Gå til innhold

Kunne du tenkt deg en veldedighetsjulegave ?


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Du må se humoren i det også, ikke ta alt så jævla blodig seriøst.
Humor er variabel ifra person til person og vanskelig å se på internett da det er en evig suppe av folk rundt om kring ifra hvor som helst her/der.

 

 

Kan vel egentlig ikke tenke meg å gi en slik gave. Skulle det ha vært et alternativ så hadde det vært Amesty som fikk de pengene eller at jeg kunne donere de DIREKTE til noe som jeg viste kom ned til de jeg sitter å tenker på og ikke 50% av driten går bort til å lønne en eller annen konsulent som da skal sitte å regne ut hvor disse pengene skal...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å gi en slik gave til noen, uten avtale mener jeg er ganske dumt. Ville faktisk blitt flau om jeg fikk en "vanlig gave" av noen jeg hadde gitt en "donasjon" til.

 

Men som en familie-ting støtter jeg det fullt. I familien vår har vi de siste årene ikke gitt gaver til hverandre, men heller donert det totale beløpet vi sparte til veldedighet. Men dette er da avtalt mellom oss. Det har aldri vært aktuelt å slutte å kjøpe gaver til andre (med mindre vi avtalte at de ikke skulle kjøpe til oss heller).

Lenke til kommentar
rikspøbel: Forstår over hode ikke hvordan du kan si slikt, om meg - uten at du faktisk kjenner meg fra før av, kun basert på det inntrykker du har via et enkelt innlegg fra meg! dessuten - ikke enig i noe av det du sier.

 

Du må se humoren i det også, ikke ta alt så jævla blodig seriøst.

 

Skal si deg såpass, at de aller-aller fleste som får takkekort fra meg, setter stor pris på gaven jeg har gitt. Men så er det enkelte som reagerer anderledes, og det er morsomt (JA, morsomt!) - når de tror de får gavekort.

 

At du påstår noe så idiotisk som at jeg ikke har respekt for mine nærmeste, fordi jeg gir dem en veldedighetsreklame? Eller at jeg ler av noen av de? - Vel, hvis du tryner i trappa. Og noen av de nærmeste ser det, så vil de nok le av deg også. Selv om du kanskje ikke syns det er så kult.

 

Skal si deg såpass, at jeg er selve "limet" i familien min, den som holder oss samlet og som har løst flere familiekonflikter og floker gjennom åra. Så det at du påstår at jeg ikke har respekt for de nærmeste, er kynisk og bortkjemt. Uten å engang arrgumentere hvorfor jeg er det? Bare quote og sitere. Jaja.

Jeg sier da klart og tydelig at inntrykket kun er basert på innlegget ditt. Jeg har ikke påstått at du ikke har respekt for dine nærmeste, men tvert i mot at jeg har vanskelig for å tro det som fremgår av innlegget. At du trekker konklusjoner utover det får være din sak. Jeg kan ikke se noe som helst i innlegget som ikke er motivert av egoisme.

 

Humor avhenger av hvem som ler. Hittil har jeg ikke sett noen tegn på at andre enn deg selv synes det er morsomt.

 

At du ser på deg selv som selve superlimet ser jeg ikke hva har med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er fint å gi veldedige julegaver, men man må se det litt an på personen. Noen ville kanskje innerst inne også fått en gave, og da er det heldigvis alternativer til det og.

 

F.eks. på Body Shop, der har de så og si alltid produkter der litt av pengene går til et godt formål. De har nå en krem der en del av inntekten går til å stoppe at barn blir solgt som sexslaver. De har også hatt en leppepomade der inntektene har gått til forebyggende arbeid mot AIDS.

 

Og på Arts & Crafts selger de nå et kjempefint isbjørnsmykke i samarbeid med WWF. Jeg vet ikke om pengene går rett til isbjørnarbeid, eller om det går til WWF generelt. Her om dagen gikk jeg innom der og spurte hvor mye som gikk til WWF av de drøyt 400 kr. Ble nesten litt overrasket, for alt (unntatt det det kostet å lage smykkene, og det var ikke så mye) gikk rett til WWF. : D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...