Gå til innhold

Noctua lanserer kjølermonster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge noctua.at: Intel LGA1366, LGA1156, LGA775 & AMD AM2, AM2+, AM3 (backplate required) for dere 775 brukere

 

Edit: http://www.noctua.at/main.php?show=product...ng=en&set=1

Det var bare listet opp andre sokler i artikkelen, og har ikke vært inn på Noctua siden enda pga "travelhet". :p Men det var en strålende nyhet! Håper det er skikkelig solid feste som man trenger god gammeldags skruhjern til! Men det er vel en selvfølge, da denne er så tung og stor. Tror jeg har bestemt meg for denne da. Trenger ny kjøler fort som bare det! Dere tester vel denne, HW?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke bare se på at dette blir etterlatt til tilfeldighetene, test denne HW!! Dette er en kjøler som ber om å bli testet! Test denne NÅ! Dere SKAL teste denne fordi jeg befaler dere :D Neida, men som tidligere antydet så håper jeg dere ser hvor mye denne kjøleren ber om å bli testet.. Kan dere ikke se det ?? Den bare ber på knær om å bli testet :D

Lenke til kommentar

Finnes test her

http://www.overclockers.at/air_cooling/exk...s_nh-d14_211569

 

Slår NH-U12P ganske så klart. Sjeldent man ser det. Frykter den blir litt for dyrt i forhold til de mange gode rimelige alternativene som har dukket opp, værtfall på mitt studentbudsjett. Men ønsker den gjerne, helst med tre 14 cm vifter :thumbup:

 

Overklokking 90 talls??? TØV OG TULL

Endret av anordne
Lenke til kommentar
Overklokking 90 talls??? TØV OG TULL

 

Overklokking tok egentlig ikke skikkelig av før P4 og Athlon XP kom på banen. Da var det så lett å overklokke at alle kunne gjøre det. Så man kan vel heller si så 2001.

 

Før det var det stortsett Celly klokking det gikk i og det var vel stort sett bortkasta tid og penger.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Klokking eller ei, god kjøling er ALDRI en ulempe.

Det som er fordelen med en god kjøler, er ikke bare headroom mtp. temperatur, men at man kan kjøre vifter på lav hastighet også :-)

 

Sitter selv på gamle noctua NH-U12P, som jeg har brukt på 3 generasjoner S775 :-) Har på den clocket alt fra Pentium D (3->4Ghz), E2160 fra 2Ghz til 3.3Ghz, E8400 fra 3.0Ghz til 4.125Ghz.. Alt har gått smertefritt og stable, med gode temperaturer.

 

Atm. kjører jeg E8400 @ usle 3.6Ghz, som også ligger i lave temperaturer med lite støy :-) (kjører push/pull 12cm vifter).

Lenke til kommentar
Før det var det stortsett Celly klokking det gikk i og det var vel stort sett bortkasta tid og penger.

Hei hei, ikke diss Celeron 300A@450Mhz! Den grisa jo PII 450 til mange ganger prisen husker jeg.

 

Bortkastet tid og penger? Javel ja, har du noe annet smart du vil si?

 

300A og BH6 var og er tidenes beste combo :new_woot:

Lenke til kommentar
Før det var det stortsett Celly klokking det gikk i og det var vel stort sett bortkasta tid og penger.

Hei hei, ikke diss Celeron 300A@450Mhz! Den grisa jo PII 450 til mange ganger prisen husker jeg.

 

Bortkastet tid og penger? Javel ja, har du noe annet smart du vil si?

 

300A og BH6 var og er tidenes beste combo :new_woot:

 

Ja jeg var kanskje litt rask der ja. Grunnen til at jeg sa det var fordi mange gikk for Athlon Slot-A 500MHz & 550MHz på den tiden og klokket disse så langt som 900MHz +/- og det ga en sykt mye bedre ytelse for pengene enn hverken Celly eller P3 kunne vise til.

Men 300A kom ca 1 år før disse så den hadde den perioden å bli populær på.

Jeg misset rett å slett litt på tidspunktene ;)

Lenke til kommentar
Klokking eller ei, god kjøling er ALDRI en ulempe.

Det som er fordelen med en god kjøler, er ikke bare headroom mtp. temperatur, men at man kan kjøre vifter på lav hastighet også :-)

Atm. kjører jeg E8400 @ usle 3.6Ghz, som også ligger i lave temperaturer med lite støy :-) (kjører push/pull 12cm vifter).

 

Nettopp, i tillegg så varer prosessoren mye lenger. Ifølge Intel så varer den 1 år lengre per 10 grader du senker. Min CPU (C2D E8500) er 70-98 grader idle til 40% load. Jeg tror det må være noe galt med sensorene pga 5 forskjellige programmer viser det samme. :p Den skal jo skru seg av ved 72 gradr tror jeg. Uansett så er den for varm, så vurderer denne sterkt.

Lenke til kommentar

70 grader idle er vel varmt ja. Tror vel helst det må være noe galt med monteringen av kjøleren din, normalt skal den vel ligge rundt 40 idle, stock.

 

E8500 kutter vel ikke før 100 grader viss jeg ikke husker helt feil, mulig den bare klokker seg vesentlig ned ved så høye tempraturer.(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...