.

- Expansion skulle blitt etablert mye tidligere.

- Du glemmer detection.

 

Den eneste grunnen til at du overlevde såpas lenge var fordi motstanderen din lekte med deg. Alltid tilfredstillende å se toss units dø av nuke.

Lenke til kommentar

Greia med det er at hvis du har units verdt 500 mineraler og 300 gass i kø så er det 500 mineraler og 300 gass du ikke bruker. Poenget er å bruke penger på best mulig måte. Jeg setter units i kø av og til, men det er ikke ofte og hvis jeg gjøre det er det fordi jeg har en plan og vet 100% sikkert at jeg ikke trenger de resursene før uniten er ferdig.

 

Hvis du foreksempel har gold expand kan det være greit å ha et par marins i kø siden du da kommer til ha ha alt for mye mineraler og for lite gass.

Lenke til kommentar

Og som vanlig: Ikke queue opp units!

 

Hva er greia med dette? Aldri hørt om.

Hvis du queuer opp 5 zealots er dette 500 mineraler som du kunne brukt til. f. eks. ny gateway eller expansion.

F. eks. tar det 20 sek. å lage en zealot og 1 min å lage en ny expo.

Tar du å lager 1 zealot og 1 expansion krever dette 500 mineraler og tilsammen 1. min. Etter den første zealoten er ferdig vil du ha nye 100 mineraler å lage en ny zealot for. All ressurs blir brukt til noe nyttig med hensyn på tid.

Hvis du derimot queuer opp 5 zealots vil du da bruke 500 mineraler, dessuten må du vente 1 min (hvis du f. eks. får 100 mineraler/20 sek), før du har nok til å expande, og dermed må vente enda 1 min før expoen er ferdiglaget.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...