Gå til innhold

Immun mot CS-gass


Drogin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fenriken er vel ingen medisinsk ekspert. Han gjør som han får beskjed om.

Hans handlinger beviser ikke at det er trygt.

For alt vi vet kan han ha tatt skade av det.

Nei, men medisinske eksperter er med på å lage UD2.1 (og andre sikkerhetsdirektiver), ut fra den dataen som er kjent når direktivet skrives. En har også leger på alle baser og i alle bataljoner, som fungerer bl. a. som medisinsk rådgiver for sjefen.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

For å vekke denne til live igjen:

Jeg hadde hatt moro av å prøve å gjenprodusere resultatene, for å sjekke at jeg virkelig er immun.

Jeg leter derfor etter en måte å eksponeres for tåregass på...men det skal visst ikke være enkelt.

 

Antar det ikke går ann å kjøpe det, da det er ulovlig privat?

Jeg har tenkt på å henge meg på noen demonstrasjoner, og håpe det blir brukt tåregass mot dem.
Hang meg derfor på noen, men de gikk rolig for seg, og jeg kaster bort tiden.

Et annet alternativ er jo å la meg verve i forsvaret, og håpe at de sender meg i gassbua...men igjen er dette litt mer effort&cash enn hva jeg er villig til å gi.

 

Noen gode ideer?

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

CS-gass er vell berre ein av fleire typer tåregass, det er ikkje sikkert at politiet bruker utelukkande CS(?). Så å oppsøke (voldelige) demonstrasjoner er ikkje nødvendigvis ein god idé.

 

Den enkleste måten å bli eksponert på er å avtjene verneplikta, der blir alle eksponert under rekrutten.

 

Du får ikkje kjøpt CS-gass sjølv, men eg veit at ein del soldater og befal stjeler med seg slike CS-tabletter som blir brukt under øvelse i gass-bua. Så det er sikkert mulig å få tak i om du kjenner nokon.

 

Det er også ein forskjell på å være immun, og å naturlig håndtere gassen på ein god måte. Når eg var i militæret så var gassen mykje enklare å håndtere etter fyrstegongs eksponering. Eg er på ingen måte immun, men det er ikkje så vanskelig å ignorere effekten slik at ein kan både snakke og trene i gassen utan maske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes jo flere typer ja..men CS er vel den absolutt mest sansynlige som ble brukt.

 

Jeg er 26, mastergrad og i fast og godt betalt jobb, så førstegangstjenesten er ikke spesielt forlokkende.

 

Må bli å finne noen som har tabletter, eller å komme over en demonstrasjon tipper jeg.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...