Gå til innhold

Livet etter WoW


Anbefalte innlegg

Syns det er et fantastisk konsept og et vidunderlig spill, men jeg slutta rett og slett på grunn av skole, tid og en frykt for at folk skulle finne det ut! Men jeg syns folk må være forsiktig når de leter etter skyldfaktorer, fordi det er ikke spillet sin skyld noe mer enn det er personen. Hvordan noen klarer å bli avhengig forstod jeg aldri, men det får være.

 

Jeg begynte hvertfall å trene som besatt når jeg slutta, og kan med stolthet si at jeg er i fantastisk form i dag. Det var hvertfall en fin fordel med den ekstra fritiden man anskaffer seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg syns det er rart folk tillater seg selv å spille eksessivt når man har en kjæreste på sia!

 

Vel, jeg har ei flott samboer og mor for mitt barn, men jeg tillater meg et raid i ny og ne, man må da kunne ha sin egen "underholdning" også? Hun har tv`en med sine reality crap program, jeg har en time i ro og frem med pc`en (wow,andre spill etc), så det syns jeg ikke er noe som helst problem.

 

Men...Hvis man kjører et high end raid regime med guildruns 4 kvelder i uken med meldeplikt, så blir man for singel kan jeg tenke meg, iallefall hvis kjæresten/samboeren ikke deler interessen eller har forståelse, (å det kan jeg vel si at man ikke har grunn til å få) for "hobbyen" din.

 

Jeg har konsekvent ikke "meldt" meg på raid kjøret i guildet, da jeg ikke har tid/lyst til å "ofre" så mye av fritiden/kvalitetes tid med samboer/familie og venner. Men jeg tar en Pug en sjelden gang ;) Og stortrives i Wow med det.. Har ikke akuratt full t9 set, men det får heller være, he he...

 

Håper jeg kan få mange gode timer "underholdning" fra dette spillet i årene fremover også,

(men kanskje spille en time mendre og for.exp trene 1 time mer,he he)

Lenke til kommentar

Selv spillte jeg dette, men sluttet med det fordi jeg alltid kjeda meg med spillet. Konseptet er utrolig bra, men det hjalp ikke for meg. Jeg ble heller aldri avhengig av spillet. Jeg starta opp spillet i håp om å bli litt avhengig av det. Det skjedde aldri. Men nå må det jo sies at jeg er litt lei av spilling generelt også, da.

 

Så i grunn var det veldig enkelt for meg å slutte. Grunnen til at jeg starta med det, var fordi jeg skulle ha noe å kunne gjøre i stedet for å sitte å kjede seg resten av kvelden.

Endret av Biffsnadder
Lenke til kommentar

Sluttet naa i sommer i midten av samme uke som Blizzcon. Har ikke sett meg tilbake siden.

Har spillt siden rundt en uke etter at "WoW: Vanilla" ble sluppet. Har pr0vd ut baade casual og hardcore raiding. Vaert baade offiser og class-leader i ett par guilds.

Saa spillet har tatt opp mye av fritiden min. Det eneste som funker i livet etter WoW er aa ikke spille det. Om man savner in-game venner saa kan man alltids bli aktiv paa guild forums eller ha de paa MSN. Selv om masing paa at du maa komme tilbake kan vaere litt slitsomt til tider...

 

Til de som har pr0vd WoW og synes at det er kjedelig: Jeg forstaar godt at folk ikke liker spillet. Selv slet jeg en stund med aa like det i starten. Man maa komme seg ett godt stykke inn i spillet f0r man er "hooked". :p

Lenke til kommentar
Sluttet selv med wow for 4 måneder siden grunnet påbegynt studie. Utrolig hvor mye tid man plutslelig har! Begynner å få noe som ligner på ett liv.

