Gå til innhold

Hvilket AM3 hovedkort?

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satte nylig sammen en PC med AMD 790GX chipset (ASUS M4A78).

Ble forbauset over hvor kjølig det holdt seg. Ingen varme å kjenne fra kjøleribbene, og det uten kabinettvifte.

Skrevet (endret)
Hovedkortet skal brukes med en Athlon II 2,8 GHz 45 Watt prosessor.

Bare skyte inn en "påminnelse" her(i forbindelse med innkjøp av minne) ang. minnekontrolleren som er litt forskjellig internt på Athlon II modelleme. X2 varianten er begrenset (offisiellt) til PC3-8500 1066MHz versus X3/X4 PC3-10600 1333MHz

post-10740-1257177380_thumb.jpg

Endret av Mekkus
Skrevet

Hva er forskjellen på SB750 og SB710?

Jeg lurer litt på om jeg bør gå for et AM2+ hovedkort i stedet for AM3 fordi jeg har 4 GB DDR2 liggende og støve i en skuff. (Jeg kjøper uansett en AM3 prosessor i tilfelle jeg vil oppgradere hovedkort senere)

Hvilket AM2+ hovedkort kan dere anbefale?

Skrevet

Hvis det er alt så er det bortkastede penger for meg å velge SB750. Den maskina vil aldri få Raid5. Den skal kun ha 1 stk SSD og ikke noe mer. (+ filserver)

Skrevet (endret)

Wikipedia var den eneste tydelige kilden. Men hvis du sammenlikner 790GX (SB750) og 785G (SB710), så er det kun RAID5 som blir nevnt som ekstra i SB der også.

Edit: Jeg ser at SB8xx skal få AHCI 1.2, mens SB7xx bare har AHCI 1.1. Jeg vet ikke hva det innebærer, men hvis du er ute etter optimal diskytelse er det kanskje verdt å sjekke opp.

Endret av endrebjo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...