Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ProphetSe7en skrev (2 timer siden):

Alle forsøk på lån er vel alt blitt avvist?

Forrest har visstnok fått akseptert bud på 17 mill

Det var vel Nottingham Forest som hadde fått akseptert. Men spilleren selv vil til United og avviste. Men står det så dårlig til at ikke klubben her kan by det samme? Relativt lite i dagens marked egentlig. Solgte jo Fred og snart Dean Henderson bl.a. Bør vel snart være nok penger til å hente han nå.

Mulig FFP reglene gjør vi somler så fryktelig.

Endret av ReaveЯ
Lenke til kommentar

En god og fremgangsrik United-sesong som ender med Champions League-plass betyr alltid laber satsing i det påfølgende sommervinduet.

Så går det dårlig den neste sesongen, fordi man ikke brukte den muligheten man hadde til å få forsterke laget nok til å bygge videre på fremgangen.

Da kommer det et nytt sommervindu hvor klubben bruker mye penger, men det er gjerne på en del korttidsløsninger eller superstjerner, fordi den forrige sesongen gikk dårlig.

Sånn går nu dagan. I loop. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg så er eierne våre i er annet land, se selv om protester er vellykket så merker ikke eierne noe til det.

Det som hadde hjulpet, men som dessverre aldri kommer til å skje er tomme tribuner under kamp og at ingen kjøpte drakter og andre effekter.

Men barn som vokser opp nå løper ikke rundt i United drakt lengre, nå er det City. Det vil ta lang tid, men på sikt vil det jo vises på salg av effekter osv. Men da snakker en jo flere 10 år frem i tid 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (33 minutter siden):

Det har vært motstand imot Glazer sålenge jeg kan huske. Hva ønsker du at supporterne skal gjøre, drepe de? Vi kan ikke «klage» de fra en aksjemajoritet, dette er ikke et demokrati

For Glazerfamilien er dette butikk. Protester som ikke truer bunnlinjen eller klubbens markedsverdi vil ikke nytte, og det lille jeg har sett av Glazermotstand de siste årene har vært ynkelige greier. Litt "we want glazers out"-synging på hjemmekamper, og så klarte vi vel å få utsatt en Liverpoolkamp en gang. Så snart det går marginalt bedre sportslig sett, blir det stille.

Det må være mulig å få til demonstrasjoner av en helt annen størrelsesorden, hver gang det er hjemmekamp. Medievennlige bilder, en skrikende og hojende folkemasse. Målet må være å få kamper utsatt, kansellert. Og man må klare å vise Glazerfamilien at dette kommer til å fortsette helt til de selger.

Lenke til kommentar
SuperKrokodille skrev (5 minutter siden):

For Glazerfamilien er dette butikk. Protester som ikke truer bunnlinjen eller klubbens markedsverdi vil ikke nytte, og det lille jeg har sett av Glazermotstand de siste årene har vært ynkelige greier. Litt "we want glazers out"-synging på hjemmekamper, og så klarte vi vel å få utsatt en Liverpoolkamp en gang. Så snart det går marginalt bedre sportslig sett, blir det stille.

Det må være mulig å få til demonstrasjoner av en helt annen størrelsesorden, hver gang det er hjemmekamp. Medievennlige bilder, en skrikende og hojende folkemasse. Målet må være å få kamper utsatt, kansellert. Og man må klare å vise Glazerfamilien at dette kommer til å fortsette helt til de selger.

Du har misforstått. Glazer bryr seg ikke om protester. Det har ingenting å si for dem. Null, niks, nada. 

Lenke til kommentar
SuperKrokodille skrev (35 minutter siden):

For Glazerfamilien er dette butikk. Protester som ikke truer bunnlinjen eller klubbens markedsverdi vil ikke nytte, og det lille jeg har sett av Glazermotstand de siste årene har vært ynkelige greier. Litt "we want glazers out"-synging på hjemmekamper, og så klarte vi vel å få utsatt en Liverpoolkamp en gang. Så snart det går marginalt bedre sportslig sett, blir det stille.