 

sluttet wow selv her, utrolig mye tid ja, hakke noe annet å gjøre for dagen jeg. sitter bare foran pcn, leser vg, og surfer på nett....ligner ikke på liv ass :p

 

Hvis det er en ting slike spill har gitt så må det jo være evnen til å sette av tid! Det finnes vel få personer som får så mye fritid som en som slutter å spille et mmorgp. :p

 

Hvis man skal se bort ifra "syklig avhengighet" så syns jeg wow og andre slike spill får litt mye negativ omtale i forhold til å ta mye tid. Tid er jo relativt og man bruker den jo til noe uansett. Mange bruker flere timer på å lese bøker, ser på tv hele kvelden, gjøre andre ting og noen ser ut til å ikke gjøre noen ting med tiden sin. Å lese en bok eller se på tv er ikke noe mer "virkelig" enn å spille wow. Fritid er jo som ordet sier "fri tid", hva man velger å bruke den til varierer fra person til person. Selv bruker jeg mye av min fritid til å surfe it-tekniske nettsteder, lærer meg ny teknologi og leser om alt det spennende av hardware som kommer. Jeg mener ikke dette er noe bedre eller dårligere enn å spille f.eks wow, det er bare noe jeg føler for å bruke fritiden min på.

 

Jeg syns forøvrig det er flott for trådstarter at han har sluttet med wow i og med at han føler selv at det har tatt mer tid enn bare fritiden hans.

Lenke til kommentar

Fint skrevet. Bra du har kommet deg ut av det. Jeg kjenner meg noe så til de grader igjen i det du sier. Etter å ha sluttet tar det ikke lang tid før du finner ut at livet nok er bedre uten, men jeg tør påstå at det ikke går en dag uten at jeg savner wow og alt det hadde med seg. Det er en drømmeverden som alltid vil ligge i bakhodet. 4 år og mangfoldige timer er ikke noe som bare forsvinner. Når du er skikkelig inni wow verdenen er det der du lever. Ja kanskje du gjør andre ting, men det er wow hodet tenker på og det er i azeroth du vil være, alltid. Det er rett og slett en veldig stor del av min ungdomstid, ja en stor del av livet. Men jeg har vel egentlig aldri angret.

Lenke til kommentar

Må bare ramse opp en del ting om wow. Wow er et av verdens beste RPG spill. Det har alt og er ikke så innvikla. Dårlige omtaler kommer fordi det er noen personer som blir sykelig avhengig og da blir alle "Det spillet suger". Det er ikke slik det fungerer. Noen blir sykt hekta på det og slutter aldri, andre spiller det middels og noen hater det. Dette er vel akkurat som andre spill? Du kan heller ikke stare å spille wow med dårlig tro på grunn av at noen blir sykt avhengige. Da er du dømt til og hate det og ikke like det. Man kan ikke gi opp et spill på grunn av at man ikke klarer en quest eller noe sånt. Det er fra level 60-80 det er morsomt og spille...

 

Men nå til meg selv. Jeg har hatt wow jevnt siden 2007. Spilte i tre måneder da før jeg sluttet. Startet på slutten av sommeren i fjor og siden den gang har jeg spilt ca 6 måneder. Spiller ikke for øyeblikket, men skal kjøpe meg game tid ved neste lønning pga det er lenge siden jeg har spilt det (4-5 måneder) og da, som andre spill, lyst til og spille igjen. Jeg blir aldri så hekta at jeg sitter 24/7. Det lengste jeg har sitti i løpet av en helg er mye, men ikke så mye mer en vanlig. Jeg klarer ikke å bli så avhengig av et spill at jeg spiller og spiller. Jeg orker ikke wow i mer enn maks to måneder av gangen. Sykt artig spill bare man ikke bruker for mye tid. Da blir det rett og slett dårlig.

Må innrømme at jeg får utrolig lyst til og spille det sånn plutselig. Et raid i ny og ne er også morsomt...

Lenke til kommentar

Vet at det ikke er noen diskusjonstråd. Det er bra at de som sitter i avhengighets saksa kommer seg ut av den :)

 

Off topic:

(Du kan ikke spille wow i en måned og komme til lvl 20 for så og si at det er dårlig. Også kan du heller ikke spille med alle classene på en gang. Start med en class og spill den oppover. Når du er i 60-80 kan du tenke på en ny class)

Lenke til kommentar

Er en av de som aldri ble hekta på WoW. For mye av det samme, måtte omtrent sloss for å finne grindedyr til quester og det tok av og til for lang tid å finne grupper. Mest av alt synes jeg det man faktisk gjør i wow er lite givende, det blir mye spamming av knapper og auto-attack.

