Gå til innhold

Intel saksøkes igjen


Anbefalte innlegg

Bra at de pusher OEM produsenter da! Kan ikke fordra AMD og deres patetiske prosessorer!

I en alder av 15 år burde du ha lært deg at slike idiotiske utsagn kan man holde for seg selv. Hvorfor er AMDs prosessorer patetiske? HAr du i det hele tatt en grunn for å mene noe slikt?

 

Ja faktisk! Har hatt en del AMD pc-er, og er ikke fornøyd. De blir mye varmere og virker ikke like raske som de med Intel. Er mye mer fornøyd med Intel, og nei jeg er ikke en Intel fanboy. Foretrekker Intel fordi jeg syns har hatt en bedre opplevelse med det. Har hatt ca 10 pcen iløpet av de siste 2 årene. Ikke si jeg er bortskjemt, "arver" pcen'e av faren min som bytter pc hele tiden.

 

Bra at de pusher OEM produsenter da! Kan ikke fordra AMD og deres patetiske prosessorer!

 

Jeg må bare le av slike Intel fanboys som deg.

 

Intel burde fått bøter på flere hundretalls milliarder kroner slik dem behandler andre firmaer og presser AMD ut av markedet.

 

Ja le ivei. Tipper du er en AMD fanboy da? Har hatt mye bedre opplevelser med Intel overfor AMD.

Endret av Crisz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra at de pusher OEM produsenter da! Kan ikke fordra AMD og deres patetiske prosessorer!

I en alder av 15 år burde du ha lært deg at slike idiotiske utsagn kan man holde for seg selv. Hvorfor er AMDs prosessorer patetiske? HAr du i det hele tatt en grunn for å mene noe slikt?

 

Ja faktisk! Har hatt en del AMD pc-er, og er ikke fornøyd. De blir mye varmere og virker ikke like raske som de med Intel. Er mye mer fornøyd med Intel, og nei jeg er ikke en Intel fanboy. Foretrekker Intel fordi jeg syns har hatt en bedre opplevelse med det. Har hatt ca 10 pcen iløpet av de siste 2 årene. Ikke si jeg er bortskjemt, "arver" pcen'e av faren min som bytter pc hele tiden.

 

Det er ingen som nekter deg å velge Intel. Men tror du prosessorene til intel vil bli noe bedre av at AMD bankes ut av markedet og intel kan gjøre akkurat hva de vill?

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar
Ja faktisk! Har hatt en del AMD pc-er, og er ikke fornøyd. De blir mye varmere og virker ikke like raske som de med Intel. Er mye mer fornøyd med Intel, og nei jeg er ikke en Intel fanboy. Foretrekker Intel fordi jeg syns har hatt en bedre opplevelse med det. Har hatt ca 10 pcen iløpet av de siste 2 årene. Ikke si jeg er bortskjemt, "arver" pcen'e av faren min som bytter pc hele tiden.

 

Det er ingen som nekter deg å velge Intel. Men tror du prosessorene til intel vil bli bedre av at AMD bankes ut av markedet og intel kan gjøre akkurat hva de vill?

 

Nei, bra med konkurranse i markedet slik at produsentene kan forbedre seg. Men syns liksom AMD ikke helt klarer å følge med. Viss Intel spiller råttent, hvorfor kan ikke AMD gjøre det samme?

Lenke til kommentar
Bra at de pusher OEM produsenter da! Kan ikke fordra AMD og deres patetiske prosessorer!

I en alder av 15 år burde du ha lært deg at slike idiotiske utsagn kan man holde for seg selv. Hvorfor er AMDs prosessorer patetiske? HAr du i det hele tatt en grunn for å mene noe slikt?

 

Ja faktisk! Har hatt en del AMD pc-er, og er ikke fornøyd. De blir mye varmere og virker ikke like raske som de med Intel. Er mye mer fornøyd med Intel, og nei jeg er ikke en Intel fanboy. Foretrekker Intel fordi jeg syns har hatt en bedre opplevelse med det. Har hatt ca 10 pcen iløpet av de siste 2 årene. Ikke si jeg er bortskjemt, "arver" pcen'e av faren min som bytter pc hele tiden.

 

Bra at de pusher OEM produsenter da! Kan ikke fordra AMD og deres patetiske prosessorer!

 

Jeg må bare le av slike Intel fanboys som deg.

 

Intel burde fått bøter på flere hundretalls milliarder kroner slik dem behandler andre firmaer og presser AMD ut av markedet.

 

Ja le ivei. Tipper du er en AMD fanboy da? Har hatt mye bedre opplevelser med Intel overfor AMD.

