Gå til innhold

Filtype for Transparent bakgrunn på bilde?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hvor dette skal postes så poster det her, bruk p_report.gif knappen om det er postet på feil plass.

Jeg lurer på hva slags filtype som godtar transparent/usynlig bakgrunn på bilder?

- NiiiK

Endret av JT_NIKO
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøver GIF igjen da ...

EDIT:

Det står: Programtillegget GIF kan bare håndtere gråtone- eller indekserte bilder.

Prøver de andre jeg ...

Endret av JT_NIKO
Skrevet

GIF støtter kun usynlige pixels og maks 256 farger (med 1 gjennomsiktig)

PNG støtter 32-bit med en alpha kanal.

Som Matsemann sier, har ikke IE 6 en veldig god PNG renderer, så resultatet vil bli feil (for de som fortsatt bruker IE 6)

Skrevet

Flyttes til Bilderedigering og programvare. Hvis man er i tvil om hvor noe skal postes så send gjerne en PM til moderator eller veileder. Eventuelt rapporter din egen post :)

Tilbakemeldinger tas på PM.

Skrevet

Det er vel ingen grunn til å bruke GIF til noe nå lenger (ut over animert GIF) etter at PNG kom for over 10 år siden. PNG støttes av alle moderne nettlesere i dag.

I den grad Internet Explorer 6 ikke støtter dette fullt ut, tror jeg det har lite å si nå lenger da det vel kun er enkelte bedrifter som fortsatt bruker denne. Wikipedia sier: «…Internet Explorer 6 ikke støtter grader av gjennomsiktighet. Pikslene vises enten som helt farget eller helt gjennomsiktig.»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...