Gå til innhold

[Løst] kommer det nye modeller årlig ?


Anbefalte innlegg

Hei , har tenkt meg og gå til innkjøp av første speilrefleks nå om dagen blir nok rett over jul hadde jeg tenkt og kamera blir nok Nikon D5000 , men det jeg lurer på er att dette kamera kom i april i år er det trolig att de kommer med ny modell rett over året nå også ?

håper på noen svar om noen vet noe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra kameravalg det, D60 var ute i litt over ett år før D5000 kom så er mulig det kommer noe nytt igjen, men det gjør ikke dagens kamera noe mindre bra fordet, dessutten er de alltid veldig dyre med en gang de kommer. Så tror ikke jeg hadde giddet å vente dersom D5000 har det du er ute etter.

Lenke til kommentar

D5000 har siste generasjons 12 Mpixels DX sensor, så tviler på det kommer noe nytt med det aller først. Muligens en D5000s, men "same shit different wrapping". Tenk på alle bildene du går glipp av om du alltid venter på det siste; for det kommer alltid noe nytt, det er like sikkert som at jorda ikke er flat :)

Lenke til kommentar
D5000 har siste generasjons 12 Mpixels DX sensor, så tviler på det kommer noe nytt med det aller først. Muligens en D5000s, men "same shit different wrapping". Tenk på alle bildene du går glipp av om du alltid venter på det siste; for det kommer alltid noe nytt, det er like sikkert som at jorda ikke er flat :)

 

er ikke meningen att jeg skal vente på noe nytt men har ikke råd føre april tipen håper på før påske , er er jo leit om det kommer nytt rett etter , men hva er DX sensor er det postivt ?

Lenke til kommentar
er ikke meningen att jeg skal vente på noe nytt men har ikke råd føre april tipen håper på før påske , er er jo leit om det kommer nytt rett etter , men hva er DX sensor er det postivt ?

 

DX er positivt, kameraet blir billigere, mindre og lettere. FX sensoren er dobbelt så stor som DX sensoren, kameraet er også MYE dyrere.

D5000 har samme sonsor som D90 og D300.

Tviler på at D5000 blir erstattet etter et år, kanskje til høsten 2010.

Skal man vente på å kjøpe kamera for å ha det nyeste, kan man glemme å kjøpe. Det kommer noe nytt og bedre hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...