 

Dette får jeg ikke til å stemme helt. Har du hatt 10 pc'er over årene er du nødt til å ha hatt noen maskiner fra før 2006. Og for å si det sånn så lå Intel et godt stykke bak AMD helt fra 1999-2006 hvor AMD rulet markedet med best ytelse, best pris, best watt/ytelse.

 

P3 fikk gris av Athlon. P4 fikk gris av Athlon 64 og tildels Athlon XP.

 

Etter 2006 kan jeg være enig at Intel har levert raskere prosessorer i toppsjiktet enn AMD selvom forskjellene ikke var all verden, men AMD var/er priset bedre iforhold til konkurrerende prosessorer fra Intel. Pr dags dato derimot er det I7 som ruler.

Lenke til kommentar
hva er det Intel egentlig har foretatt seg som gjør at det er galt ?

hvordan har de presset seg frem ?

 

har de gitt rabatter for store kjøp eller for å velge dem foran AMD ?

 

Intel ga en latterlig stor rabatt, så lenge de var "intel ekslusiv". Og intel hadde store nok markeds andeler til å kunne dra dette igjennom, AMD prøvde tilogmed å GI BORT noen hundre tusen prossesorer. Disse var langt overlegne Intel sine, men de kunne ikke da Intel hadde blitt dominerende aktør og hadde ekslusivitets kontrakter.

Lenke til kommentar
hva er det Intel egentlig har foretatt seg som gjør at det er galt ?

hvordan har de presset seg frem ?

 

har de gitt rabatter for store kjøp eller for å velge dem foran AMD ?

 

De har gjort følgende:

1. Gitt lojalitetsrabatter, dvs rabatt til produsenter/butikker dersom de bare brukte/solgte maskiner med Intel.

 

2. De har gitt rabatter avhengig av at produsentene maks produserte og solgte en gitt andel, f.eks 5 %, av PC-er med AMD CPU.

 

3. De har gitt direkte støtte til markedsføring, dvs om produsenter/butikker har gått med på spesifikke avtaler, som f.eks bare produsere/selge Intel, har de i realiteten fått dekket sine markedskostnader.

 

Når det gjelder f.eks Dell, regner man med at Intel har subsidiert Dell gjennom slike rabatter/tilskudd med et beløp de siste 10 år på nærmere 8 milliarder dollar.

Lenke til kommentar
hva er det Intel egentlig har foretatt seg som gjør at det er galt ?

hvordan har de presset seg frem ?

 

har de gitt rabatter for store kjøp eller for å velge dem foran AMD ?

 

Intel har betalt kundene sine for å ikke bruke AMD sine cpu'er.

Dem har også truet med høyere priser hvis pc produsentene for att dem ikke skal bruker AMD cpu'er, du kan jo selv tenkte deg hva f. eks 10% høyere pris på Intel cpu'er vil gjøre for ett firma som levere 70-100 Intel cpu'er. Da taper dem penger pga den høyere prisen på cpu'ene samtidig som dem taper markedsandeler i forhold til konkurrenter ettersom prisen på dem ferdige pc'ene må settes opp.

 

For dere som vil sette dere inn i saken les her: http://www.scribd.com/doc/22112342/Nyag-v-...Complaint-Final

Lenke til kommentar
hva er det Intel egentlig har foretatt seg som gjør at det er galt ?

hvordan har de presset seg frem ?

 

har de gitt rabatter for store kjøp eller for å velge dem foran AMD ?

 

Intel har betalt kundene sine for å ikke bruke AMD sine cpu'er.

Dem har også truet med høyere priser hvis pc produsentene for att dem ikke skal bruker AMD cpu'er, du kan jo selv tenkte deg hva f. eks 10% høyere pris på Intel cpu'er vil gjøre for ett firma som levere 70-100 Intel cpu'er. Da taper dem penger pga den høyere prisen på cpu'ene samtidig som dem taper markedsandeler i forhold til konkurrenter ettersom prisen på dem ferdige pc'ene må settes opp.

 

For dere som vil sette dere inn i saken les her: http://www.scribd.com/doc/22112342/Nyag-v-...Complaint-Final

 

 

jeg trenger en oversettelse og en kortere versjon.

 

i dette tilfelle lurer jeg ikke på om produsentene ville ha fått AMD prosessorene billigere en intel sine hvis de nå likevel hadde valgt AMD ?

enten de velger intel eller AMD så går det nok ut over produsenten av hovedkortet til konkurrerende prosessor .

 

på overflaten oppfattes som om det er noen som ønsker penger fra intel.

Lenke til kommentar
hva er det Intel egentlig har foretatt seg som gjør at det er galt ?

hvordan har de presset seg frem ?

