Gå til innhold

Spillertråd - Cesc Fabregas


Prinz Poldi

Anbefalte innlegg

I forhold til resten av oss, er du ganske gammel. De fleste fotballfolka her inne ble vel ikke født før sent på 80-tallet/tidlig på 90-tallet. :p

 

Ja, ja :)

 

Men de litt yngre kan imponerende mye om fotball og viser en relativt høy fotball forståelse i forhold til de på 70/80 tallet. Ser at de som ofte har litt erfaring i bagasjen ofte henger seg litt for mye opp i gamle tradisjoner og er overraskende nok ofte de mest negative til eget lag og utviklingen som har skjedd siden i fotball Europa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser på profilen din at du er litt oppi åra, hvor lenge har du vært gooner? Alltid gøy med gamle travere. :thumbup:

Gammel traver? Er da ikke gamle karen jeg,:)

Du da?

Som Latias sier er du relativt gammel i forhold til resten av fotballfolket her inne, men det syntes jeg bare er veldig positivt. Selv er jeg 17 år, og har vært gooner siden invincibles-sesongen. Btw, er du kellex fra gunners.no?

Lenke til kommentar

Ser på profilen din at du er litt oppi åra, hvor lenge har du vært gooner? Alltid gøy med gamle travere. :thumbup:

Gammel traver? Er da ikke gamle karen jeg,:)

Du da?

Som Latias sier er du relativt gammel i forhold til resten av fotballfolket her inne, men det syntes jeg bare er veldig positivt. Selv er jeg 17 år, og har vært gooner siden invincibles-sesongen. Btw, er du kellex fra gunners.no?

 

En fin sesong og bli fan av arsenal! Et magisk lag skapt av Arsene Wenger som desverre ble oppløst for tidlig.

 

Og ja, jeg er Kellex fra gunners.no. Bruker ikke all verdens av tid der, mest på rykteflommen da jeg er gått lei av alle usaklighetene på de andre emnene. Savner også de gode gamle skribentene der som holdt seg til tema med gode argumenter :) Tenkte jeg skulle forsøke her i håp om å bli en del av et nettverk med flotte karer og jenter med samme entusiasme for arsenal som det jeg har!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Også ganske komisk av Barca og uttale at de ikke er villige til å betale over "markedspris"..Jaha..?

Jeg forstår ikke hvorfor Cesc så "absolutt" skal gå ifra klubben når Barca ikke engang verdsetter han nok til å punge ut. Men jeg forstår godt at Barca ikke vil over £30 mill. Det alene er egentlg for mye å betale for en som kommer til å tilbringe mesteparten av tiden de neste 2-3 årene på benken.

 

 

Det er bare den jævlen Laporta som vil fremme seg selv, ikke Barcelona når han går etter Cesc.

Lenke til kommentar

Ok, nå begynner jeg å bli enda mer optimistisk. Bare se på utviklingen til dette ryktet:

 


  1.  
  2. Barca sikler etter Cesc
  3. Cesc sier at han vil spille for Barca at some point, og han vil ha fremtiden avklart før VM
  4. Arsenal tviholder på Cesc
  5. Barca sier at de ikke vil kjøpe Cesc dersom Arsenal gir et klart nei
  6. Cesc sier at han har hatt en lang samtale med Wenger, og at han har lagt fremtiden sin i hans hender
  7. Barca sier at de ikke vil sprenge banken for å hente Cesc

 

Nå er det 11 dager til VM, og ryktene har dabbet av. Jeg tror Cesc blir å se i Arsenal-drakt også neste sesong.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle forsøke her i håp om å bli en del av et nettverk med flotte karer og jenter med samme entusiasme for arsenal som det jeg har!

Da har du komt til rette stedet :)

Nja, her på forumet finnes det ikke mange jenter. I hvert fall ingen som er fotballsupportere. :p

 

For å holde meg til trådens tema, håper virkelig at Cesc blir. Helt klart en av verdens beste spillere, hadde vært synd om slikt talent ble råtnet på benken i Barcelona. Arsenal er ikke det samme uten han og hvis han velger å dra, er jeg redd det samme vil skje med dere som skjedde med Liverpool før denne sesongen.

 

Vet hvordan supporterne har det. United-supporterne opplevde det samme i to somrer på rad med Ronaldo, og det var ganske ille for oss. Føler med dere.

