Gå til innhold

Livet etter WoW


Anbefalte innlegg

Har også sluttet å spille WoW. Det er ett år siden jeg sluttet. Tok alt for mye tid til at det var noen vits å bare spille i ferier. Tror det tok meg 2 juleferier for å få priestn min i over lvl 60. Nå spiller jeg RTS når jeg har ferie fra høgskolen... det føles så mye bedre å kunne bare ta seg en game av og til i 15-20 min, og så avslutte for å gjøre noe helt annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du nå bruker mer tid med samboeren - men sa hun ikke i fra til deg før? tillot hun deg å spille så mye? Hva hadde hun å gjøre på fritiden som gjorde at du fikk lov å spille så mye? :)

Gamet selv i et high-end guild fram til august 2006, og vet virkelig hvor lett det er å bli sugd opp i dette spillet.. Er det ikke raids så er det pick-up, er det ikke det så blir det å surfe AH eller bare pwne low-lvls eller andre..

 

mvh ex-wow'er

Lenke til kommentar
En eller annen gang kommer du til å ha lyst til å spille igjen, 100% sikkert. Du vil noenlunde sikkert starte å spille igjen, selvom du er lei nå. Det er utallige eksempler på folk som har sluttet, men kommet tilbake. Men trolig vil du kunne slutte igjen, og syklusen starter på nytt.

 

Edit: Snakker vel egentlig bare bullshit :p

 

Mange kommer tilbake, men ofte har de mer kontroll enn de hadde første gangen, og spiller i mer moderate mengder. :)

 

Gjelder omtrent alle spill, og egentlig mer enn bare spill.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Sluttet selv med wow for 4 måneder siden grunnet påbegynt studie. Utrolig hvor mye tid man plutslelig har! Begynner å få noe som ligner på ett liv.

 

sluttet wow selv her, utrolig mye tid ja, hakke noe annet å gjøre for dagen jeg. sitter bare foran pcn, leser vg, og surfer på nett....ligner ikke på liv ass :p må nesten tvinge megsjæl til å skaffe meg jobb snart, noe jeg ikke ser fram til...men jaja

har til tider litt lyst å bare logge in på wow igjen og hoppe rundt i durotar, utafor orgrimmar som jeg alltid gjør...dæven, ekke mye liv her ass :p akkurat som nå, sitter på pcn forsatt og leser forum rundt midnatt...nice

men snart førstegangstjeneste da så håper på noe mer liv etter det!

 

til OP, bra du slutta da ;D vet det er vanskelig for noen, men ser ut som vi hersker osselv ganske godt eller hva? :p

Endret av Zelcon
Lenke til kommentar

Kudos til OP for bra post. Har selv sluttet (flere ganger hehe), føler meg ganske ferdig med det nå. Men jeg er fortsatt spillinteressert, og til forskjell fra når man spiller WoW, har man mulighet til å teste en god del andre spennende ting om man lar være. Problemet med WoW, og en del andre MMO's, er at du i stor grad blir belønnet for tidsbruk. Folk som bruker mye tid har mye fete ting og gull på bok. Som med de fleste andre former for rus/virkelighetsflukt er det ikke lett å slutte, men det føles godt etterpå :)

Lenke til kommentar

Har selv spilt wow siden starten, men sluttet nå for 4 måneder siden. Kan vell ikke si at jeg har verken tenkt på wow, eller savnet det i noen grad etter at jeg sluttet. Ikke fordi jeg ikke haddde det morsomt den tiden jeg spilte, men jeg ble bare rett og slett lei hele spillet.

 

Spillet tok vell aldri helt over hos meg, for selv og jeg drev med end game raids, hadde jeg fortsatt god tid til venner, studier og andre gjøremål. Skal riktig nok sies at jeg har mer tid nå, men den tiden fyller jeg oftest med tv titting og andre spill ^^ Raidene var mer en rutine på 2 dager i uken som var fastslått til det.

 

Selv om det er mulig og kombinere wow med et liv er det vell heller færre som faktisk gjør det. Shiny stuff og det beste av det beste lokker med flere timers spilling, som tar helt over hos de fleste.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt WoW siden 10. klasse. Jeg er når ferdig med 3 års VGS.

