Gå til innhold

Kan Administrator lese PM?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Retningslinjene for forumet sier følgende:

 

Administrator vil kunne lese personlige meldinger hvis det foreligger klar mistanke om brudd på retningslinjene. Du vil bli informert av administrator om dette finner sted.

 

Tror neppe du behøver å bekymre deg for at en administrator skal gå inn i innboksen din og snuse rundt sånn helt uten videre. Administrator har nok såpass til integritet, vil jeg nå i alle fall håpe.

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar

Ja admins kan lese PM, men merk følgjande frå retningslinjene: Administrator vil kunne lese personlige meldinger hvis det foreligger klar mistanke om brudd på retningslinjene. Du vil bli informert av administrator om dette finner sted.

 

Då dette er ei generell tilbakemelding flyttast tråden til ein meir passande kategori.

Lenke til kommentar

Hehe ok ja det var litt spesielt da! Hadde eg aldri trodd, greit å vite da! Tror dere det er sånn på facebook og? At Admin leser eller kan lese innboksen? Internett er ikke så privat som det en gang var nei! Eg opplevde at admin leste innboksen får eg skulle sende en link til en som hadde problem med exe.fil. Tror aldri han fikk den linken får admin slettet PMen. linket til en lovlig sie.

Lenke til kommentar

Tror ikke administrator sjekker innboksen til en bruker på bakgrunn av mistanke om eksempelvis utveksling av piratlenker og den slags. Det er nok mer slik at de skal ha tilgang til innboksen i tilfelle det foreligger mistanke om en meget alvorlig overtredelse av norsk lovgivning, slik at de kan assistere for eksempel politi i en evt. etterforskning. Du behøver i alle all ikke bekymre deg for at noen andre skal lese noe personlig, et cetera. Det kjøres nok samme opplegg på Facebook. Men, hvordan vet du at en administrator leste de private meldingene dine? Var dette på Diskusjon eller Facebook?

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar

Hei, Xp3ri3nZ.

 

Det stemmer, men du oppfordret trådstarter til å kontakte deg via PM for å få hjelp til sin piratutgave av Need For Speed Shift. Det er ikke tillat. Retningslinjene gjelder også PM. Husk at administratorene har tilgang til PM mappene deres og all informasjon loggføres.

 

Ha en forsatt fin kveld.

 

smile.gif

 

mvh

Robert | Moderator

www.diskusjon.no

 

QUOTE

Hvorfor slettet du innlegget mitt? Eg linket ikke til piratmatrialle

 

Sånn som han skriver det så ser det ut som han har vert inne i innboksen min. Får når eg går på sendte meldinger så er ikke den meldingen eg sendte til en på forumet der lenger. Så han har gått inn og slettet en PM eg sendte til en på forumet her på diskusjon.

Lenke til kommentar

Det virker som om Señor Bukkake tar alt for god fisk. Jeg tror det kan være sunt å være litt forsiktig, som alle andre steder på nettet hvor en legger igjen personlig informasjon.Det er tross alt stort sett frivillige som modererer forumet og det er vel ingen som kan garantere for deres integritet eller moral?

Lenke til kommentar
Sånn som han skriver det så ser det ut som han har vert inne i innboksen min. Får når eg går på sendte meldinger så er ikke den meldingen eg sendte til en på forumet der lenger. Så han har gått inn og slettet en PM eg sendte til en på forumet her på diskusjon.

Så vidt jeg vet så kan ikke han ha gjort det. Tror bare det er administratorer som kan gjøre det og ikke moderatorer. Forøvrig så er det jo ikke noe galt som har foregått uansett. Rettningslinjene gjelder også i PM og det er da du som har gjort noe "ulovlig". Og klart de kan gå inn og sjekke om de mistenker at du har brutt dem. Skulle bare mangle spør du meg.

Lenke til kommentar

Ja de er frivillige. Ikke at det hadde hjulpet på moralen om de var utkommandert til jobben. Moderatorer har dog ikke tilgang til å lese PM'er, det er det bare admins som har.

 

Men ja, det som postes på internett har man gitt fra seg den praktiske eneretten til. Hele forumet er en stor database et sted på en server på internett, og det vill altid være noen som har tilgang til den. Det er som å putte pengene i banken, du må nesten vurdere om du stoler nok på de bankansatte til å la dem ta seg av formuen din...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Skal ver mer forsiktig, eg tok PM som godt fisk eg å trodde det var heilt sikkert ingen som leste det. Nå var eg ikke så redd får den linken får det var jo bare til gamecupppyverden. Men tenk visst Admin leste noen av dei andre i samme slengen bara får å sjekke. Og så hadde eg kanskje noe privat eg hadde skrevet til en kompis på forumet. Kanksje det lå sensitiv informasjon som admin kan bruke. Å får å ver helt ærlig så stoler eg mer på bankannsate en noen frivillige på et forum.. Bankansatte blir da i det minste kontrollert og har mye å miste på å gjøre sånne ting. Lærer nye ting hver dag!

Lenke til kommentar

Du godtok at administratorer kan sjekke PM når du registrerte deg og aksepterte retningslinjene:

Administrator vil kunne lese personlige meldinger hvis det foreligger klar mistanke om brudd på retningslinjene. Du vil bli informert av administrator om dette finner sted.

Å sjekke ein PM er noko av det siste dei gjer. Ein sak dei vil unngå i det lengste, men som av og til er nødvendig. At dei roter rundt i din innboks og finn sensitiv informasjon skjer ikkje. Dessutan vil du få beskjed dersom det blir sjekka, ikkje av ein moderator, men av personen som sjølv var inne og sjekka. Som nevnt tidlegare er det kun administratorer som har tilgang, og det er personar som forumet har full tiltro til.

 

Dersom ein administrator skulle misbruke sin posisjon vil det sjølvsagt få konsekvenser.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Er det grunnlag nok til å sjekke pm når eg svarer en på forumet, som sier at han ikke får til spillet error i exe. Men han innrømer at det er pirat, så sier eg at eg skal linke en side som kan hjelpe han med å fikse exe. filen?

 

Er dette Kriminelt adferdsel av meg?

 

Så skriver han

 

Det stemmer, men du oppfordret trådstarter til å kontakte deg via PM for å få hjelp til sin piratutgave av Need For Speed Shift. Det er ikke tillat. Retningslinjene gjelder også PM. Husk at administratorene har tilgang til PM mappene deres og all informasjon loggføres.

 

Eg er med på at det er ikke akkseptert å skrive dette i forumet å det gjorde eg ikke heller! Men at dette er grunn til å lese min PM det syns eg ikke! Kriminelt??

 

Ser at hele tråden har blit slettet og nå merkelig!

Lenke til kommentar

Bare for å oppklare dette: Ingen har vært inne på innboksen din. Det som skjedde var at du skrev i tråden at du oppfordret brukeren til å kontakte deg på PM. Moderator postet da som rett er en proaktiv advarsel om at retningslinjene også gjelder PM, og slettet innlegget med oppfordringen. Han har ikke tilgang til din innboks og kan ikke ha sjekket den, det er det nok en gang bare vi admins som kan. Og vi har ikke gjort det i dette tilfellet.

 

Om det burde være ulovlig å ta slikt på PM er en annen diskusjon. Men sånn som det er nå så har du sagt i full offentlighet at du ville bruke PM til det, og da er det ikke rart om moderator reagerer. Han trenger ikke sjekke innboksen din, han trenger bare ta ditt ord for at du vil gjøre det. Det medførte jo heller ingen straff, men innlegget ditt hvor du foreslo å ta det på PM ble slettet fordi slike oppfordringer er uønsket.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...