 

har de gitt rabatter for store kjøp eller for å velge dem foran AMD ?

 

Intel har betalt kundene sine for å ikke bruke AMD sine cpu'er.

Dem har også truet med høyere priser hvis pc produsentene for att dem ikke skal bruker AMD cpu'er, du kan jo selv tenkte deg hva f. eks 10% høyere pris på Intel cpu'er vil gjøre for ett firma som levere 70-100 Intel cpu'er. Da taper dem penger pga den høyere prisen på cpu'ene samtidig som dem taper markedsandeler i forhold til konkurrenter ettersom prisen på dem ferdige pc'ene må settes opp.

 

For dere som vil sette dere inn i saken les her: http://www.scribd.com/doc/22112342/Nyag-v-...Complaint-Final

 

 

jeg trenger en oversettelse og en kortere versjon.

 

i dette tilfelle lurer jeg ikke på om produsentene ville ha fått AMD prosessorene billigere en intel sine hvis de nå likevel hadde valgt AMD ?

enten de velger intel eller AMD så går det nok ut over produsenten av hovedkortet til konkurrerende prosessor .

 

på overflaten oppfattes som om det er noen som ønsker penger fra intel.

 

Det hjelper lite for pc produsentene å ha bedre pris på AMD cpu'er når Intel har ett mye sterkere merkenavn og mye større markedsandel.

Med så liten markedsandel som har AMD blir fortjenesten ved å bruke billigere (og bedre i mange tilfeller) AMD cpu'er fort spist opp av straffen dem får ifra Intel for att dem gir AMD sjansen til å få ett litt fotfeste i markedet.

Lenke til kommentar
på overflaten oppfattes som om det er noen som ønsker penger fra intel.
På overflaten oppfattes det som om Intel har misbrukt et tilnærmet monopol til å presse ut en konkurrent, om man har lest en halv setning.

 

Om man leser mer enn en halv setning, finner man ut at det er akkurat det de har gjort, og i tillegg hvordan. (Les posten til Bolson.)

 

Merk: Det er ikke galt å gi rabatter til selskaper som kjøper mange prosessorer av deg.

Det er galt å gi penger til selskaper for å IKKE kjøpe prosessorer av andre.

Lenke til kommentar
på overflaten oppfattes som om det er noen som ønsker penger fra intel.
På overflaten oppfattes det som om Intel har misbrukt et tilnærmet monopol til å presse ut en konkurrent, om man har lest en halv setning.

 

Om man leser mer enn en halv setning, finner man ut at det er akkurat det de har gjort, og i tillegg hvordan. (Les posten til Bolson.)

 

Merk: Det er ikke galt å gi rabatter til selskaper som kjøper mange prosessorer av deg.

Det er galt å gi penger til selskaper for å IKKE kjøpe prosessorer av andre.

 

nå var det da overskriften jeg mente.

" intel saksøkes igjen" kan oppfates som om noen er ute etter pengene deres.

slik er det med alle store firmaer.

håper at den misforståelsen er ryddet unna .

Lenke til kommentar
Viss Intel spiller råttent, hvorfor kan ikke AMD gjøre det samme?

To grunner:

1. Fordi det er ulovlig å spille skittent på denne måten.

2. "Øye for øye"-logikk er basert på hevngjerrighet og vil bare være en nedadgående spiral med økt brutalitet og økte hevntokter. Det fører ikke til forbedringer. Kun forverring av situasjonen.

 

jeg trenger en oversettelse og en kortere versjon.

Å lage et sammendrag og oversette den tar tid og man mister mer eller mindre viktige deler. Gjør jobben selv så får du også mer innsikt i saken. Det tar litt tid, men det er verd det.

 

nå var det da overskriften jeg mente. " intel saksøkes igjen" kan oppfates som om noen er ute etter pengene deres. slik er det med alle store firmaer. håper at den misforståelsen er ryddet unna .

Man kommer ikke langt om man prøver å tigge eller utpresse via rettsapparatet. Når noen saksøkes så er det fordi motparten mener at de har gjort noe ulovlig.

Lenke til kommentar

å lage en kortere versjon kan ha både ulemper og fordeler.

spørs bare hor detaljert den er. og er den ikke detaljert nok så kan man alltids lese originalen.

 

person sliter jeg med at jeg mister oversikten når en slik rapport er for lang.

 

jeg er fullstendig klar over å få til en kortere versjon eller oversettelse er bare ønsketenking

 

 

det er alltids noen som finner på alt mulig å av krav mot større selskaper når de ser mulighetene for penger.

de fleste kommer ikke særlig langt

Lenke til kommentar

Jeg quote'er en gammel side fra Tom's Hardware her som forklarer problemene til AMD mot Intel ganske bra. Verdt å lese.'

