Gå til innhold

Nå er jeg så lei av NRK sin hjernevask.


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir ikke en ordentlig gladsak før vi kan utvise en "rasist" som er misfornøyd med det meste for hver flyktning som er glad for å få bli i landet ....

 

Det generelle inntrykket av NRK over langt tid er viktigst. Det kan du være uenig i så mye du vil.

Det generelle inntrykket jeg sitter med er at ingen politisk sak blir tatt opp i Dagsrevyen uten at man ber om Siv Jensens kommentar til saken ...

 

NRK -> FRK.

Lenke til kommentar

Nå er Dagsnytt Atten i gang på P2.

 

De har en fra anti-rasistisk senter på besøk der....

 

...alle i studio er til nå i mot minaretforbudet.

 

 

 

EDIT:

- Åh , herregud for noe tåkeprat fra Partapouli.

 

NY EDIT: Til og med FRP er i mot forbudet......

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

Det handler jo mer om fornuft enn at man er forpliktet til å ta standpunkt etter partitilhørighet, at politikerne må dele seg i to og stille seg halvparten på hver side. Dette er i seg selv en fillesak.

Det generelle inntrykket av NRK over langt tid er viktigst. Det kan du være uenig i så mye du vil.

.. og det har du heller ikke støttet opp under. Hva er det med dagen i dag som er så spesielt at det tilfeldigvis bare er nøytral innvandringsdekning?

Lenke til kommentar
Nå er Dagsnytt Atten i gang på P2.

 

De har en fra anti-rasistisk senter på besøk der....

 

...alle i studio er til nå i mot minaretforbudet.

 

 

 

EDIT:

- Åh , herregud for noe tåkeprat fra Partapouli.

 

NY EDIT: Til og med FRP er i mot forbudet......

Alle i studio er i mot en fascistisk lovendring uten noen egentlig misjon? Det kommer jo som en bombe. Jeg er også tilfreds med å høre at FRP ikke har noe til overs for den formen for fjollete lovendringer. At alle er mot denne lovendringen (inkludert FRP) antyder vel bare at forbud mot minareter er unorsk. :)

Lenke til kommentar
Det handler jo mer om fornuft enn at man er forpliktet til å ta standpunkt etter partitilhørighet, at politikerne må dele seg i to og stille seg halvparten på hver side. Dette er i seg selv en fillesak.
Det generelle inntrykket av NRK over langt tid er viktigst. Det kan du være uenig i så mye du vil.

.. og det har du heller ikke støttet opp under. Hva er det med dagen i dag som er så spesielt at det tilfeldigvis bare er nøytral innvandringsdekning?

 

Du kan vel ikke se på en dag!

 

Støtte opp under generelt inntrykk? Hva skal det bety?

 

Det er den linken jeg ga ovenfor og den stilen de har der.

Lenke til kommentar

Ok, du fant en sak etter en time. Det "generelle inntrykk" over tid er noe du har. Jeg har et annet generelt inntrykk. Du har ikke sagt eller gjort noe som kommer i nærheten av å bestride mitt. Nei, jeg kan ikke se på en dag, men er det noe spesielt med denne dagen siden det ikke er noe glad-stoff om asylsøkere på NRK for øyeblikket? Når du har kommet med en påstand som den du åpnet med, burde du ha drøssevis med saker å vise til, slik at du kunne vise oss en tendens. Det har du ikke, og det er fordi den tendensen ikke finnes. Det er mange andre grunner til at journalister er etterrettelige, grundige og så langt de klarer nøytrale i sitt virke, enn at de er venstreintellektuelle elitister med en agenda.

Lenke til kommentar
Ok, du fant en sak etter en time. Det "generelle inntrykk" over tid er noe du har. Jeg har et annet generelt inntrykk. Du har ikke sagt eller gjort noe som kommer i nærheten av å bestride mitt. Nei, jeg kan ikke se på en dag, men er det noe spesielt med denne dagen siden det ikke er noe glad-stoff om asylsøkere på NRK for øyeblikket? Når du har kommet med en påstand som den du åpnet med, burde du ha drøssevis med saker å vise til, slik at du kunne vise oss en tendens. Det har du ikke, og det er fordi den tendensen ikke finnes. Det er mange andre grunner til at journalister er etterrettelige, grundige og så langt de klarer nøytrale i sitt virke, enn at de er venstreintellektuelle elitister med en agenda.

 

Jeg fører vel ikke privat liste over NRK sine saker!

 

Og: Det greiene med dagen i dag - her har du rota deg fælt bort i noe du ikke kommer deg ut av.

 

 

Jeg påstår at NRK har en viss type dekning som er preget av positiv vinkling. I tillegg kom jeg med et eksempel og de som vil kan finne mange fler.

Lenke til kommentar

Du fører kanskje ikke liste, men det bør du gjøre når du skal fremme slike påstander. Du gjør ikke noe forsøk på å forklare hvorfor "det greiene med i dag" som jeg sier er feil engang, det nytter dårlig å si at jeg har "rota meg borti noe". Nei, det har jeg ikke. Du påstår at NRK har en viss type dekning. Det er en generell påstand, og da nytter det ikke å vise oss ett eksempel. "De som vil kan finne mange fler" - hvorfor skal de det? Det er du som har bevisbyrden her.

Lenke til kommentar
Du fører kanskje ikke liste, men det bør du gjøre når du skal fremme slike påstander. Du gjør ikke noe forsøk på å forklare hvorfor "det greiene med i dag" som jeg sier er feil engang, det nytter dårlig å si at jeg har "rota meg borti noe". Nei, det har jeg ikke. Du påstår at NRK har en viss type dekning. Det er en generell påstand, og da nytter det ikke å vise oss ett eksempel. "De som vil kan finne mange fler" - hvorfor skal de det? Det er du som har bevisbyrden her.

