Gå til innhold

Test: De beste musikkmobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg Einar, men hva faen?! Dere har gjennomført en test av musikkmobiler, og helt utelatt verdens ledende mobilprodusent? Dere har heller ikke nevnt noen årsak til hvorfor, så vidt jeg kan se.

 

Vi lesere trenger en forklaring på dette, for dette er virkelig uhørt.

 

Nokia har et bredt spekter av musikkmobiler i alle prisklasser. Du har 5310/5130 som gir fantastisk lyd til fantastisk pris, du har 5800 XM som har ypperlig lydkvalitet og ellers masse for pengene, og du har N97 som er et ordentlig flaggskip. Modeller som E52, 5630 XM og mange fler er også verdige kanditater.

 

--

 

Utifra formuleringen i testen er kriteriene gode musikkegenskaper, kombinert med at den skal være brukervennlig og gjøre det godt på tekstmeldinger og tale.

 

Holder vi oss til kriteriene er det kun 3,5mm jack og 1300 kr som skiller W715 og W995, likevel går sistnevnte av med seieren.

 

Det er også, utifra kriteriene, rart at iPhone ikke er vinner. Den er overlegen konkurrentene hva gjelder musikkfunksjoner. Det er kun denne som får prisen nevnt i overskriften, selv om prisen er på nivå med både Hero og W995, og lavere enn Omnia HD.

 

 

 

Amobil, dette blir for dumt.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager inkluderes W715, men ikke 5800? 5800 er etter min mening både mye mer avansert og har knallgod lydkvalitet! I tillegg har den 3,5 minijack, dobbel minnekapasitet, bedre kamera, Symbian (som forøvrig har blitt lynraskt etter de siste oppdateringene) og en touchscreen som virkelig funker.

 

Om ikke det var nok, koster den <em>mindre</em> enn W715!

 

Synes det er passe flaut at dere lister opp musikktelefoner uten å nevne ett av de aller beste alternativene det er å få på markedet i dag!

 

~tormod

Lenke til kommentar

Dette er jo bare det ultimate beviset på at amobil er kjøpt og betalt av SE, de har gjentatte ganger gitt kjedelige og DYRE Sony E telefoner knallkritikker helt uten noen som helst grunn. Har lest testen av W995 6 ganger nå og fremdeles ikke funnet en eneste grunn til at det er en "SUPERTELEFON". Hvorfor i heite er ikke 5800 med da? Den leverer SÅ mye mer enn W715 i forhold til pris.. og siden det er musikk som er i fokus er det nesten bare å kåre iPhone til vinneren med en gang siden det den faktisk virkelig er god på er musikk!

 

Og når jeg først klager her.. overskriften er "DE BESTE MUSIKKMOBILENE", hva gjør Samsung Omnia HD og Htc Hero her? De er jo ikke dedikerte musikktelefoner i det hele tatt og er bare avanserte telefoner med MULIGHET for musikk, som nesten samtlige telefoner har, altså kunne stortsett alt mellom himmel og jord vært listet opp..

Endret av sindrejl
Lenke til kommentar
Unnskyld meg Einar, men hva faen?! Dere har gjennomført en test av musikkmobiler, og helt utelatt verdens ledende mobilprodusent? Dere har heller ikke nevnt noen årsak til hvorfor, så vidt jeg kan se.

 

Vi lesere trenger en forklaring på dette, for dette er virkelig uhørt.

 

Nokia har et bredt spekter av musikkmobiler i alle prisklasser. Du har 5310/5130 som gir fantastisk lyd til fantastisk pris, du har 5800 XM som har ypperlig lydkvalitet og ellers masse for pengene, og du har N97 som er et ordentlig flaggskip. Modeller som E52, 5630 XM og mange fler er også verdige kanditater.

 

Nei vi trenger ingen forklaring. 5800 lider av snile syndromet, og er derfor diskvalifisert som en god musikkmobil. Og det er vel på tide at enkelte titter opp fra nokian sin, og ser hva som finnes av andre telefoner rundt om kring? Det først Nokia burde gjøre var å lage et ikke-smart os, som kan konkurrere med SE sitt os. Slik S40 fremstår i dag, er det trist, kjedelig og ulogiskst UI. Kjenner mange som har W995, og har ikke hørt ett eneste negativt ord om den ennå. Ser ut til at SE virkelig traff blink med sin siste Walkmanmobilen i high-end klassen.

 

Og igjen hører jeg det evinnelige maset om 3,5mm jack. Nå har fast-port sine fordeler, og med SE's siste tilvekst på headset markedet, fikk det jaggu enda en fordel.

http://www.sonyericsson.com/cws/products/a...lc=no&cc=no

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...