Gå til innhold

Si 5 negative ting om deg selv.


Nostalgisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- har alltid rett

- hater å tape

- tar ikke ting seriøst/ care

- er frekk

- usikker på meg selv

 

Og støtter det forslaget under her om at du må utfordre deg selv og gjøre noe positivt som du egentlig ikke tør!!

Jeg har vært (er litt enda) i en lignende situasjon før. Problemer med å være sosial fordi jeg hater utseendet mitt og talen min. Men vet du, er ikke alle som bryr seg så mye som du tror. Vi er mennesker. Alle har sine feil. Jeg sliter utrolig mye med dårlig selvbilde og selvtillit, men jeg har likevel utviklet meg mye. Jeg tørr å smile, turt å fått meg jobb, tørr å trene. Og har det mye bedre, fordi jeg hoppet uti det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan NESTEN quote Svelemoe's første post her :p

 

-Lite sosial på fritida

-Bryr meg lite om utseende (på meg selv, kritisk på det motsatte kjønn)

-Usikker på meg selv (ikke legningsmessig)

-Hyppig på impulskjøpa...

-Blir veldig fort opptatt av en ting, f.eks. Photoshop, SketchUp, filmredigering (Premiere), CS, CoD, bil, slalåm/ski, bowling. Men jeg mister ofte interessen av en ting, for så å fortsette til noe nytt og dyrt... Men jeg har også det med å hoppe inn på en gammel interesse igjen, som gir meg ganske snevert kunnskapsområde, men jeg kan det jeg liker å drive med. Litt positivt også :)

Lenke til kommentar

Den lista er basert på både mine egne tanker og andre personers observeringer av mine egenskaper.

 

1. Jeg kan bli bråsint, helt uventet på mange, når jeg har latt en ting irritere meg i lang tid og bare oversett det. Ingen vil være dråpen som får glasset mitt til å renne over. Noen ganger går det ut over feil person og jeg kan angre meg etterpå. Dette kan få folk til å bli passive og redd for å si noe jeg vil mislike.

 

2. Jeg mangler selvdisiplin. Jeg finner alltid måter å utsette gjøremål på, og særlig unngår jeg ting jeg er redd kan bli ubehagelige, selv om det vil være bra i lengden, for eksempel som å lete etter jobb.

 

3. Noen ganger er de sosiale antennene mine i ustand, og det er frustrerende. Jeg kan se at en person er lei seg, men jeg forstår ikke hvorfor, og jeg ender med å si noe galt, eller ikke si noe, og ting blir verre.

 

4. Jeg er upålitelig. Når jeg er godt i gang, lar jeg for ofte praten gå løst.

 

5. Jeg drikker for mye når jeg først begynner. Jeg spyr aldri, men jeg merker ikke min egen grense, og en kveld jeg på forhånd hadde sett for meg at skulle bli rolig, blir ofte et fyllkalas uten like, og jeg sitter igjen med utydelige bilder og glimt.

Lenke til kommentar

- Feig idiot. Hvis en jente jeg liker prater til meg, blir jeg pratsom og lykkelig, men neste dag greier jeg ofte ikke å si 'hei' engang. Og når jeg først gjør det, frykter jeg å virke innpåsliten osv. Faen!

- Over-analyserende

- Lever i nuet. Har ingen virkelige ambisjoner i livet og lever bare for å ha det så godt som mulig her og nå. Jeg øver sjelden til prøver på skolen, planlegger aldri ting skikkelig osv. Jeg har egentlig haug på haug med idéer og ambisjoner, men jeg tror og vet at de aldri vil bli realisert.

- Mangler sosial interesse. Har mistet kontakten med venner og potensiale venner fordi jeg er for dårlig til å opprettholde vennskap. I tillegg gidder jeg sjelden å etablere nye.

- Jeg er et dårlig medmenneske. For å vise sympati uten å høres falsk ut må jeg drikke, ellers blir alt falskt og patetisk. Pratet f.eks. med en jente om selvmord på en liten fest sensommeren i fjor, noe jeg ALDRI hadde prestert uten alkohol i blodet.

- Altfor nostalgisk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

1. Dobbeltmoralsk

2. Ser ned på folk som antakeligvis ikke fortjener det

3. Er sjalu på folk som antakeligvis ikke fortjener det

4. Rimelig sikker jeg vil være dårlig med mine barn fordi jeg aldri har hatt en ordentlig familie

5. Og den siste som jeg er aller mest redd for å dele..: Jeg lurer noen ganger på om jeg ikke har noe på forumet å gjøre, fordi i alle slike tråder som "din hemmelighet" og "5 negative ting om deg selv" viser det seg at noe som virker som et flertall av forumbrukerne er late, usosiale og sliter med det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar

1. Dobbeltmoralsk

2. Ser ned på folk som antakeligvis ikke fortjener det

5. Og den siste som jeg er aller mest redd for å dele..: Jeg lurer noen ganger på om jeg ikke har noe på forumet å gjøre, fordi i alle slike tråder som "din hemmelighet" og "5 negative ting om deg selv" viser det seg at noe som virker som et flertall av forumbrukerne er late, usosiale og sliter med det motsatte kjønn.

De tre stremmer ihvertfall ganske godt overens. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Dobbeltmoralsk

2. Ser ned på folk som antakeligvis ikke fortjener det

5. Og den siste som jeg er aller mest redd for å dele..: Jeg lurer noen ganger på om jeg ikke har noe på forumet å gjøre, fordi i alle slike tråder som "din hemmelighet" og "5 negative ting om deg selv" viser det seg at noe som virker som et flertall av forumbrukerne er late, usosiale og sliter med det motsatte kjønn.

De tre stremmer ihvertfall ganske godt overens. :p

 

Hehe, sant nok. Jeg ordla meg kanskje litt ekstra spissfindig, men gidder ikke å skrive mer utdypende i en kort oppsummerende liste. Jeg har selvfølgelig en dominerende fornuft som slår det vekk, men det er den lille stemmen som noen ganger hvisker inn i øret og sier meg at forumet kanskje blir litt kjedelig, eller visse tråder mangler innsikt når alle virker helt like, og det gjerne er de øvrenevnte kvalitetene som råder (dog disse selvfølgelig ikke er de viktigste kvalitetene ved en person).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...