Lenke til kommentar
28. mars 2010[/b] - 16:06' timestamp='1269788776' post='15428418']
"We don't need to talk about my future," Fabregas told the Daily Star Sunday. "I don't understand all the rumours about me.

 

"I've always said that I'm happy at Arsenal. I can say a thousand times that I won't go to a Spanish club, but nobody believes me.

 

"Arsenal is my home and I don't have any plans to leave."

 

:love:

 

28 mars... how times change :cry:

Lenke til kommentar

Fabregas er ferdig i Arsenal, noe som er temmelig åpenbart å lese på fyrens reaksjoner. Jeg er bombesikker på at samtalen mellom Fabregas og Wenger gikk ut på at spanjolen fortalte at han ville til barca, selv om han elsker arsenal/arsené og at Wenger godtok det å påtok seg ansvaret med media slik at Fabregas kunne konsentrere seg om VM.

 

Tipper overgangen er i boks så fort spania ryker ut av VM.

 

Arsenal vil komme over Fabregas, akkurat som vi kom over å miste Ronaldo/Tevez. :)

Endret av Game
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Forlater Fabregas oss, så kommer jeg og mange andre til å miste respekten for han. Fordi alle vet jo hva han sa i janurar- febrar og mars måneden? At han elsker klubben og kommer ikke til å forlate oss...

Lenke til kommentar

Også ganske komisk av Barca og uttale at de ikke er villige til å betale over "markedspris"..Jaha..?

Jeg forstår ikke hvorfor Cesc så "absolutt" skal gå ifra klubben når Barca ikke engang verdsetter han nok til å punge ut. Men jeg forstår godt at Barca ikke vil over £30 mill. Det alene er egentlg for mye å betale for en som kommer til å tilbringe mesteparten av tiden de neste 2-3 årene på benken.

 

 

Det er bare den jævlen Laporta som vil fremme seg selv, ikke Barcelona når han går etter Cesc.

 

Du sier noe der ja! Er mye politikk inne i bildet når det kommer til de "store" fra Spania.

Den typiske midtbanen til barca har vært med Iniesta og Xavi, samt Keita eller Yaya Toure i en mer defensiv rolle.

I sesongen som har passert ble han(Iniesta) stort sett brukt som innbytter, og ikke vært det klare førstevalget.(hatt noe skadeproblemer vel og merke)

Barca har også Busquets som har fått veldig mye spilletid og mye tillit fra Guardiola. Så Fabregas er ikke et "nødvendig" kjøp, men for de som tror at Cesc Fabregas blir sittende på benken i årene som kommer, undervurderer kraftig det spanske geniet spør dere meg! Han er en bedre spiller enn både Iniesta, Busquets og Pedro. Når man ser på hva Fabregas har gjort for arsenal denne sesongen med imponerende 19 mål og 19 assist i verdens hardeste liga(og da var han også skadet i deler av sesongen).

Så jeg føler meg ganske sikker på at Guardiola finner en plass til Cesc! For alt vi vet så kan det hende at Cesc blir å se i en lignende rolle slik vi har sett både Pedro og Iniesta så langt.

 

Jeg også kan ikke helt forstå hvorfor Fabregas så "absolutt" må forlate arsenal nå. Barca klarer seg utmerket uten han, mens klubben som skapte han og bygget hele laget rundt den unge kapteinen, trenger han sårt!

Vi får håpe at det ikke blir noen overgang, og at det hele er en reaksjon fra Cesc sin posisjon, med skuffelser av og ikke vinne noe. Samtidig som flere gode venner har forlatt klubbet, og vært vitne til 3 stygge beinbrudd på lagkamerater.

 

Barca skylder også arsenal fortsatt noe fra Henry & Hleb kjøpene(hvis jeg husker rett..) Så kanskje de bør betale det først, før de betaler det Fabregas er ønsket fra arsenal.

 

Samme gjorde Ronaldo og guess what? Spillere lyver.

 

Eller så er det slik at spillere forandrer meninger slik som oss andre dødlige :)

Lenke til kommentar

Poteto, potato. Sier du en ting rett ut på den måten, får du stå for det og ikke skifte mening et par uker senere. I mine øyne er det like ille som å lyve, ettersom vedkommendes ord ikke lengre betyr en dritt.

