Gå til innhold

Er politibilene i Norge gode nok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Korrekt, det er også en måte å gjøre det på.

 

Evt. det som Thlom omtaler på første side, kan man istedet for å ligge i 150-200 km/t eller kanskje enda høyere fart for så å prøve å dytte lovbryteren ut i grøfta, kan politimannen i passasjersetet stikke overkroppen opp gjennom soltaket, med en Barrett .50 cal og skyte istykker det som er av hjul og dekk.

Ok, dytte biler i høy fart i grøfta, skytevåpen, etc.... fint du ikke foreslår noe "farlig" ihvertfall :no:

 

Er du seriøs?

Desverre!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Her var det cowboy tendenser ja!

 

Hva tror du skjer dersom et hjul eksploderer i 100km/t ++ ?

 

Mister fartsynderen kontrollen og treffer en bil som kommer mot kan politimannen for ha 4-5 liv på samvittigheten. Det gjelder forresten under alle biljakter. Det er ingen grunn til å provosere lovbrytere.

Lenke til kommentar

Sånn apropos. Den lamboen som er vist tidligere i tråden ble gitt til italiensk politi, de kjøpte den ikke selv. Også bruker de den bl.a. til organtransport, ikke bare å fakke råkjørere, om jeg ikke husker helt feil.

 

Hvis BMW vil donere noen M5 touring så tror jeg ikke politiet her i Norge hadde gitt dem ett nei i retur...;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Korrekt, det er også en måte å gjøre det på.

 

Evt. det som Thlom omtaler på første side, kan man istedet for å ligge i 150-200 km/t eller kanskje enda høyere fart for så å prøve å dytte lovbryteren ut i grøfta, kan politimannen i passasjersetet stikke overkroppen opp gjennom soltaket, med en Barrett .50 cal og skyte istykker det som er av hjul og dekk.

Ok, dytte biler i høy fart i grøfta, skytevåpen, etc.... fint du ikke foreslår noe "farlig" ihvertfall :no:

 

Du misforstår meg. Jeg tar utgangspunkt i Thloms scenario, hvor han snakker om hvor farlig det ville vært dersom man dytter forbrytere på flukt ut i grøfta. Det er jeg enig i. Da tenkte jeg at det ville vært sikrere (relativt sett) å skyte dekkene på bilen, dvs. samme effekt som å legge ut spikermatter.

Lenke til kommentar
Du misforstår meg. Jeg tar utgangspunkt i Thloms scenario, hvor han snakker om hvor farlig det ville vært dersom man dytter forbrytere på flukt ut i grøfta. Det er jeg enig i. Da tenkte jeg at det ville vært sikrere (relativt sett) å skyte dekkene på bilen, dvs. samme effekt som å legge ut spikermatter.
Eneste man oppnår med dette er å tilføre enda et farlig usikkerhetsmoment. Ikke tro at alle kuler treffer der de skal. Og heller ikke tro at kuler på magisk vis automatisk stopper når de treffer eller passerer målet sitt.
Lenke til kommentar
Du misforstår meg. Jeg tar utgangspunkt i Thloms scenario, hvor han snakker om hvor farlig det ville vært dersom man dytter forbrytere på flukt ut i grøfta. Det er jeg enig i. Da tenkte jeg at det ville vært sikrere (relativt sett) å skyte dekkene på bilen, dvs. samme effekt som å legge ut spikermatter.

Hvorfor skal folk på død og liv stoppes, la heller noen slippe unna i øyeblikke å etterforsk senere istedefor å risikere liv og helse til både sivile og politiet selv.

Lenke til kommentar
Du misforstår meg. Jeg tar utgangspunkt i Thloms scenario, hvor han snakker om hvor farlig det ville vært dersom man dytter forbrytere på flukt ut i grøfta. Det er jeg enig i. Da tenkte jeg at det ville vært sikrere (relativt sett) å skyte dekkene på bilen, dvs. samme effekt som å legge ut spikermatter.

Hvorfor skal folk på død og liv stoppes, la heller noen slippe unna i øyeblikke å etterforsk senere istedefor å risikere liv og helse til både sivile og politiet selv.

 

Hender jo enkelte ganger at det kan være uforsvarlig å la personen slippe unna. Han kan jo være beruset og/eller psykisk utilregnelig.

Lenke til kommentar
Korrekt, det er også en måte å gjøre det på.

 

Evt. det som Thlom omtaler på første side, kan man istedet for å ligge i 150-200 km/t eller kanskje enda høyere fart for så å prøve å dytte lovbryteren ut i grøfta, kan politimannen i passasjersetet stikke overkroppen opp gjennom soltaket, med en Barrett .50 cal og skyte istykker det som er av hjul og dekk.

Ok, dytte biler i høy fart i grøfta, skytevåpen, etc.... fint du ikke foreslår noe "farlig" ihvertfall :no:

 

Du misforstår meg. Jeg tar utgangspunkt i Thloms scenario, hvor han snakker om hvor farlig det ville vært dersom man dytter forbrytere på flukt ut i grøfta. Det er jeg enig i. Da tenkte jeg at det ville vært sikrere (relativt sett) å skyte dekkene på bilen, dvs. samme effekt som å legge ut spikermatter.

 

Det er nok litt forskjell på å skyte dekk med .50cal enn å punktere dem med spikermatter... Tenkt på hva som skjer hvis de skulle bomme på dekket og evt treffe andre deler av bilen?

Men hey, sikkert super lett å drive med presisjonsskyting i høy fart :yes:

 

ELLER, bare ta i bruk denne geniale måten å stoppe biler på: http://www.ba.no/nyheter/article4626740.ece

Lenke til kommentar
Det er nok litt forskjell på å skyte dekk med .50cal enn å punktere dem med spikermatter... Tenkt på hva som skjer hvis de skulle bomme på dekket og evt treffe andre deler av bilen?

Men hey, sikkert super lett å drive med presisjonsskyting i høy fart :yes:

 

ELLER, bare ta i bruk denne geniale måten å stoppe biler på: http://www.ba.no/nyheter/article4626740.ece

 

Jo, men jeg tviler på at den som ble satt til å utføre en evt. slik oppgave ville vært ufaglært.

 

Jeg leste om det nettet der for noen uker siden. Meget banalt og effektivt verktøy.

Lenke til kommentar

Spikermatter og å skyte hull i dekka er ikke det samme. Skyter du dekket får man fort en dekkeksplosjon. Kjører man over en "spikermatte" får man dekka fulle av noe som kan minne om hule rør som slipper ut lufta mye mer kontrollert. "Offeret" vil da få mindre og mindre kontroll og blir til slutt nødt til å stoppe med mindre han vil havne i grøfta eller krasje.

Lenke til kommentar
Haha!

 

Barret .50 cal, hundrevis av kilometer i timen, og å faktisk treffe dekkene?

 

Saksopplysning: Min far har punktert i over 100 km/t, det skjedde ingen ulykke.

 

Jeg har fysikk på skolen. Har ingenting med hvor fort man kjører, så lenge den relative farten mellom bilene er lik eller tilnærmet lik 0!

Lenke til kommentar
Jeg har fysikk på skolen. Har ingenting med hvor fort man kjører, så lenge den relative farten mellom bilene er lik eller tilnærmet lik 0!
In theory both theory and practise are the same. In practise, they're not.

Prøv å skyte fra en bil som går i over 100km/t du og se hvor nøyaktig du klarer å være.

Forresten: Ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...