Gå til innhold

Immun mot CS-gass


Drogin

Anbefalte innlegg

Jeg var på Gaza-demonstrasjonen forrige vinter...(Skal nevnes at jeg ikke var på gærningenes side).

Jeg stod sammen med Israelerne, beskytta bak politiet. Men på grunn av vind etc fikk vi like mye CS-gass som demonstrantene.

 

 

Iallefall: Alle rundt meg begynnte plutselig å hoste ukontrollert, folk brakk seg og hulka... jeg merka overhodet ingen ting. Eneste jeg merka var:

#1) Jeg blunka litt oftere enn vanlig

#2) Halsen min kjentes faktisk renere ut...Som om jeg hadde tatt en Doc'-pastill. (Tro det eller ei...)

 

 

Er jeg såkalt "immun" mot gassen?

I så fall noen som vet hva som gjør at jeg er immun?

 

PS: Er ikke sikker på hvilken gass politiet brukte...tipper det var CS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ca. 1 av 1000 er (etter det jeg har hørt, vel å merke, så kan godt hende jeg tar feil) immun mot CS-gassen. Hvis du ikke reagerte overhodet, mens alle rundt deg fikk typiske CS-gass-reaksjoner, så er du sannsynligvis immun. Hvis dus to midt i en folkemengde så er det sannsynligvis ikke på grunn av rar spredning, men hvis du sto et stykke unna de som reagerte osv. kan det selvfølgelig hende at det rett og slett ikke var like mye CS-gass der du var.

Lenke til kommentar

Det verste er de første trekkene. Holder man ut da, så kan man klare seg litt lengre. Det er mange som løper ut fordi de er redde.

For meg var det også verst når jeg først gikk ut av boden. Det blåste litt ute, og det ble sikkelig merkbart mot øyene og nesen. Husker ikke sist jeg hylte sånn av smerte :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det blir mye bedre om det blåser mye. for da blir gassen blåst vekk fra ansiktet ditt. Husker vi sprang mot vinden for at det ikke skulle svi så mye. VANN derimot er no-go

Noen uker i etterkant av tråden men jeg spørr allikevel: hva skjer vis man tar vann i fjeset etter man har vært rundt cs-gass?

Lenke til kommentar
Befalet maste om at en av million er immun mot CS.

Det var jævla gøy. Gleder meg litt til å prøve en gang til. Klarte ca 30 pushups i gassboden. Men har hørt at andre gangen er helt forjævlig tyngre enn første.

 

Alle har muligheten til å ta mange push i cs-gassen, men det er ikke mange som er villige til å prøve. Stort sett alle som møtte på MJK-opptak og var med de i boden tok haugevis av push, akkurat fordi de gutta har rett innstilling til det. Klarer man å gi faen i bøttevis med slim og såre øyne er det null stress å være i boden. :)

Lenke til kommentar
Befalet maste om at en av million er immun mot CS.

Det var jævla gøy. Gleder meg litt til å prøve en gang til. Klarte ca 30 pushups i gassboden. Men har hørt at andre gangen er helt forjævlig tyngre enn første.

 

Alle har muligheten til å ta mange push i cs-gassen, men det er ikke mange som er villige til å prøve. Stort sett alle som møtte på MJK-opptak og var med de i boden tok haugevis av push, akkurat fordi de gutta har rett innstilling til det. Klarer man å gi faen i bøttevis med slim og såre øyne er det null stress å være i boden. :)

 

Jepp. Akkurat det jeg sa i det andre innlegget. Klarer man det første trekket, så skal det gå an å presse seg lenger.

Det er bare å tenke at det ikke er farlig, bare vondt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi fikk beskjed om at CS ikke er farlig i moderate mengder. Eler, nærmere bestemt, det utgjør ingen helsetrussel før du evt. blir utsatt for det mer enn tre ganger. Vet ikke hvor nøyaktig dette stemmer, men det var nå det befalet fortalte oss før de sendte oss i gassboden.

Lenke til kommentar

Det utgjør vel ingen helsetrussel hvis man blir utsatt for det mer enn tre ganger? Fenriken vår var i boden fem ganger på en dag når vi drev med det. Tviler på at han hadde gjort det hvis det hadde vært helsefarlig(UD 2.1). Men det er sant at det blir verre og verre for hver gang man prøver det.

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar

Befalet stolte vi altfor mye på.

Hvis det ikke var farlig, hadde det ikke gjort vondt, og vi hadde ikke trengt gassmasker.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/CS_gas

Toxicity

 

Although described as a non-lethal weapon for crowd control, many studies have raised doubts about this classification. As well as creating severe pulmonary damage, CS can also significantly damage the heart and liver.[9]

 

Men såvidt jeg forstod, ble det verre for hver gang man ble utsatt, og man skal ikke utsettes for det mer enn et visst antall ganger per år.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Det utgjør vel ingen helsetrussel hvis man blir utsatt for det mer enn tre ganger? Fenriken vår var i boden fem ganger på en dag når vi drev med det. Tviler på at han hadde gjort det hvis det hadde vært helsefarlig(UD 2.1). Men det er sant at det blir verre og verre for hver gang man prøver det.

Uten maske? Jeg snakker selvsagt om innhalering, det kom vel ikke klart frem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...