Gå til innhold

xbox live banna


zornioz

Anbefalte innlegg

Men står det i xbox manuallen alt dette her og?

 

Tror du MS skriver dette i sin egen manual?

 

Det burde stå i det nye elite maskinene da, for da kan man jo bare drite i live og ha f.eks harddisk funksjonen til overs ^^

 

Ny firmware på vei...

 

C4Eva announced he's working on a new firmware on IRC:

"[c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient , minimal patching , all aspects of fw indistinguisable from orig, no more bans, No ETA!"

 

We do not have more details atm.

As far as we know the 3 'test boxes' C4Eva has running (see here) are still fine (not banned).

So there's NO ETA for the firmware yet (dont ask) but it should come out for Lite-On drives first.

 

Så hva burde jeg ? Bør jeg flashe til 1.6.1 eller vente på at den kommer? Har lite-on så frister å vente og..

 

 

Ville nok ventet til ixtreme LT kommer, så får vi se om den er safe for live :) 1.61 til liteon kommer neppe...

 

Da får man gjøre det da :) håpe det ikke tar mer en 2 måneder da x)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Xbox i et år og noen måneder, har aldri hatt den koblet på live og har heller ingen fremtidsplaner om det. Hva er egentlig minuset med og flashe hvis man ikke bryr seg om det moralske og garantien på selve boksen.

 

 

Kan vell legge til at jeg er ungdom og har ikke råd til så altfor mange spill, men har bare spilt ett pirat kopiert spill i mitt liv til nå.

 

Og er det vanskelig?

Lenke til kommentar

Nyheter fra team XeCuter

 

 

600,000 Xboxes Banned - Target 1 Million

Nov 10, 2009 - 3:09 PM - by Xecuter

Taken From Digital Forums

 

Quote:

According to unconfirmed reports, MS has banned approximately 600,000 Xbox 360's in their latest wave of bans. Apparently MS are aiming to ban 1 million modified Xbox 360's by the time Christmas is over. Seems like a Merry Christmas!

 

A conversation with a friend who works for a call center that handles an Xbox 360 account has yielded a disturbing truth: Microsoft has started its annual Xbox Live banning spree and it has disabled 600,000 accounts so far in the US and Canada.

 

The target of the banning spree are mainly people who have modified their consoles to play pirated games. My trusty source says that they have been given instructions to push for a million banned accounts by the time the holidays are over.

Update:

 

Another post has surfaced from said employee....

 

Quote:

"I will post in here and hope my identity is not compromised as I will get into severe trouble.

 

This is what i do. I am an Xbox Live checks manager and I am the guy who helps run through the data being sent to Xbox Live that has been flagged for banning and was also discussed a very long time ago of what will "bring down all modified Xboxs"

 

I myself have an Cbox that has been modified because i think it is a crime what they do charging so much when the games don't even cost Microsoft half of what they are getting. Anyway, we have found a way to read the firmware. The NXE update has allowed us to do a check on the current firmware installed on the dvd drive.

 

The reason this was not flagged was because the code was not active. As you might have heard it was discussed about a "self destruct" code embedded in the NXE update and even before that. This was that code it wasn't a self destruct code but actually a check that was done on all drives.

 

This check was begun when the update was to "prepare for the last.fm facebook and twitter" this in fact was the code sent out to begin checks on ALL Xboxs.

 

These checks would send us information on the firmware written to the drive not the exact kind but we did an extensive form of hash check on the drive and could actually find out if it was modified in any way.

 

This was particularly easy on the lite-on as it was actually manufactured to serve for this purpose as our testing model.

 

We will not ban all consoles at once and yes all information about you has been collected a long time ago.

 

We have THOUSANDS of Xboxs reporting bad checks meaning modified firmware. Not all people will be banned and all the bans are done at random times

 

Multiple checks have been done over this amount of time so we could assure the modified Xboxs were truly modified and not just returning corrupt data.

 

I am sorry i did not com forward with this information sooner but this information has been critical to the cat and mouse game

 

This check was also done back in the xtreme days if anyone remembers that when c4eva had to rewrite it to allow the checks to come back clean well this must be done again.

 

Sorry all for the bannings but it is a natural process and I wish you all luck and hope you do not get banned

 

If you do await the new firmware that is begin developed and cheers to you all you wanted to know it now you got it.

This sounds a little horse shit to us but you never know...

 

 

Lenke til kommentar

 

Flere hundre tusen Xbox Live-kontoer skal være sperret. Og tallet kan stige kraftig i ukene fremover.

 

VG er litt på jordet her. Det er ytterst få Live-kontoer som har blitt sperret de siste ukene. Selv om konsollen er blitt utestengt, har alle gamertag-en i behold.