 

Logikken din henger jo ikke sammen overhode , da må jo det påpekes.

 

 

Dessuten er dette du kverner på om alle disse sakene NRK har laget gjennom tidene, bare tull. Alle ser hvilken dekning NRK har og hvordan debattene vinkles. Alt koker ned til et helhetsinntrykk som du åpenbart ikke ser.

Lenke til kommentar

Robocoop, hvor mange episoder av feks Migrapolis har du sett?

 

Så du de to programmene som ble kalt Oh My God der ungdom med forskjellig livssyn bytta liv for en helg?

Her forsøker man å bryte ned barrierer og fordommer, og få mennesker med forskjellig bakgrunn til å møtes og være åpne for hverandre.

 

Så du dette programmet, som handler om humor og vitsing på tvers av kultur og religioner?

Slike programmer kan gjøre at vi snart kan slå vitser også om muslimer på lik linje med svensker.

 

Så du "ei rituell verd", med presten Peter Owen Jones?

Et relativt godt program, som presenterer, viser fram og ikke minst ufarliggjør forskjellige religioner og deres ritualer. Viktig, viktig.

 

SER du på NRK i det hele tatt?

Jeg kan ramse opp flere om du vil. Dette er altså programmer som jeg, og forhåpentligvis flere enn meg, oppfatter som forsøk på brobygging. De fremmer likhet, likeverd, religionsfrihet, ytringsfrihet og respekt mellom kulturer og religioner.

Hvis du mener det er hjernevask, så mener jeg du er alvorlig på villspor.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Veltilpassede innvandrere gis en makeover i Migrapolis sånn at nordmenn skal tro at alt er såre vel.

 

Jeg har sett det meste av asyl-saker de siste årene og alt er vridd og partisk. På radio er det samme greia.

 

Forrige uke var det bare Simon saker og hvor utrolig synd det var på dem.

 

Faren er en fingeravtrykksliper.

Lenke til kommentar
Du fører kanskje ikke liste, men det bør du gjøre når du skal fremme slike påstander. Du gjør ikke noe forsøk på å forklare hvorfor "det greiene med i dag" som jeg sier er feil engang, det nytter dårlig å si at jeg har "rota meg borti noe". Nei, det har jeg ikke. Du påstår at NRK har en viss type dekning. Det er en generell påstand, og da nytter det ikke å vise oss ett eksempel. "De som vil kan finne mange fler" - hvorfor skal de det? Det er du som har bevisbyrden her.

 

Logikken din henger jo ikke sammen overhode , da må jo det påpekes.

 

 

Dessuten er dette du kverner på om alle disse sakene NRK har laget gjennom tidene, bare tull. Alle ser hvilken dekning NRK har og hvordan debattene vinkles. Alt koker ned til et helhetsinntrykk som du åpenbart ikke ser.

Logikken min henger ikke sammen? Hvordan da? Hva er det jeg kverner på om? At du ikke slipper unna med å bare si at ting er sånn?

Det er ikke så mange som er enig i dette helhetsinntrykket ditt. Men det er kanskje greit, siden du sier at det ikke er tvil. Er det så enkelt?

Lenke til kommentar
Veltilpassede innvandrere gis en makeover i Migrapolis.. sånn at nordmenn skal tro at alt er såre vel.

..sånn at nordmenn OG innvandrere, begge av den mindre veltilpassede sorten (for å bruke ditt eget begrep) skal se det og tenke at "sånn vil vi ha det, for det er bra".

Ser ikke noe galt med det heller.

 

Dette helhetsinntrykket du snakker om.. du føler deg skråsikker på at du ikke har misforstått?

Du vet, setter en på TV med forutinntatte holdninger og laber grad av åpenhet, kan selv barne-TV fylles opp av sosialistpropaganda fra start til slutt - bare en er kreativ nok.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Jeg kan ramse opp flere om du vil. Dette er altså programmer som jeg, og forhåpentligvis flere enn meg, oppfatter som forsøk på brobygging. De fremmer likhet, likeverd, religionsfrihet, ytringsfrihet og respekt mellom kulturer og religioner.

Her krasher ihvertfall Islam med alle andre religioner. Makan til respektløs, undertrykkende og hatefull religion skal du lete lenge etter. F.eks. er det helt greit å lyve til vantro, det er derfor du sikkert hører så mye positiv svada om denne religionen.

Lenke til kommentar
Du fører kanskje ikke liste, men det bør du gjøre når du skal fremme slike påstander. Du gjør ikke noe forsøk på å forklare hvorfor "det greiene med i dag" som jeg sier er feil engang, det nytter dårlig å si at jeg har "rota meg borti noe". Nei, det har jeg ikke. Du påstår at NRK har en viss type dekning. Det er en generell påstand, og da nytter det ikke å vise oss ett eksempel. "De som vil kan finne mange fler" - hvorfor skal de det? Det er du som har bevisbyrden her.

 

Logikken din henger jo ikke sammen overhode , da må jo det påpekes.

 

 

Dessuten er dette du kverner på om alle disse sakene NRK har laget gjennom tidene, bare tull. Alle ser hvilken dekning NRK har og hvordan debattene vinkles. Alt koker ned til et helhetsinntrykk som du åpenbart ikke ser.

Logikken min henger ikke sammen? Hvordan da? Hva er det jeg kverner på om? At du ikke slipper unna med å bare si at ting er sånn?

Det er ikke så mange som er enig i dette helhetsinntrykket ditt. Men det er kanskje greit, siden du sier at det ikke er tvil. Er det så enkelt?

 

Ja, det dreier seg jo om en helhet som har framkommet gjennom flere år. Tonefall, spørsmålsstilling og debattfokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...