Gå til innhold

Litt hjelp til formatering av Vista


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal til å formatere Vista for første gang. Jeg har kjøpt Vista, lovlig, og er trenger litt svar for å komme i gang. Jeg har 2 x 1TB harddisker. Kun Vista på den ene og ting jeg vil ta vare på på den andre. Når jeg følger denne "oppskriften":

 

If you have the windows install disc, you can insert it, restart your computer and press any key when it tells you to. This will boot from the DVD and enter the Windows Setup. From there, it will show you a list of partitions on your hard drive before you install windows. Choose the partition on which Vista is installed and click "Delete" under advanced options. The partition will be formatted. If you want to install a fresh copy of Windows Vista, you can do so now. If not, exit windows setup and install whatever OS you want to use.

 

(Make sure you BACK UP your files before formatting - once you format the partition, you can NEVER get the files back.)

 

Når jeg følger denne, er da den ene harddisken 100 % sikker. Eller trenger jeg å fysisk plugge den ut?

 

Håper å få svar!

Petter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det anbefales å plugge ut alle andre disker mens man installerer. Det er flere grunner, mest fordi det er den enkleste måten å unngå problemer pga sammenhenger man ikke kjenner til.

 

Det er forresten feil terminologi å kalle dette 'formatering', å installere er jo så mye mer enn bare å formatere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...