Det må være mulig å få til demonstrasjoner av en helt annen størrelsesorden, hver gang det er hjemmekamp. Medievennlige bilder, en skrikende og hojende folkemasse. Målet må være å få kamper utsatt, kansellert. Og man må klare å vise Glazerfamilien at dette kommer til å fortsette helt til de selger.

Har ikke akkurat vært stille i det siste da, blant annet med marsjen i starten av sesongen og sitdownen forrige runde der titusenvis ble igjen på setene sine lenge etter kampen. Mediene gir det dog ikke så mye oppmerksomhet lengre. 

Jeg skulle gjerne også sett flere protester som utsatte kamper, gjerne hindret laget i å trene osv. Som tvinger eierne til å gjøre endringer. Men jeg må innrømme at nå som alternativet til Glazers synes å være Qatar, så tar jeg Glazers alle dager i uka fremfor det. Da blir man jo litt rådvill alle alternativene er dritt, og det tror jeg gjelder mange.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (35 minutter siden):

Du har misforstått. Glazer bryr seg ikke om protester. Det har ingenting å si for dem. Null, niks, nada. 

 

Det har aldri vært protester som har monnet. Vedvarende og velorganiserte protester vil føre til bøter for klubben, kanskje til at kamper må gå for tomme tribuner. Det vil redusere klubbens inntekter, skremme sponsorer og skade omdømmet både til Glazer familien og til klubben. Ikke minst vil det gå ut over klubbens markedsverdi, mens målet til eierne er å få solgt klubben for mest mulig penger.

Jeg tror Glazerene skjønner at er nær ved å ha tynt klubben for det som er mulig nå. Det er en ikke ubetydelig gjeld, og stadion og annen infrastruktur krever enorme investeringer. 21/-22 sesongen var veldig svak, og så var det i tillegg Ronaldo og Greenwood-sirkuset. Og i alle fall tilløp til protester de siste par somrene. Derav salgsfremstøtet vi har sett det siste året.

Jeg vet ikke hvorfor det ikke har blitt noe salg så langt, det handler vel om ting som en viss sportslig suksess under ny trener, og Saudi-Arabias tilsynelatende ubegrensede vilje til å investere i sportslige merkevarer. Men jeg er sikker på at om vi det siste året hadde sett massive og vedvarende demonstrasjoner av det slaget jeg beskriver over, ville klubben vært solgt for lenge siden.

Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Har ikke akkurat vært stille i det siste da, blant annet med marsjen i starten av sesongen og sitdownen forrige runde der titusenvis ble igjen på setene sine lenge etter kampen. Mediene gir det dog ikke så mye oppmerksomhet lengre. 

Jeg skulle gjerne også sett flere protester som utsatte kamper, gjerne hindret laget i å trene osv. Som tvinger eierne til å gjøre endringer. Men jeg må innrømme at nå som alternativet til Glazers synes å være Qatar, så tar jeg Glazers alle dager i uka fremfor det. Da blir man jo litt rådvill alle alternativene er dritt, og det tror jeg gjelder mange.

Men ikke nok!

Lenke til kommentar
SuperKrokodille skrev (16 minutter siden):

Det har aldri vært protester som har monnet. Vedvarende og velorganiserte protester vil føre til bøter for klubben, kanskje til at kamper må gå for tomme tribuner. Det vil redusere klubbens inntekter, skremme sponsorer og skade omdømmet både til Glazer familien og til klubben. Ikke minst vil det gå ut over klubbens markedsverdi, mens målet til eierne er å få solgt klubben for mest mulig penger.

Massive protester som gjør at en kamp blir utsatt fører bare til et enormt politioppbud neste kamp som hindrer disse å komme nær stadion. De ledige setene fra uregjerlige supportere vil over tid bli erstattet av hordene av lydige turisttilhengere som sikler etter ledige billetter.  

Glazerne sitter med all makt. Den eneste måten å bli kvitt dem er å kjøpe dem ut.   

Endret av VifteKopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...