Gå til innhold

Nå er jeg så lei av NRK sin hjernevask.


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"klagd veldig", som NRK skriver, betyr at de synes ikke der så farlig at de har klagd. At det nærmest er frekt å påstå det om en gudegitt asylsøker.

 

 

De har lagd hauger av hjemme hos reportasjer fra asylmottak. Bare koseprat hele veien om hvor trivelig det er og lokalbefolkningen kommer med klær og mat.

 

Blæh!

Så det er veldig galt at asylsøkere også har det bra? Nei, huff. De er en byrde for lokalbefolkningen som gir dem klær og mat. Vi må nok sende dem til AFRIKA!!

Lenke til kommentar
Eller kan det være fordi jeg har snakket med endel muslimer jeg kjenner om religionen deres, og fordi jeg ønsker, og prøver, å lære mer om dem enn hva Dagbladet presenterer i overskriftene sine?

Da har du sikkert lært dette også:

http://sites.google.com/site/muslimskbedrag/sharia

 

Kan det tenkes at de respektløse, undertrykkende og hatefulle ekstremistene er i kraftig mindretall, og at de aller fleste muslimer i hovedsak er snille og gode mennesker?

Så lenge de er i et fremmed land og ikke kan utøve den fiendtlige religionen sin så kan de nok virke fredelige ja. Hva med at du reiser ned dit der de alle befinner seg? Da kan du sikkert få oppleve litt av hvert.

 

Du vet, vi har kristenfundamentalistiske menigheter ("grupperinger", heter det visst på tabloidspråket) også her i landet, som mener homofili er en synd, som forlanger at kvinner går i skjørt og dekker til hodet sitt, og nekter dem å tale i forsamlinger?

FYI, dette er religionen som ditt elskede land fronter.

Dette er bare småplukk i forhold til de grupperingene som fronter islams sanne ansikt.

Lenke til kommentar

Alltid morsomt med folk som hevder at en kjempesvær gruppe, spedd over flere kulturer og nasjoner. Vil ha akkurat de samme verdiene og akkurat de samme målene i livet pga. at de deler religion. En religion som på lik linje med kristendommen har usedvanlig mye tolkninger og retninger og av folk flest er "in name only". Men likevel så er det enkelte utenforstående som mener å kunne se det "sanne ansiktet" til religionen til folk og dermed kunne pålegge de meninger og ambisjoner. Noe de også visstnok har kollektivt.

 

Det er begrenset antall mennesker som fører livet sitt etter "reglene" som blir presentert i linken din. Det er ihvertfall en nasjon som gjennomfører det kraftig. Saudi-Arabia, som er et ganske heftig diktatur. Ellers er det få stater som gjennomfører slike regler og ytterst få populasjoner som ønsker de. Hvor er trusselen? Den er fraværende og de stater de er i flertall blir den ikke utøvd i nærheten av hva som presenteres i linken. Selv selverklærte muslimske stater som Iran følger reglene du presenterer.

 

Disse grupperingene som fronter islams sanne ansikt. De er ikke tilfeldigvis seperatistgrupper rundt forbi som kjemper om makt?

Lenke til kommentar
Eller kan det være fordi jeg har snakket med endel muslimer jeg kjenner om religionen deres, og fordi jeg ønsker, og prøver, å lære mer om dem enn hva Dagbladet presenterer i overskriftene sine?

Da har du sikkert lært dette også:

http://sites.google.com/site/muslimskbedrag/sharia

Det er overhodet ingenting vettugt å lære på den siden. Ingenting av det som står der, kan eller bør bli tatt seriøst.

 

Det forfatterne der burde lære seg, er at sharialovgivningen ikke eksisterer som et nedskrevet sett med lover og regler, men at det formuleres til enhver tid ut fra de skriftlærdes ulike tolkninger av Koranen og fortellinger om hva profeten Muhammed sa og gjorde.

 

Hvilket bringer oss videre til et begrep du så freidig innfører, "islams sanne ansikt".

 

Hvem definerer islams sanne ansikt?

For meg virker det som at du er villig til å la ignorante, høyreekstreme nettsider definere det. Det er jo på ingen måte rettferdig.

Islam har omtrent like mange "sanne ansikter" som der finnes imamer.