 

Det som er moro med MMO-er er det sosiale aspektet. Trist nok ... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Har hatt kompiser som har spilt World Of Warcraft, og merket at de ble mer og mer usosiale når helgene kom. Spesielt i sommerferiene da de satt inne på solfylte dager foran pcen.

Når foreldrene deres nektet dem å spille spillet å ba dem slette det, så skjulte de spillet og endret ikonene for å spille det på nettene. Sykt tenker du kanskje, men sånn var det faktisk.

 

Heldigvis har jeg hatt en litt overbeskyttende mor angående dette spillet, husket da det kom ut og diverse aviser skrev artikler om at det var avhengighetsskapende. Dette leste også selfølgelig min mor som nektet meg spillet. Jeg har per dags dato aldri prøvd spillet, og etter en god førstepost tenker jeg at jeg sparer meg for akkurat den turen ned den virituelle verden.

Lenke til kommentar

Virker som at alle her har problemer med MMOet World of Warcraft og ets tidsfordriv.

Jeg spiller selv world of worldcraft, har studier og et sosialt liv utenom, dette er på ingen måte et problem. Jeg prøver aldri å "finne raid tider" som jeg kan sjonglere med sammen på linje med et sosialt liv, ingen reagerer på at jeg bruker mye tid foran skjermen. Hvorfor ikke? Fordi jeg på ingen måte bruker en mange timer foran skjermen.

 

For meg så virker det som at de som blir spillavhengige i WoW blir besatt av den ideen at ens alter ego skal sammenliknes med en annens alter ego, det er en evig konkurranse. Det er da denne gulroten som trådstarter metaforisk og fint nevner, dukker opp. Man må bli bedre, bedre enn de andre. Gulroten svinner mer og mer hen og en må løpe fortere og lengre desto mer vennene på WoW spiller. Har man derimot ikke et behov for å sammenlikne ens alter ego med andres, da har man en mindre sjanse til å bli spillavhengig.

 

Dette er noen spekulasjoner jeg gjør med bakgrunn i egne observasjoner.

Jeg tror ikke det er så galt, en kan jo bli "avhengig" av andre spill også, om man skal gjøre ALT som er mulig i spillet. Men her skal hele tiden konkurrere, og jeg mener det er her cluet ligger. Jeg nyter godt av det sosiale aspektet og guilden min har nå og da noen "guild night outs" hvor vi møtes i Stavanger og drikker oss snytings.

 

Jeg mener at å hetse et spill blir feil i denne sammenhengen. Det er mulig det er Blizzard som forer oss med gulrøtter, men det er de andre spillerne som hele tiden får en finere gulrot enn deg, og du bare MÅ ha en lik en, eller to.

Lenke til kommentar

Nå har denne trådet faktisk klart å nå helt til førstesiden på spillverket.no. Personlig er jeg fortsatt en stor tilhenger av det mannen som drev (driver?) wowradio sa i et foredrag han hadde en gang i tiden. http://video.google.com/videoplay?docid=-5...divted+to+epix# hvis trådstarter hadde et problem og fikk seg ut av det så flott fra han. Men syns ikke han skal dra andre under samme kam som han selv.

Lenke til kommentar

Jeg har bevisst boikottet alle MMORPG spill akkuratte fordi jeg er redd for å bli avhengig. Det har hendt flere ganger at jeg har satt meg ned bare for å spille litt noen få minutter får jeg skal f.eks. på skole og det ender opp med at jeg glemmer helt tiden og kommer for sent til skolen. Dette pga. CoD4 bare slik at det er sagt. Jeg vil tippe MMORPG er MYE MYE verre. Spillte faktisk GW en liten stund men jeg så hvor det bar å solgte spillet og accounten min.

 

Btw: veldig bra skrevet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...