Gå til innhold

xbox live banna


zornioz

Anbefalte innlegg

Ble sjøl banna i denne "waven", å fant like så godt ut at jeg kjøper meg en ny konsoll, samt spill heretter ;-)

 

Men om jeg tør å flytte harddisken over fra den banna til den nye arcaden jeg kjøpte - uten å formatere den først - er jeg usikker på.

Vet at de fleste forumtråder sier at det er helt safe, men utifra noen samtalelogger med MS sine kundekonsulenter, virker det som om i hvert fall dem vil fraråde det.

Jeg mener - jeg har en profil inne på disken som har over 200 spillte spill, og hvis dem går inn å sjekker datoen for når jeg spillte noen av dem (før release), kan det hende at dem flagger den for ban fordi dem tror at det er gjort med den nye konsollen.

 

Så å swappe disken over uten format, kun for å beholde min lille forza3 savegame er noe jeg fortsatt undrer på om jeg skal tørre :b

 

Bare swap. Det går bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt å se at MS endelig tar et oppgjør med 360 piratene som i stor grad ødelegger for resten av spillentusiastene. Jaggu på tide :) Jeg håper dette arbeidet blir intensivert og at man endelig legger fokus på hvor stor grad folk faktisk piratkopierer til 360 og har gjort i alle år.

 

Det er nesten merkelig at ikke PS3 har fått ennå mer fokus fra utviklere med tanke på dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I Norge er det faktisk 100% lovlig å ta en sikkerhetskopi av et spill/en DVD/en CD du har kjøpt. Det er også lovlig å gjøre hva som helst med din Xbox 360 konsoll. Endring av konsollen bryter derimot mot vilkårene for bruk av Xbox Live og det virker som at Forbrukerrådet kan akseptere at modifiserte konsoller utestenges.

Men når Microsoft samtidig reduserer funksjonaliteten i konsollen (installering av spill til harddisk, ødeleggelse av brukerkontoer) så virker det som en "ekstrastraff" som det kanskje ikke er lovlig å ilegge.

 

Men siden noen har lastet disse spillene ned fra internett så fortjener de altså alt som kan komme? Selv om det bryter mot norsk lov? Det er det vel bare SDF-gutta som kan være enig i.

 

Forøvrig så har fortsatt Xbox 360 høyest attach-rate av alle konsollene, til tross for muligheten for piratkopiering.

Lenke til kommentar
Har tydeligvis blitt bannet jeg også.

 

Det hjelper ikke så mye på samvittigheten med piratkopiering kan man si...

 

Ikke hos meg. Antall spill jeg har tilsvarer sikker 10 360er, så uansett om jeg må kjøpe ny så lønner det seg.

 

Uansett synes jeg det er tåpelig av MS å banne. De mister MYE penger, selvom jeg feks hadde pirat spill, så kjøpte jeg MYE download content til spillene, betalte årsabn. osv. så MS tjente penger.

Lenke til kommentar

Håper de oppjusterer graden av banninga så man ikke kommer seg på dashboardet en gang, eller at de kortslutter maskina eller sperrer mottaket for signaler fra håndkontroll e.l. (he he).

Piratkopiering er et lovbrudd, og innehar du piratkopierte spill fortjener du ikke bedre.

 

En som lurte på hvordan det ødelegger for andre spillere: Penger.

Hadde folk ikke piratkopiert hadde de fleste kjøpt spillet = større inntekter = flere spill/større utvalg.

 

Eneste lyspunktet jeg ser med piratkopiering er at utgiverne kun satser på sikre kort og de slipper ikke så mange drittspill som før fordi de ikke kan ta seg råd til det.

 

(En siste fordel er at flere lokker med goodies i form av LE/CE-utgaver av spillet. Jeg nikoser meg med nightvision goggles og flere action figurer i begrenset opplag og mye mer.)

Endret av Assassina
Lenke til kommentar
Håper de oppjusterer graden av banninga så man ikke kommer seg på dashboardet en gang, eller at de kortslutter maskina eller sperrer mottaket for signaler fra håndkontroll e.l. (he he).

Piratkopiering er et lovbrudd, og innehar du piratkopierte spill fortjener du ikke bedre.

 

En som lurte på hvordan det ødelegger for andre spillere: Penger.

Hadde folk ikke piratkopiert hadde de fleste kjøpt spillet = større inntekter = flere spill/større utvalg.

 

Eneste lyspunktet jeg ser med piratkopiering er at utgiverne kun satser på sikre kort og de slipper ikke så mange drittspill som før fordi de ikke kan ta seg råd til det.

 

(En siste fordel er at flere lokker med goodies i form av LE/CE-utgaver av spillet. Jeg nikoser meg med nightvision goggles og flere action figurer i begrenset opplag og mye mer.)

 

Og at MS ikke for lov til å selge konsollen sin lenger....

Du er ikke særlig smart. Ms kan ikke trekke tilbake det de har solgt deg. Det har kommet artikkler om det er lov at Ms trekker tilbake hdd lagringen når man er banna. Så om de trekker tilbake dashboardet får de nok ikke lov til å selge det her i landet..

 

Ble banna selv btw :( Kjøper en ny i morra :)

Lenke til kommentar
Når boksens serienr er bannet har det liten hensikt å "rydde" opp i chipping/flashing.

Hva hvis maskina ikke har vært koplet til live før den pre oppdateringen til facebook,tvitter osv kom. Hvis man kan flashe tilbake til orginal firmware så skulle man kanskje kunne laste ned disse oppdateringene uten å bli bannet for så å flashe boksen på nytt.

 

Edit. Det er jo fullt mulig at Microsoft tvinger brukere til å laste ned flere oppdateringer i tiden som kommer.

Endret av Barkster
Lenke til kommentar

Hmmmm... Ble banna når jeg skulle logge meg på live for å kjøpe et spill... Ironisk. Syns for modding og banning går i en ond sirkel for brukeren. Brukeren modder konsolen sin og laster ned spill - ms banner - bruker kjøper ny konsol, men modder den også fordi han ønsker å bruke spillene han allerede hadde "liggende" og sånn fortsetter sirkelen. Tror det er veldig få som går over til å ikke modde når man har endel spill liggende ferdig brent.

 

Men det ser ut som det kan dukke opp en potensiell spennende debatt i kjølevannet av denne ban-wave'en, for i MS sin ban har de fjernet funksjoner fra boksen. Og er det lovlig? Bør det være lovlig? Ser man litt på prinsippet her, så kan dette bli en spennende debatt. F.eks: du modder bilen din til flere hester, bil levarandøren finner ut dette og i en "live-oppdatering" fjerner funksjoner for bilen som f.eks lys på bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...