Gå til innhold

Diskusjon.no kårer: Tidenes beste komedier


Infenso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det er jo et interessant dillemma. Skal man velge etter komi-kvalitet eller helhetlig kvalitet? Hmmm...

Komi-kvalitet, imo. Derfor går Modern Times over City Lights.

 

Neineinei: Tidenes beste komedier.

Enig med Merk. Komedie-rangering, da må man rangere hvilke filmer som er morsomt, og ikke best kvalitet innen andre felt.

Lenke til kommentar
Hva med grøssere da? Jeg har sett vel over ti filmer som er skumlere enn The Shining, men den er fortsatt min favoritt i horror-sjangeren. Skal den da utelukkes fra listen?

 

Godt poeng! Men samtidig ville det blitt feil å ta med Dr. Strangelove på en slik liste, selv om den kan være veldig skremmende, da Dr. Strangelove slettes ikke er noen grøsser. Er derfor enig i at det ikke passer å ta med Amelie på en liste over tidenes beste komedier, siden Amelie ikke først og fremst er en komedie.

 

Men smaken er vel som baken, og det er stor forskjell på hva folk anser som komedie eller ikke. Når jeg så Inglourious Basterds på kino, var det ikke alle som lo av sluttscenene, selv om jeg, og flere med meg, syntes det var unektelig veldig morsomt.

Endret av kjidel
Lenke til kommentar

Det vil garantert bli sjangerhoring i disse kåringene. Derfor er det vel best å følge taggene på IMDb (som vi alle forguder). Når det gjelder komi-kvalitet over generell kvalitet, holder jeg en knapp på den siste. Kåringen heter "Tidenes beste komedier" (de beste filmene som går under sjangeren komedie), ikke "Tidenes morsomste filmer".

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...