Gå til innhold

Diskusjon.no kårer: Tidenes beste komedier


Infenso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

  1. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
  2. Sherlock Jr.
  3. Monty Python and the Holy Grail
  4. Modern Times
  5. Fjolls til fjells
  6. Shrek
  7. The Emperor's New Groove
  8. Dumb & Dumber
  9. The Gold Rush
  10. Office Space

Valgte å fokusere på rene komedier, men skulle gjerne tatt med Groundhog Day, The Sting, Fargo, Inglourious Basterds, Play Time, Skulle det dukke opp flere lik, så er det bare å ringe..., Rush Hour, Zoolander, La vita è bella, Oh Brother, Where Art Thou, Den forsvundne pølsemaker også … mange filmer som har mye komedie i seg, selv om det ikke nødvendigvis er hovedtema/sjanger.

 

Edit: Home Alone ryker ut, Office Space går inn.

Endret av kjidel
Lenke til kommentar

Denne var verre.... :hmm:

 

Okay, denne listen er veldig foreløpig tror jeg!

 

Da er lista endelig og låst!

 

 

01. Monty Python and the Holy Grail

02. Groundhog Day

03. Spaceballs

04. The Great Dictator

05. A Shot in the Dark

06. The Big Lebowski

07. This is Spinal Tap

08. Forbidden Zone

09. Braindead

10. Police Academy

 

 

Det er så mange andre filmer jeg føler burde vært på listen også...

Clerks, Up in Smoke, Repossessed, Airplane!, Traxx, Ford Fairlane, Young Frankenstein, Modern Times, The Blues Brothers, Multiplicity, Steamboat Bill Jr., The Party, Caddyshack, Dr Strangelove, The Toxic Avenger, Clerks II, In Bruges, The Naked Gun, Dogma, A Fish Called Wanda, The Meaning of Life, Being There, Life of Brian, Ghostbusters, Major League, UHF, The Kid, Evil Dead II, Army of Darkness, Sherlock Jr., The General, Robin Hood: Men in Tights, Gremlins, Little Miss Sunshine, Safety Last!, Borat, Ace Ventura, Christmas Vacation, de 2 første Austin Powers filmene, Police Academy 2, Annie Hall, begge Bill & Ted filmene, Dumb & Dumber, Harvey, Blazing Saddles, Fast Times at Ridgemont High, Beetlejuice, Hot Shots, mange av Pink Panther filmene, osv osv osv...

Endret av Hrundi V. Bakshi
Lenke til kommentar
2. The Kid

Virkelig? Den, og City Lights, er mer "fine" og rørende synes jeg, mens Modern Times troner uten tvil på mest morsomme.

Jeg rangerte filmene etter kvalitet, ikke morsomhet. The Kid er den klart beste Chaplin-filmen av de tre jeg har sett (The Kid, City Lights og Modern Times).

 

Edit: Lo forresten masse av The Kid. Selv om den er supertrist, har den også mye bra humor.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...