 

Så å si alle mine dager og kvelder etter skolen er ferdig har gått til WoW. Da jeg fullførte skolegangen min tenkte jeg det skulle være godt med en 6-7 måneders lang ferie fram til militæret, men da innså jeg at jeg har minimalt med venner irl. Jeg sitter inne hver helg foran PC-en, der jeg bare tenker "Wtf skal jeg gjøre i de neste 6 timene til jeg legger meg?". Ender som oftest med å bruke 1-2 timer å hoppe i Azeroth eller laste ned filmer.

 

Tenker tilbake på da jeg fikk min første datamaskin. Var ute blant venner da den kom. Jeg gikk så hjem for å se på den innstallere seg selv. Siden har det gått rett nedover på det sosiale liv.

 

Har siden sommerferien i år skaffet meg en deltidsjobb der noen tidligere skolevenner (en av dem vil jeg tro er min bestevenn) også jobber, for å få litt av det sosiale tilbake. Har to ganger nå gått ut på det som kalles "lønningspils", som har vært supert.

 

Jeg er nå 19 år, og dette er min WoW karakterliste:

80 priest, 80 rogue, 80 paladin, 80 warrior, 80 rogue, 72 mage, 71 druid, 70 rogue, 70 paladin 69 warlock, 65 hunter, 60 shaman.

 

Alle utenom de 2 70'ene har blitt RAFa, så 1-60 er jo bare 15 timer, men 80ene er godt geara (PvE).

 

Needless to say, skulle ønske jeg aldri var den første i klassen som fikk en datamaskin med Windows 95.

 

Lurer dog ofte på hva folk gjør utenom dataaktiviteter. Etter 7 timer på jobb, gjenstår 8 timer til sengetid. Hva gjør 'vanlige' folk på i disse 8 timene?

Lenke til kommentar

Spilte WoW før, men sluttet nylig pga at WoWs PvP bare er geargrindgeargrind og, vel, autoattack.

 

Eneste jeg spilte wow for på slutten var det sosiale, for selv å grinde instancer eller whatever var jo litt artig når jeg gjorde det med gode venner mens vi så på south park eller hørte på musikk.

 

Jeg klarte helt fint å styre meg selv når jeg syntes WoW var gøy, enkelt og greit fordi jeg har selvkontroll. Noen dager, kanskje uker spilte jeg hele fritiden men aldri/sjeldent så det gikk utover skoleprestasjonene mine og aldri det sosiale. Vennene mine har jo tross alt samme interesser som meg ;)

 

Nå, etter sånn en måned eller to uten wow (idlet og chattet med folk en stund selv om jeg ikke spilte aktivt) har jeg begynt med Darkfall Online og kommer aldri til å gå tilbake til autoattack og den forferdelige communitien.

 

Uansett, er ikke WoW som er ondet når noen spiller så mye at de ikke er med venner/kjæreste lenger, det er spilleren. Har aldri, uansett hvilket spill jeg har spilt ikke greid å blande det med venner. Skolearbeid ja, men det er da bare min feil.

Lenke til kommentar

Først og fremst: MEget bra skrevet trådstarter! Kjenner meg meget godt igjen! Jeg er der nå!

 

Det eneste jeg savner med WoW, er å kunne sette seg ned, og forsvinne fra alle bekymringer og tanker i flere timer i strekk uten å røre på seg. Det er jo en veldig feig måte å ta enkelte problemer på, men det er dødsdeilig.

 

Amen til dette! Utrolig deilig å kunne forsvinne fra virkeligheten slik..

Lenke til kommentar
når jeg ser tilbake på hvor mye forferdelig bortkastet tid jeg har

brukt på ting jeg syntes var artig og underholdende, så irriterer

jeg meg grenseløst hele tiden, hver natt, over alle de fornuftige

tingene jeg heller kunne gjort..

 

Og tenk på det fornuftige du konne gjort i stedet for å skrive det innlegget? :!:

 

Seriøst man kan da ikke tenke slik, det er ingen andre en deres egen feil, og ikke wow, det synes jeg bør være veldig klart.

Lenke til kommentar
når jeg ser tilbake på hvor mye forferdelig bortkastet tid jeg har

brukt på ting jeg syntes var artig og underholdende, så irriterer

jeg meg grenseløst hele tiden, hver natt, over alle de fornuftige

tingene jeg heller kunne gjort..

edit: så at det jeg skrev hang ikke sammen i det hele tatt og posteren under meg sa vel noenlunde hva jeg mente...

Endret av Filosofem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...