Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva synes dere om høye jenter?


Anbefalte innlegg

Jeg er en høy jente, 179 cm faktisk. Jeg har alltid vært høy, og har tidligere slitt med mitt selvbilde pga. dette. Men nå har jeg lært meg å venne meg til det, og er egentlig ganske fornøyd med høyden min. Den har sine fordeler, og ulemper.

 

Så nå lurer jeg på hva DU syns om høye jenter?

Maskulint? Elegant? ..

 

Jeg er en lav gutt, 169 faktisk, jeg har alltid vært lav, men egentlig aldri slitt med selvbildet på grunn av det. Hva synes du om så lave gutter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klar over at du egentlig vil høre hva gutter syntes her, men tenkte jeg ville slenge inn en liten kommentar allikevel. Jeg er selv ei jente på 182-183, eller så. Jeg har ofte tenkt de samme tankene du nevner her. Min erfaring er at mange gutter blir litt skremt av høyden først, men straks de blir kjent med deg, gir de mer blaffen. Har ofte fått høre at høye jenter er kjempeflott, de har jo gjerne en slank og elegant kropp. Konklusjonen hos de guttene jeg snakker med er at høye jenter er elegant, lavere jenter er søte. (Noe som selvfølgelig er trist, vil ikke være den store bulldoseren i gutters øyne. =P ) Men vi er i hvert fall elegante! =D

 

Samtidig føler jeg det går litt begge veier. Kanskje mange gutter ikke vil ha høye jenter, da de vil være den høyeste i forholdet? Mange gutter trenger gjerne bli kjent med deg først, som nevnt. Men det går jo mange ganger andre veien og (selv om smaken er forskjellig hos alle). Syntes du gutter på 1.60 er no for deg? Du ser sikkert ikke to ganger på gutten som er mye lavere enn deg, før du har blitt kjent med ham? Jeg merker at jeg selv alltid så etter gutter på omtrent min høyde eller høyere før jeg var kjent med ham.

 

Vær stolt av høyden din, du. =)

Lenke til kommentar

Selv bryr jeg meg ikke så mye om høyden på jenter. Har vært i lag med alt i fra 160 til 180, mens de fleste ligger rundt 170. Selv er jeg 191 så de fleste blir mindre enn meg uansett. Tror det hadde vært sært å være med ei jente som var høyere enn meg. Traff en gang ei som var like høy som meg.. freaky greier :p

Lenke til kommentar
Klar over at du egentlig vil høre hva gutter syntes her, men tenkte jeg ville slenge inn en liten kommentar allikevel. Jeg er selv ei jente på 182-183, eller så. Jeg har ofte tenkt de samme tankene du nevner her. Min erfaring er at mange gutter blir litt skremt av høyden først, men straks de blir kjent med deg, gir de mer blaffen. Har ofte fått høre at høye jenter er kjempeflott, de har jo gjerne en slank og elegant kropp. Konklusjonen hos de guttene jeg snakker med er at høye jenter er elegant, lavere jenter er søte. (Noe som selvfølgelig er trist, vil ikke være den store bulldoseren i gutters øyne. =P ) Men vi er i hvert fall elegante! =D

 

Samtidig føler jeg det går litt begge veier. Kanskje mange gutter ikke vil ha høye jenter, da de vil være den høyeste i forholdet? Mange gutter trenger gjerne bli kjent med deg først, som nevnt. Men det går jo mange ganger andre veien og (selv om smaken er forskjellig hos alle). Syntes du gutter på 1.60 er no for deg? Du ser sikkert ikke to ganger på gutten som er mye lavere enn deg, før du har blitt kjent med ham? Jeg merker at jeg selv alltid så etter gutter på omtrent min høyde eller høyere før jeg var kjent med ham.

 

Vær stolt av høyden din, du. =)

 

 

Off-topic: Så elegant er synonymt til bulldoser?

 

Ellers tror jeg du bringer opp et veldig godt poeng. De fleste gutter setter pris på høye jenter, men det er allikevel et "krav" at gutten er, om ikke høyere, like høy.

Lenke til kommentar

Jeg liker best når jentene er litt lavere enn meg.

De ser søtere og mindre farlige ut da.

 

Det sier jo mest om meg. Høye jenter kan derimot være utrolig sexy, mer elegante enn små, se litt mer autoritære ut - og når alt kommer til alt dreier det seg jo bare om smak og behag ifra guttenes side - og selvbildet til jentene.