 

So what is the real reason why there were only a handful of motherboard makers at the platform launch-event in Taipei last week? Well, as you might have guessed already, there's a very strong rumor that the one company that hates and detests AMD's Athlon really badly is throwing its whole weight in to threaten the entire Taiwanese motherboard industry. We heard rumors of an artificial 'BX-chipset shortage' and other unpleasant threats that put a motherboard maker into a tough position. No motherboard manufacturer is particularly keen on making Intel upset. In the past such behavior resulted in lagging shipments of Intel-chipsets, chipset- shipments of only small quantity or in the worst case even in a complete cancellation of the 'cooperation' between Intel and the motherboard maker. This is a serious thing, because so far the vast majority of systems used Intel-processors and Intel chipsets. The motto used to be "stick with Intel, and you'll make money", and thus all motherboard makers stuck to it nicely.

 

The current situation doesn't make things easier. Athlon may be a great product, but will it ship in quantity? If it should, Intel could be left sitting on its chipset until kingdom come, but who can assure that? If Athlon should not ship in decent amounts, the majority of users will have to stick to Intel-systems and thus the big money is still made with Intel-systems, including motherboards with Intel chipsets. So the motherboard makers don't know. Shall they take the risk and upset Intel, or should they turn their backs on AMD to score some points with Intel?

The Sad Situation

 

Let's pick three examples, Abit, Asus and FIC. Abit already announced that they won't do Athlon-motherboards. Does that surprise anyone? Abit never made any Super7-boards as well. It doesn't seem too unlikely that Abit wants to stay on good terms with Intel. Asus is the next and saddest example. I know for a fact that Asus has designed a highly excellent Athlon-motherboard. However, who expected Asus at the launch-event in Taiwan last week waited in vain. Asus is chicken, they could easily supply Athlon-boards, but they are afraid of Intel's reaction. Well, well. Example number three is FIC. FIC has got a relationship with Intel too, they are actually a significantly big customer for Intel chipsets. However, FIC belongs just as VIA to the Formosa Plastic empire, and thus FIC used to be one of the first to supply motherboards with VIA and thus non-Intel chipsets. FIC doesn't have the slightest problem with launching their Athlon-motherboard. They weren't afraid of Intel in the past and they're not afraid of them now as well. That's the spirit, dear readers! Asus is one of the very best motherboard makers in the world, but being afraid of Intel doesn't score them any points with me.

 

This motherboard review includes the Athlon boards from Gigabyte, FIC and Microstar International (MSI). Let's commend them for their courage and let's hope that others will follow. I will not rest until I either find out that Intel never threatened anyone, or until I found some hard evidence to once and for all stop this ridiculous behavior. I will fly over to Taiwan and talk to key people in the motherboard business. Intel is either free of sin or it should better stop threatening businesses as long as there's time. The FTC is waiting and so am I.

 

In closing I'd like to ask all motherboard makers to jump on the Athlon-bandwagon. This processor is not only fast, it's also easy to use and very stable, something I cannot say about my intermittently crashing Pentium III 600 CPUs. The users out there will soon get the message and people will start yelling for Athlon-systems. Intel or not Intel, the industry should get ready for it!

 

Dette ble senere bevisst også at Intel presset hovedkort produsentene til å ikke lage Athlon kort og de gjorde det ved å trekke lisenser til Intel kort, holde igjen leveranser av Intel chipset, øke prisene osv.

 

I bunn å grunn kan vi takke MSI, FIC og Gigabyte samt tildels Asus for at AMD fremdeles lever idag. Asus turte dog ikke å annonsere sitt hovedkort engang. Det ble levert i en helt hvit eske uten noen logo og man fant ingen informasjon om det på hjemmesidene til Asus. Det sier jo litt om situasjonen.

Lenke til kommentar

jeg har vanskelig for å tro at hele sannheten kommer frem her.

at konkurrentene føles seg presset tror jeg på

men at de har nektet samarbeidspartnerne å bruke konkurrenten sine produkter virker noe underlig.

 

kansje det er veldig tett samarbeid ?

intel oppfatte dem som en del av samme firma og at man må være lojal mot firmaet ?

 

nå nå er det nok vanlig å gi rabatter hvis man holder seg til en leverandør eller når man kjøper inn i store kvanta.

 

er det ikke det som kan oppfattes som en utkastelse av konkurrenten ?

 

 

som sagt jeg stiller meg lit undrende til at all fakta er kommet fram .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...