Khezerghul Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 Hvordan spillkontrollen gikk fra brytere til vibratorer – Del 1. Les mer
Perrern Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 Hmm, artig lesing, gleder meg til neste del.
Onkel Kompost Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 JEg må jo ærlig innrømme at jeg ble litt fascinert over JoyDicken. Jeg klarer ikke helt se for meg hvordan den fungerer, selv om det er forsøksvis beskrrevet i teksten. Regner med at det er en vanlig Joystick med minimal bunnplate, og ikke et eller annet form for hylster...
HelloKjersti Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 JEg må jo ærlig innrømme at jeg ble litt fascinert over JoyDicken. Jeg klarer ikke helt se for meg hvordan den fungerer, selv om det er forsøksvis beskrrevet i teksten. Regner med at det er en vanlig Joystick med minimal bunnplate, og ikke et eller annet form for hylster... Jeg oppfattet det som at den blå dildoen bare er der for å demonstrere, og at selve "joydick"'en er det svarte hylstret.
Onkel Kompost Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 Jeg oppfattet det som at den blå dildoen bare er der for å demonstrere, og at selve "joydick"'en er det svarte hylstret. hmm. Der sa du noe. Jeg sliter da fremdeles litt med å hvordan kontrolleren oppfatter bevegelsene. Men på den andre siden har jeg ikke helt skjønt hvordan lyspistolene fungerte heller, så det er nok bare jeg som ikke er særlig oppegående når det gjelder kontrollere...
HelloKjersti Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 Bra det ikke bare er meg som lurer på de lyspistolene da..
Epsilon- Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 (endret) Her er noen morsomme reviews på Atari 5200 og odyssey Enjoy! Endret 1. november 2009 av Epsilon-
A-Jay Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 JEg må jo ærlig innrømme at jeg ble litt fascinert over JoyDicken. Jeg klarer ikke helt se for meg hvordan den fungerer, selv om det er forsøksvis beskrrevet i teksten. Regner med at det er en vanlig Joystick med minimal bunnplate, og ikke et eller annet form for hylster... Youtube-video som viser prinsippet: Hvis du ikke har brukerkonto på Youtube og ikke gidder lage deg en kan du jo prøve følger link: http://www.ebaumsworld.com/video/watch/80542914/ (Selvsagt ikke jobb-sikker!)
Onkel Kompost Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 Youtube-video som viser prinsippet: Hvis du ikke har brukerkonto på Youtube og ikke gidder lage deg en kan du jo prøve følger link: http://www.ebaumsworld.com/video/watch/80542914/ (Selvsagt ikke jobb-sikker!) ahaha! Jeg tenkte faktisk ikke på å søke på youTube. Regnet med at det måtte være for sært eller for "seksuelt ladet" til å få noe ut av det. Men da har jeg fått med meg konseptet bak der. Jeg lurte nemlig litt på opp-ned, om man skulle trekke hylsteret opp og ned på lemmet. Nå vet jeg bedre. Ellers lurer jeg fremdeles på prinsippet bak lyspistolene, men det finner jeg kanskje litt mer om på youtube eller noe...
PortableAppGuy Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 Fra knapper og brytere til runkemaskiner, og så til vibraoter... hvor skal dette ende??
HelloKjersti Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Fra knapper og brytere til runkemaskiner, og så til vibraoter... hvor skal dette ende?? Hehe. We aim to please? Men, her er en liten smakebit: Den nevnte vibratoren var ikke nødvendigvis tiltenkt å være nettopp det. Nysgjerrig? Da må du følge med de neste ukene.
Smirnoff Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Første spillet mitt var vel Pac-Man på en Atari 2600 som fetteren min hadde. Nesten 30 år siden nå det. D:
HelloKjersti Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Kan vi få klikkbare bilder? ^^ De fleste av bildene er faktisk ikke stort større. Skal ordne de som kan ordnes.
Bikeridr Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Bra det ikke bare er meg som lurer på de lyspistolene da.. He, he - etter selv å ha ligget nattevåken utallige netter etter vårt første TV-spill kom i huset, sannsynligvis før 1980, har jeg arbeidet meg frem til en teori. Vi hadde et slikt TV-spill med hvite firkanter som skulle "ping-ponges" frem og tilbake med to hvite streker. I tillegg kunne man kjøpe ekstrautstyr i form av gevær som skulle skyte på noen (litt større) hvite firkanter som "spratt" rundtomkring på skjermen. Hvordan i HÆ**ETE fungerte det? Hvordan kunne TV'n vite hvor du siktet, og hvordan visste geværet hvor den hvite j*vla prikken var? Svaret jeg har kommet frem til er: Det er ikke geværet som "skyter" den lille prikken, det er prikken som "skyter" geværet. Inne i løpet er det (må det være, da dette er eneste logiske forklaring før aksellerometer var oppfunnet) en liten fotocelle. Når en "skjøt" med geværet aktivertes fotocellen, og hvis den hvite prikken trigget fotocella hadde man treff, mens den svarte skjermen ikke trigget fotocella. Nå har jeg ikke lenger hverken TV-spill-konsollen eller geværene lengere (ikke at jeg tror de ville fungert i dag uansett), men om noen har en slik liggende å slenge - prøv følgende eksperiment: Koble opp konsollen og skyt på en (tent) lommelykt. Nesten garantert "all hits and no miss".
PetriZide Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Ellers lurer jeg fremdeles på prinsippet bak lyspistolene, men det finner jeg kanskje litt mer om på youtube eller noe... Lyspistolen er en sensor som fanger opp hvitt lys, hvis du har spilt duckhunt så er alle duckene egentlig en hvit boks som flyr rundt. Når du trykker på avtrekkeren blir skjermen svart i et par millisekunder, bortsett fra duckene som blir til hvite bokser. Hvis lyspistolen er rettet mot den hvite firkanten så registreres det som treff. Jeg trodde lenge at den fungerte ved å lese av alle pixlene/fargene i området den pekte på for så å regne seg ut til hvor på skjermen den pekte. men jeg forsto senere at sensor teknologien i pistolen ikke er fra 2050.
HelloKjersti Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Hm. Det forklaringen der var jo faktisk logisk! Og av en eller annen grunn føler jeg meg skuffa over en så logisk forklaring på en av barndommens store mysterier...
hobgoblin Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 (endret) det har blitt meg fortalt at en ikke kan spille duck hunt på en moderne flatskjerm, fordi sensorsystemet i lyspistolen er bygget med forventninger rundt hvordan en CRT-skjerm tegner bildet. har forøvrig lest noe om at om en sikter pistolen mot en serk lyskilde eller noe i den dur, så treffer en ender hele tiden noen som husker bazookaen til snes forresten? Endret 2. november 2009 av hobgoblin
Serpentbane Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 det har blitt meg fortalt at en ikke kan spille duck hunt på en moderne flatskjerm, fordi sensorsystemet i lyspistolen er bygget med forventninger rundt hvordan en CRT-skjerm tegner bildet. har forøvrig lest noe om at om en sikter pistolen mot en serk lyskilde eller noe i den dur, så treffer en ender hele tiden noen som husker bazookaen til snes forresten? Dette kan nok fungere på enkelt, men ikke alle, da det finnes flere måter å gjøre dette på. http://en.wikipedia.org/wiki/Light_gun Les under design.
Anbefalte innlegg