 

Uff, nå så jeg akkurat to asylsøkere som klemte hverandre utenfor et mottak, på TV2-nyhetene. Jeg tror sannelig de også er med på denne ukritiske menneskeliggjøringen av utlendinger!

 

De som voldtar i Stavanger for tiden klemmer de og, dog andre plasser. Menneskliggjøring det og.

Nei, fader.. skal vi nå få inntrykk av at også voldtektsmenn er mennesker?

Lenke til kommentar

De som voldtar i Stavanger for tiden klemmer de og, dog andre plasser. Menneskliggjøring det og.

Nei, fader.. skal vi nå få inntrykk av at også voldtektsmenn er mennesker?

 

Hvis du vil ha slikt for all del. Jeg kaller ikke slike mennesker. De kaller jeg forbrytere som har bare en endelikt, og det er en flyreise med fallskjerm til Somalia. Gjerne med en lapp rundt seg som sier at de har konvertert til hinduismen.

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha slikt for all del. Jeg kaller ikke slike mennesker. De kaller jeg forbrytere som har bare en endelikt, og det er en flyreise med fallskjerm til Somalia. Gjerne med en lapp rundt seg som sier at de har konvertert til hinduismen.

Ok, du sa ingenting om somaliske voldtektsmenn?

 

Men jo, de er mennesker de også. Muligens svake og dumme mennesker som har gjort fryktelig gale ting, men de er fortsatt mennesker, og alle mennesker har menneskerettigheter. Det er ikke verre enn det.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Ok, du sa ingenting om somaliske voldtektsmenn?

 

Men jo, de er mennesker de også. Muligens svake og dumme mennesker som har gjort fryktelig gale ting, men de er fortsatt mennesker, og alle mennesker har menneskerettigheter. Det er ikke verre enn det.

 

Er de utenlandske statsborgere har Norge ingen plikt til å holde på de. Så da er det bare retur til sitt forgjettede land eneste mulighet. Selv om det er krig, eller hva annet "humanister" her i landet klarer å finne på som en unnskyldning for å holde på de. Menneskerettighetene har de allerede forbrutt seg mot, la nå straffen komme som rettferdighet.

 

Somalia var eksempel. Kan heller si islamske land så har jeg vel 99.9% sjanse for å treffe riktig.

Lenke til kommentar

Vel, alle trådene til robocoop på dette forumet er et underliggende angrep på enten de rødgrønne, sosialister, innvandrere eller muslimer. Så kommentarer om innvandrere fra somalia som burde bli sendt tilbake og kastet ut fra fly (med eller uten fallskjerm er vel av liten betydning) passer da utmerket inn til generelle trenden i disse trådene.

Lenke til kommentar
Så fordi en enkeltperson eventuelt forbryter seg på menneskerettigheter, gir det staten norge rett til å gjøre det samme? Neppe.

 

Men hva dette har med NRKs hjernevask å gjøre vet ikke jeg :p

 

Enkeltpersonen har forbrutt seg allerede. Vi har da ingen plikt til å beskytte forbryteren, som ei heller er norsk statsborger.

Lenke til kommentar
Vel, alle trådene til robocoop på dette forumet er et underliggende angrep på enten de rødgrønne, sosialister, innvandrere eller muslimer. Så kommentarer om innvandrere fra somalia som burde bli sendt tilbake og kastet ut fra fly (med eller uten fallskjerm er vel av liten betydning) passer da utmerket inn til generelle trenden i disse trådene.

Ok. du skal få den ;)

 

Så fordi en enkeltperson eventuelt forbryter seg på menneskerettigheter, gir det staten norge rett til å gjøre det samme? Neppe.

 

Men hva dette har med NRKs hjernevask å gjøre vet ikke jeg :p

 

Enkeltpersonen har forbrutt seg allerede. Vi har da ingen plikt til å beskytte forbryteren, som ei heller er norsk statsborger.

Nåvel. Om vedkommende allerede er blitt lovlig, norsk statsborger med norsk pass?

Forandrer det noe? Jeg bare lurer..

Lenke til kommentar
Nåvel. Om vedkommende allerede er blitt lovlig, norsk statsborger med norsk pass?