Lenke til kommentar
Samtidig føler jeg det går litt begge veier. Kanskje mange gutter ikke vil ha høye jenter, da de vil være den høyeste i forholdet? Mange gutter trenger gjerne bli kjent med deg først, som nevnt. Men det går jo mange ganger andre veien og (selv om smaken er forskjellig hos alle). Syntes du gutter på 1.60 er no for deg?

Kunne du vært sammen med en på 160-170? :)

Lenke til kommentar

jeg er en 1,74, men de fleste mener jeg virker høyere. vet ikke hvorfor. når jeg er på utesteder har jeg også på meg øye sko, altså blir lett 1,80. regner med at mange gutter blir litt skremt av det :S selv om veldig mange ser på meg, tør mange ikke å snakke til meg, tror jeg. men for min del går jeg bare bort til høye, kjekke menn. men er 1.74 høyt?

Lenke til kommentar

 

Klar over at du egentlig vil høre hva gutter syntes her, men tenkte jeg ville slenge inn en liten kommentar allikevel. Jeg er selv ei jente på 182-183, eller så. Jeg har ofte tenkt de samme tankene du nevner her. Min erfaring er at mange gutter blir litt skremt av høyden først, men straks de blir kjent med deg, gir de mer blaffen. Har ofte fått høre at høye jenter er kjempeflott, de har jo gjerne en slank og elegant kropp. Konklusjonen hos de guttene jeg snakker med er at høye jenter er elegant, lavere jenter er søte. (Noe som selvfølgelig er trist, vil ikke være den store bulldoseren i gutters øyne. =P ) Men vi er i hvert fall elegante! =D

 

Samtidig føler jeg det går litt begge veier. Kanskje mange gutter ikke vil ha høye jenter, da de vil være den høyeste i forholdet? Mange gutter trenger gjerne bli kjent med deg først, som nevnt. Men det går jo mange ganger andre veien og (selv om smaken er forskjellig hos alle). Syntes du gutter på 1.60 er no for deg? Du ser sikkert ikke to ganger på gutten som er mye lavere enn deg, før du har blitt kjent med ham? Jeg merker at jeg selv alltid så etter gutter på omtrent min høyde eller høyere før jeg var kjent med ham.

 

Vær stolt av høyden din, du. =)

 

 

Off-topic: Så elegant er synonymt til bulldoser?

 

Ellers tror jeg du bringer opp et veldig godt poeng. De fleste gutter setter pris på høye jenter, men det er allikevel et "krav" at gutten er, om ikke høyere, like høy.

 

 

 

Vel. Nei. ; ) Kom litt dårlig frem hva jeg mente. Selvfølgelig er det varierende hva ei høy jente fremstår som; bulldoser eller elegant. Det kommer jo også ann på settingen, faktisk. Det jeg tenkte på da jeg skrev det er at jeg vet at mange gutter syntes høye jenter er elegant (selv om mange nok syntes vi er bulldosere og), men jeg selv som høy føler mange ganger at gutter ser på meg som en svært bulldoser av ei jente, fremfor elegant. Snakk om selvfølelse og mange år med å være den høyeste og største.

Lenke til kommentar
Samtidig føler jeg det går litt begge veier. Kanskje mange gutter ikke vil ha høye jenter, da de vil være den høyeste i forholdet? Mange gutter trenger gjerne bli kjent med deg først, som nevnt. Men det går jo mange ganger andre veien og (selv om smaken er forskjellig hos alle). Syntes du gutter på 1.60 er no for deg?

Kunne du vært sammen med en på 160-170? :)

 

Jeg kunne det, så absolutt. Blir jeg kjent med en gutt jeg liker personligheten til, og det klaffer, så absolutt. Høyden er imidlertid noe jeg ser på som endel av førsteinntrykket, og det er her de høye guttene trumfer gjennom fortere enn de lavere. Men straks jeg begynner å snakke med dem, er det jo selvfølgelig personligheten som teller, ikke høyden. For min del, i hvert fall. =)

Lenke til kommentar

Selv er jeg temmelig kortvokst (Ble målt til 173 da jeg var på sesjon). Jeg må si at høyden på damer er liksom ikke det jeg henger meg opp i. Det finnes da andre ting å henge seg opp i. Jeg kjenner også flere gutter som foretrekker høye jenter.

 

Om jentene tripper rundt på høye hæler vil jo de "fleste" bli høyere enn meg uansett. Hvor mye høyere enn meg blir dermed mindre interessant.

 

Litt på siden: når det gjelder oppfattet høyde har det vel litt med holdning å gjøre. De gangene folk har prøvd å gjette høyden min tipper de i overkant av 1.80. Dette selv om jeg ikke akkurat er noe langt tynt noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...