Gå til innhold

MW2 ser betraktelig bedre ut på Xbox360 enn PS3.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig dårlig sammenligning, men uansett så er dette med at ps3 spill ofte ser litt mer matt ut ikke akkurat noe nytt. Vært sånn i mange mp spill. Men resultatet du får hjemme kommer litt ann på hvordan tv du har og hvordan du setter den opp. Om Modern Warfare 1 er noe å sammenligne med så vil både ps3 og xbox 360 eiere få ett meget godt spill. Pc er selvfølgelig vinner på grafikk i disse spillene.

Lenke til kommentar

For de fleste gamere spiller dette liten rolle men for fanboysa er dette ett spørsmål om liv eller død.

 

Selv har jeg forhåndsbestilt 360 utgaven for lenge siden og det er pga for mitt vedkommende så sitter xbox kontrollen bedre. Og når jeg vet att PC versjonen er infisert av den trojanske hesten Steam så holder jeg meg til en konsollversjon.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar
I tilegg spiller dette ingen rolle så fremst du ikke har både PS3 og X360 og lurer på hvilken versjon du skal kjøpe.

 

Sant! Men da blir det X360 på meg.. noe det egentlig hadde blitt uansett.

Kontrolleren og vennelista er viktige enn noen textures og farger.

 

Fader som jeg gleder meg til Tirsdag!

Lenke til kommentar

Nekter å tro at det skal være såpass stor forskjell mellom de to konsollene. Vanligvis må man jo sitte å myse og holde hodet i 37 graders vinkel mens man står på hendene og drikker vann for å se forskjell på multiplatformspill. Arkham Asylum f.eks så identisk ut selv om noen prøvde å påstå det var forskjeller.

 

Tror nok PS3-utgaven i realiteten ser bedre ut enn det som kommer fram på de aktuelle screenshotsene over.

Lenke til kommentar

Her var det jo videogameszone som var litt for kjappe på avtrekkeren, de har jo i etterkant gått ut og sagt at bildene ikke er hentet ut av spillet på riktig måte.

 

"UPDATE - Oh dear. Seems videogameszone didn't do their homework on the screengrabs, with the site admitting that the PS3 ones were not taken correctly. Those waiting for a proper breakdown are just going to have to wait another day or two."

 

http://kotaku.com/5399871/modern-warfare-2...s3-%5Bupdate%5D

Lenke til kommentar
Ser faktisk ut som om PS3 screenshotsene er bittelitt klarere enn xbox. Uansett vanskelig å uttale seg om filmkvalitet ut fra stillbilder.

 

Enig i det.. På disse bildene ser faktisk PS3 utgaven skarpere ut, mens 360-utgaven lider av samme "matthet" som PS3 utgaven gjorde på de første bildene.

 

Sikkert noe med innstillingene til de respektive TVene some ble brukt på begge sammenligningene. Bare 1 dag igjen til vi finner ut av det.. Og uansett, så er det garrantert at spillet blir et knall spill, uavhengig av hvilken konsoll du velger å kjøpe det til.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Vedlagt følger en "head 2 head" sammenkjøring av PS3 utgaven og 360 utgaven.. I følge testen, så holder 360en i snitt litt høyere FPS, har kortere loade tider enn PS3en, samt har en smule skarpere farge kontrast.

 

 

 

 

"Graphics: Technically speaking, both games look very close in the graphics department. Like the previous CoD 4 and CoD: WaW, both versions of CoD: MW2 run at sub 720p resolution but support 2x anti-aliasing to compensate. While the graphics are great, Infinity Ward never really pushed the visual envelope. Some textures looked great, while others were less than stellar. But it was nice to see that they were able to maintain the texture quality across both platforms, which you’ll notice in the rollovers. However, like most of our Head2Heads, there were some minor differences between ports and they are worth mentioning. The shadow quality on both versions of CoD: MW2 are pretty jaggy, but the Xbox 360 version softens the stair stepping effect by essentially anti-aliasing the shadow (higher samples). Another difference we noticed, off the bat, was that the PlayStation 3 version was missing an overbright (glare/bloom) effect throughout. We mostly noticed this effect on metal objects like the guns the characters were holding or areas that had intense specular or bright surfaces. Now before you yell “victory!” you might want to let us explain. Indeed, the effect is cool, but in all actuality you’ll only notice it when there isn’t a battle going on. For instance: you’re in the middle of a fire fight, bullets flying everywhere, things blowing up all around, do you think the bloom effect is going to be noticeable? Probably not. On the other hand, in the snow levels the effect can be seen almost everywhere and helps emphasize the whiteout conditions. Now these might not be significant differences, but none the less they are technical differences. We at the Lens of Truth have to acknowledge these variations no matter how small or insignificant they may seem; we feel that gamers deserve to know. Moving on."

 

 

"Performance: Both versions of CoD: MW2 perform well, but neither version is perfect. As you will see in our analysis video, when things get hectic on the screen the frame rate starts to take a dive south. The frame rate range in some segments of the game are drastically different, starting at 60fps and dropping down to around the 30fps mark. The good thing is that the game very rarely drops below 30fps so you don’t feel the plummet as much. However, the PlayStation 3 version consistently had the lower frame rate when the screen was packed with action. It also appears that both versions of the game suffer performance loss when there is a large amount of alpha smoke on the screen. Just like the previous CoD entries this generation, Infinity Ward decided to v-lock the game. Good choice, as it is refreshing to be able to fire a weapon and not have the screen split into two due to frame tearing. Overall, we were very impressed with the performance Infinity Ward was able to squeeze out of their engine. Listed below are the averages for both versions of CoD: MW2"

 

 

"Loading: CoD: MW2 manages to mask the load times during each of the mission briefings and story narrations. So, if you are simply playing through the game the load times will not affect the gameplay experience. But, if you decide to replay a mission and want to skip the narrations, the Xbox 360 version has the quicker load times. On average, the PlayStation 3 takes 27 seconds to load while the Xbox 360 takes only 19 seconds. Also note that the PlayStation 3 version does not have a mandatory install."

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Er vel ikke så merkelig dette. IW har jo jobbet tettere med Microsoft hele veien, sier seg bare selv vil nå jeg si. Trist, men penga rår.

Mer trist at du tar helt feil. Activision har samarbeidet med microsoft, ikke IW. De har selv gått ut og sagt at de ikke foretrekker en konsoll/plattform over en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...