 

Jeg også kan ikke helt forstå hvorfor Fabregas så "absolutt" må forlate arsenal nå.

 

Kan kanskje tenkes at han ønsker å spille for en klubb som vinner ting og som er bedre enn Arsenal? Relativt gode motiver det, spesielt når han allerede har et tett bånd med klubben. Ingen spillere klarer å tenke rasjonelt i hans situasjon, dvs å ta et eller to år til i Arsenal før han drar. Frykten for skader og at interessen kjølner, samt det faktum at sannsynligheten for å vinne noe neste sesong med Gunners er mindre enn med Barca, gjør mattestykket temmelig a4.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Samme gjorde Ronaldo og guess what? Spillere lyver.

 

 

Ikke sammengling personligheten til Fabregas med Ronaldo. Alle vet jo at Ronaldo er en sånn type spille som egentlig ikke bryr seg voldsomt om supporter eller noe sånnt.

Lenke til kommentar

åja, stemmer, du kjenner Ronaldo og Fabregas personlig?

 

Ronaldo er relativt selvopptatt, men det er nok Fabregas også - han kan for alt vi vet bare være flinkere til å skjule det.

 

http://www.redcafe.net/f7/truth-about-cristiano-ronaldo-few-know-297659/

Rørende. C.Ronaldo er helt sikkert en knall person på privaten, det tviler jeg ikke på, men det er bare litt måten han framstår på i pressen osv som jeg ikke syns så mye om. Men for all del, vi vet ikke hva Cesc har gjort. Kansje har han flørtet mye med Barca uten at vi vet det. Forsatt virker han som en greiere person enn C.Ronaldo. Ikke like oppblåst på en måte. Vi gooners får ta en telefon til Wenger og høre hva ståa er :)

Lenke til kommentar

Poteto, potato. Sier du en ting rett ut på den måten, får du stå for det og ikke skifte mening et par uker senere. I mine øyne er det like ille som å lyve, ettersom vedkommendes ord ikke lengre betyr en dritt.

 

Jeg også kan ikke helt forstå hvorfor Fabregas så "absolutt" må forlate arsenal nå.

 

Kan kanskje tenkes at han ønsker å spille for en klubb som vinner ting og som er bedre enn Arsenal? Relativt gode motiver det, spesielt når han allerede har et tett bånd med klubben. Ingen spillere klarer å tenke rasjonelt i hans situasjon, dvs å ta et eller to år til i Arsenal før han drar. Frykten for skader og at interessen kjølner, samt det faktum at sannsynligheten for å vinne noe neste sesong med Gunners er mindre enn med Barca, gjør mattestykket temmelig a4.

 

Joda, enig i det. Men hos yngre gutter med store ambisjoner og mange som "hvisker" i ørene deres så er det lett og bli påvirket. Trist er det uansett.

 

At Fabregas har muligheten til å vinne noe i Barca fremfor med arsenal neste sesong er nok ganske stor ja. Og var en av flere grunder som jeg nevnte som sannsynlige grunder til et ønske om klubbskifte nå. Som arsenal suporter så håper jeg jo da at historien han har med klubben(arsenal) og den tilliten han har blit vist overvinner en evt overgang.(dette var grundlaget mitt for setningen;"Jeg også kan ikke helt forstå hvorfor Fabregas så "absolutt" må forlate arsenal nå.") Jeg kjenner ikke Fabregas og kan derfor bare spekulere i hvorfor han ønsker og forlate arsenal, selv om jeg ikke "skjønner" hvorfor.)

Men skulle han reise så får vi bevege oss videre og finne en annen løsning som kan holde arsenal`s ambisjoner i riktig kjørefelt.

Her er United meget sterke i sin historie når de store stjernene forlater klubben, og vi får prøve vårt beste med å bli en torne i siden deres igjen.

Endret av Kellman
Lenke til kommentar

Sikkert bare dritt, men http://www.goal.com/en-gb/news/article?contentId=1956393

 

The problem for Fabregas is that it would cost £28.6million to buy out his £110,000-a-week contract, which has five years still to run.

 

Visste om denne Webster Rulingen, men ikke alt hva den innebar. Vil det si at Barca kan gi Fabregas 28.6£ mill slik at han kan kjøpe seg ut? Vanvittig... Sikkert derfor de hadde et så lavt bud på tirsdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...