 

Det rapporteres jo på stort sett alle spill nyhetssider at det er blitt bannet ca 600 000 til nå. Om rapportene stemmer er jo en annen sak, men de har vel like mye rett som det du har, for hvor du får rapportene dine, om at ytterst får live kontoer er stengt, vet ikke jeg. Uansett så fortjener de som får kontoene sine sperret sikkert det.

Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor MS skal sende mail til alle som har fått sin konsoll banna da de aller fleste av disse vet hvorfor de har blitt banna såsant det finnes noe i overetasjen da.

 

MS sender ikke mail når det er kun konsollen som er bannet.

 

Alle som har fått kontoen sin bannet får en mail fra MS med begrunnelse.

 

Ikkje alle... eg er banna, men har ikkje mottatt nokon mail med begrunnelse.

 

Hvorfor fikk du gamertagen din bannet?

Lenke til kommentar
Det rapporteres jo på stort sett alle spill nyhetssider at det er blitt bannet ca 600 000 til nå. Om rapportene stemmer er jo en annen sak, men de har vel like mye rett som det du har, for hvor du får rapportene dine, om at ytterst får live kontoer er stengt, vet ikke jeg. Uansett så fortjener de som får kontoene sine sperret sikkert det.

 

Enten misforstår du, eller så har du rett og slett ikke peiling.

 

Det er stor forskjell på å få konsollen bannet, og Live-kontoen/gamertag bannet. Sistnevnte har ikke blitt utestengt de siste ukene. De 600.000-1.000.000 som tilsynelatende skal være utestengt nå, er det kun snakk om konsollen. Alle gamertags er i behold, og kjøper brukerene seg en ny konsoll, kommer de seg på Live igjen. Kanskje Microsoft så sitt snitt til å øke salget samtidig, hvem vet.

Lenke til kommentar
Jeg ble banna for noen dager siden. Er det mulig å bruke harddisken fra den banna maskina over til den nye konsollen?

 

Er vel mulig, men alt du har gjort etter du har blitt banna vil ikke kunne bli flytta over. Dette gjelder achievments også. Du vil ikke ha muligheten til å flytta hardisken mellom konsollene for å spille offline på en og online på en annen. Står alt som skjer med konsollen når den blir banna her: http://paste2.org/p/504066

Lenke til kommentar

Ble sjøl banna i denne "waven", å fant like så godt ut at jeg kjøper meg en ny konsoll, samt spill heretter ;-)

 

Men om jeg tør å flytte harddisken over fra den banna til den nye arcaden jeg kjøpte - uten å formatere den først - er jeg usikker på.

Vet at de fleste forumtråder sier at det er helt safe, men utifra noen samtalelogger med MS sine kundekonsulenter, virker det som om i hvert fall dem vil fraråde det.

Jeg mener - jeg har en profil inne på disken som har over 200 spillte spill, og hvis dem går inn å sjekker datoen for når jeg spillte noen av dem (før release), kan det hende at dem flagger den for ban fordi dem tror at det er gjort med den nye konsollen.

 

Så å swappe disken over uten format, kun for å beholde min lille forza3 savegame er noe jeg fortsatt undrer på om jeg skal tørre :b

Lenke til kommentar
Ble sjøl banna i denne "waven", å fant like så godt ut at jeg kjøper meg en ny konsoll, samt spill heretter ;-)

 

Men om jeg tør å flytte harddisken over fra den banna til den nye arcaden jeg kjøpte - uten å formatere den først - er jeg usikker på.

Vet at de fleste forumtråder sier at det er helt safe, men utifra noen samtalelogger med MS sine kundekonsulenter, virker det som om i hvert fall dem vil fraråde det.

Jeg mener - jeg har en profil inne på disken som har over 200 spillte spill, og hvis dem går inn å sjekker datoen for når jeg spillte noen av dem (før release), kan det hende at dem flagger den for ban fordi dem tror at det er gjort med den nye konsollen.

 

Så å swappe disken over uten format, kun for å beholde min lille forza3 savegame er noe jeg fortsatt undrer på om jeg skal tørre :b

1. On a non-banned 360, turn on your console with a memory unit that does NOT contain your corrupted game profile.

2. Recover your XBL profile to a memory card on your non-banned console

3. Turn your non-banned console off.

4. Plug in your hard drive/memory card with your corrupted saves to your non-banned console.

5. Go to System settings -> Memory -> (your "corrupted" memory unit) -> Gamer Profiles and select your corrupted profile.

6. Select delete and make sure you select DELETE PROFILE ONLY. FAILURE TO DO SO WILL DELETE ALL OF YOUR SAVES

7. Turn your console off

8. Put it your memory unit with your "corrupt" saves

9. Also insert your memory unit with the gamertag you recovered from XBL earlier

10. System settings -> Memory -> (memory unit with recovered gamertag) -> Move -> Your gamertag

11. Move your gamertag to your Memory unit with your previously corrupt saves and you should be good to go.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...