Gå til innhold

Lyst til å finne de billigste varene på polet


ramboleif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvalitet over kvantitet any day. Når det gjelder alkohol er det best å kjøpe noe som er verd pengene man bruker. Det finnes utrolig mange bedre måter å spare noen kroner på enn å kjøpe det billigste (og sannsynligvis også verste) polet har å by på.

 

Dersom du går over utgiftspostene dine vil du sannsynligvis finne en del steder der du enkelt kan spare noen kroner, husk at mange bekker små gjør en stor å.

Lenke til kommentar
Kvalitet over kvantitet any day. Når det gjelder alkohol er det best å kjøpe noe som er verd pengene man bruker. Det finnes utrolig mange bedre måter å spare noen kroner på enn å kjøpe det billigste (og sannsynligvis også verste) polet har å by på.

 

Dersom du går over utgiftspostene dine vil du sannsynligvis finne en del steder der du enkelt kan spare noen kroner, husk at mange bekker små gjør en stor å.

 

Vinmonopolet holder veldig høy varekvalitet i motsetning til andre alkohol-utsalg i resten av Europa. De tar som regel bare inn det beste av det beste. Personlig kan jeg ikke erindre at jeg har smakt noe under pari fra deres varesortiment.

Økonomisk sett er det masse å spare på å kjøpe billig vin med høy alkoholprosent i motsetning til å kjøpe sprit.

 

Si at man kjøper 3 stk billig rødvin med 13-13,5% til ca. 70kr per flaske.

Da ender man opp med ( 75 * 0,135 * 3 = ) 30,4 cl etanol til 210 kr

 

Kjøper man derimot en halvliterflaske med absolutt vodka ender man opp med bare ( 50 * 0,4 = ) 20 cl etanol til 200 kr.

Samt blandevann for de som ikke drikker rett fra flaska. Dessuten må man være 20 år for å kjøpe 40%, og gjør man regnestykket om igjen med 20%-sprit, som 18-åringer får kjøpe, blir det enda dyrere.

For å ikke snakke om at spanderingsfaktoren blir mye høyere med sprit enn vin.

 

Mine empiriske data peker dithen at det gjerne blir dobbelt så dyrt å kjøpe sprit framfor billig vin. Noe som kan utgjøre 5-6000 kr. mer i året.

Endret av KaareKokk
Lenke til kommentar

Som sagt:

Vinmonopolet holder veldig høy varekvalitet i motsetning til andre alkohol-utsalg i resten av Europa. De tar som regel bare inn det beste av det beste. Personlig kan jeg ikke erindre at jeg har smakt noe under pari fra deres varesortiment.

 

Har ikke blitt dårlig etter noen flasker vin. Da er erfaringene verre med sprit og likør, for å ikke snakke om den økonomiske belastningen voldt av sistnevnte vare.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...