Forandrer det noe? Jeg bare lurer..

 

Klart det.

Da snakker vi 50 år i fengsel. Minst.

 

Men dette løses med å stramme inn statsborgerskaptildeling ganske så vesentlig.

Eller dette fantastiske tiltaket; http://www.dagbladet.no/2009/12/06/nyheter...litikk/9382980/

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Da har du sikkert lært dette også:

http://sites.google.com/site/muslimskbedrag/sharia

Det er overhodet ingenting vettugt å lære på den siden. Ingenting av det som står der, kan eller bør bli tatt seriøst.

 

Det forfatterne der burde lære seg, er at sharialovgivningen ikke eksisterer som et nedskrevet sett med lover og regler, men at det formuleres til enhver tid ut fra de skriftlærdes ulike tolkninger av Koranen og fortellinger om hva profeten Muhammed sa og gjorde.

Om det formuleres eller nedskrives er vel samme sak? Det kommer fra samme svarteboka. Alt som står der praktiseres mange plasser. Jeg klarer ikke å se hva du vil fram til, bortsett fra å dysse dette ned av ulike grunner.

 

 

Hvilket bringer oss videre til et begrep du så freidig innfører, "islams sanne ansikt".

 

Hvem definerer islams sanne ansikt?

For meg virker det som at du er villig til å la ignorante, høyreekstreme nettsider definere det. Det er jo på ingen måte rettferdig.

Tror du de bare tar det ut av lufta? At de bare sitter og finner på ting? Det er ganske utrolig at du ser på sider som skriver fakta om islam automatisk som ignorante og høyreekstreme. Ingen røyk uten ild.

 

 

Islam har omtrent like mange "sanne ansikter" som der finnes imamer.

Det sanne ansiktet er det som ikke dysser ned og/eller utelater befalinger fra koreanen.

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å se hva du vil fram til, bortsett fra å dysse dette ned av ulike grunner.

Av hvilke grunner da tror du?

 

Tror du de bare tar det ut av lufta? At de bare sitter og finner på ting? Det er ganske utrolig at du ser på sider som skriver fakta om islam automatisk som ignorante og høyreekstreme. Ingen røyk uten ild.

En nettside som fremstiller Allah som djevelen, har åpenbart misforstått noe vesentlig.

Det er ikke stort mer saklig og troverdig enn Nyhetsspeilet.no.

 

Det sanne ansiktet er det som ikke dysser ned og/eller utelater befalinger fra koreanen.

Hva er så det sanne ansiktet til enhver annen religion, som feks følger Bibelen?

Vår egen kristendom er bare juks da? Vi følger ikke bibelen ordrett alltid heller. Prøv å si det til paven.

 

Bibelen er full av temmelig beinharde ting den også, men det betyr ikke at alle kristne er ekstremister?

 

Men den som lokker en av disse små som tror på meg, til fall, for ham var det bedre om han var kastet i havet med en kvernstein om halsen. Om hånden din lokker deg til fall, så hogg den av! Det er bedre for deg å gå inn til livet med bare én hånd enn å ha begge hender og komme til helvete.

Legitimerer hugging av hender for ulovligheter (synder), samt drukning.

 

Hvis en kvinne ikke vil ha noe på hodet, kan hun like godt klippe av seg håret! Men når det nå er en skam for en kvinne å klippe eller barbere av seg håret, da må hun ha noe på hodet.

Også kristne kvinner bør altså gå med skaut/lue/hijab.

Sier du noe annet, leder du dem mot synd og fall, og du bør egentlig druknes.

 

Men disse fiendene mine, som ikke ville ha meg til konge, dem skal dere føre hit og hogge dem ned foran øynene på meg!

Dette er visst Jesu egne ord..

 

De som tror (muslimene), og de som er jøder, kristne og sabeere, ja alle som tror på Gud og Den siste dagen, og gjør det som er godt, vil få sin lønn fra Herren, og skal ikke frykte eller sørge.

Nå? Drepe kristne og vantro?

 

Poenget mitt?

Man tolker slike bøker som det passer ens behov og agenda. Å påberope seg å kjenne en slik religions "sanne ansikt" er bare dumt. I alle fall i en slik setting og på den måten du gjør det.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...