Gå til innhold

Hva er det verste ølet i butikkene?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Øl er jo alt for dyrt i Norge. Så derfor tvinges mange til å drikke skvip.

 

Leser et bind i Cappelens norgeshistorie nå, og der står det at i middelalderen drakk de ofte 6 potter øl om dagen. Med andre ord 12 halvlitere...........

 

Det kan vel neppe ha vært sterkere enn lettøl?

Jeg var på foredrag om bryggen i Bergen en gang. Der fortalte de at før i tiden var vannet så forurenset av kloakk og annet, at innbyggerene hadde påbud om å brygge øl. Ølbrygging var altså en måte å "rense" vannet på.

Lenke til kommentar
Grans er noe dritt, mener nå jeg. Men at alt ringnes har hatt en finger med i spillet i er ekkelt er noe av det dummeste jeg har hørt. Ringnes produserer EC Dahls, Arendalspilsen, Frydenlund, etc.

Yeah. Var hovedsaklig Dahls jeg sikta til, makan til søppel.

Frydenlund er ikke mye bedre de heller.

 

Liker du egentlig øl i det hele tatt, Datasmurf?

Tsjekkisk og irsk, ja.

Og et par britiske jeg har vært innom, har vært gode. Hovedsaklig kun fra Wychwood-bryggeriet.

Og Hansa hadde en god sommerøl for noen år siden.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at det absolutt kjipeste du får i Norge er Grans Premium. Tett fulgt av Seidel, Pokal, Ringnes og Odin!

 

Derimot er alt dette som gull og regne hvis man sammenligner med det lokale egyptiske ølet som var all-inclusive på hotellet jeg var på tidligere i vinter. :D

Det skulle vel ikke være "Stella"? Grumsete pissgult brekkmiddel med sterk innblanding av klorin i 0,62 l flasker? Personlig drakk jeg "danske" Meister i Egypt. Dobbelt så dyrt og absolutt blant topp 5 av grusomt øl, men bedre enn alternativet.

Det må være det nest grusomste "øl" jeg har smakt etter amerikanske Budweiser. På en solid 3. plass kommer Tou.

"ÆmBødd" smaker jo eselpiss og kan vel umulig oppfylle noen som helst kriterium for å kunne kalles øl.

(Har aldri smakt eselpiss, men det kan umulig være værre ;) )

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte at folk misliker Borg og Nordlands Pils. Etter min mening, de to beste øla fra Norge, uten at det sier stort.

 

Den verste ølen som er å finne i norske butikker, må vel være Grans Bare. Og da helst på flaske, for å bevare den groteskte smaken av gamle sneiper og oppkast.

Lenke til kommentar

Merkelig så enkelte er i mot norsk øl - det er jo bare tull og tøys. Norge har massevis av veldig god øl - selv om øltypene som blir produsert i de største volumene, som Ringnes Pilsner o.l., ikke er noe særlig bedre enn middels.

 

Belgia og Tjekkia blir for eksempel skrytt opp for deres fantastiske øl, og det stemmer jo det - men; det er massevis av dårlig øl i disse landene også. Stort sett så er det lite av den masseproduserte ølen som VIRKELIG er god, uansett hvor man kjøper den. Mange av de øltypene fra f.eks Belgia vi kjøper på polet, som er grunnen til at så mange er glad i dette landet, er jo på ingen måte fra produsenter med stort volum.

 

OT: Verste øl'en jeg har smakt fra butikk er faktisk Gran's Julebrygg. Smaken var som rent sukker, og ettersmaken minnet veldig om følelsen du får i munnen når du suger på en sukkett.

 

*urk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...