Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Da ble det til at samboeren min fikk HTC Touch HD2 til jul. Ser ut som kjøpet ikke var helt heldig; En del knoting, irritasjon osv, lite tastatur, altfor følsom skjerm. Fulgte et råd her og satte på plastbeskytter på skjermen.

 

Jeg trodde at telefonen kom med windows 6,5, men i OS'et står det at det er 5,2. Hvordan får man 6,5 på telefonen?

Har koblet tlf. til pc og HTC.com, men finner ikke noen oppdatering.

 

Og en ting til: Samboer'n har forsøkt et par ganger å laste ned flykart fra pc'n over på telefon, men programmet finnes ikke der.

 

Og når jeg åpner JBlend står det øverst: Ingen programmer installert. Hvordan har dere installert programmer?

 

Hittil er dette en skuffende telefon. Alt virker tungvint i forhold til min Nokia N97. Der er det bl.a. bare å trykke på et ikon, så oppdateres telefonen hos Nokia.

Men én ting overrasket på HD2, og det er kameraet. Det blir faktisk klare og skarpe bilder.

 

Ett spørsmål til som dukker opp; Går det fint og flott å få kontaktene mine over fra Sony Ericsson til HD2? Jeg har ikke kontaktlisten liggende på pc'n fra før av.

 

Jo mere jeg leser her jo mere avansert høres dette ut... Håper ikke jeg mister motet når/hvis jeg får denne mellom fingerne. JEg er gla i avanserte ting, men ikke hvis jeg begynner å plages med å få til...

 

For å gjøre det enkelt, så overførte vi kontaktene fra den gamle telefonen over på sim-kort, så satte jeg simkortet i HD2 og kopierte kontaktene over på telefonen.

Sensitivitet kan fikses med BsB Tweaks. WinMo 6.5 er Windows CE 5.2. Oppdateringer lastes ned manuelt fra HTC.com. Programmer installeres ved å kopiere en exe eller cab fil fra PC/internett til minnekortet, og starte installasjonen med en filutforsker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da ble det til at samboeren min fikk HTC Touch HD2 til jul. Ser ut som kjøpet ikke var helt heldig; En del knoting, irritasjon osv, lite tastatur, altfor følsom skjerm. Fulgte et råd her og satte på plastbeskytter på skjermen.

 

Jeg trodde at telefonen kom med windows 6,5, men i OS'et står det at det er 5,2. Hvordan får man 6,5 på telefonen?

Har koblet tlf. til pc og HTC.com, men finner ikke noen oppdatering.

 

Og en ting til: Samboer'n har forsøkt et par ganger å laste ned flykart fra pc'n over på telefon, men programmet finnes ikke der.

 

Og når jeg åpner JBlend står det øverst: Ingen programmer installert. Hvordan har dere installert programmer?

 

Hittil er dette en skuffende telefon. Alt virker tungvint i forhold til min Nokia N97. Der er det bl.a. bare å trykke på et ikon, så oppdateres telefonen hos Nokia.

Men én ting overrasket på HD2, og det er kameraet. Det blir faktisk klare og skarpe bilder.

 

Ett spørsmål til som dukker opp; Går det fint og flott å få kontaktene mine over fra Sony Ericsson til HD2? Jeg har ikke kontaktlisten liggende på pc'n fra før av.

 

Jo mere jeg leser her jo mere avansert høres dette ut... Håper ikke jeg mister motet når/hvis jeg får denne mellom fingerne. JEg er gla i avanserte ting, men ikke hvis jeg begynner å plages med å få til...

 

For å gjøre det enkelt, så overførte vi kontaktene fra den gamle telefonen over på sim-kort, så satte jeg simkortet i HD2 og kopierte kontaktene over på telefonen.

Tastaturet er stort nok, legg mobilen til side for landskapsmodus. Om ikke, så last ned "ChangeScreen" slik at programmet går i landskapsmodus.

 

Flykartet har jeg ingen aning om.

 

JBlend er for Java only.

Lenke til kommentar

Et litt komplisert spm:

 

Hadde på Spb mobile shell, og var inne på noen innstillinger, tror jeg da uten meningen kan på en eller annen måte ha skrudd av activesync. Når jeg nå kobler telefonen til pcen med usb, kommer den ikke opp (med mindre jeg velger diskstasjon overføring). Jeg har nå fjernet spb, og bruker det vanlige grensesnittet. Men nå finner jeg ikke den innstillingen. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Hmmmmmm....

 

To ting jeg lurer på her:

 

1. Jeg ønsker å bruke eksternt skrivebord/remote desktop. Hvilken ipadr skal legges inn, og hvordan finner jeg denne? Hvilket passord skal tastes inn? passordet inn til datamaskinen, routeren eller internettleverandøren min?

 

2. Skal det ikke la seg gjøre å streame video fra min stasjonære pc til HD2`en? Dersom det lar seg gjøre, kan du fortelle det slik at en enkel kar fra vestlandet forstår det? :-)

Lenke til kommentar
har nettopp funnet ut att jeg ikke får motatt MMS på min hd2. har telenor. alt annet fungerer.

 

tips?

 

fant det ut, kan kansje være til hjelp for andre.

 

inne på innstillinger i meldinger, under mms, så sto det huket av på "blokker alle meldinger" huket den vekk, og nå virker det. fatter ikke hvorfor den skulle stå huket av?

Endret av Ovechk1n
Lenke til kommentar
1. Din lokale IP hvis du kobler til på nettverket, og din eksterne IP hvis du ikke er hjemme.

 

 

ok....men hvor finner jeg dette? kjør,cmd,ipconfig/all? hvor står da ipadr? står så mange tall :-)

og hvilket passord er det? det som ligger i routeren? beklager, men det er ikke dette jeg driver på med til daglig :-)

Lenke til kommentar
Nei, men via ActiveSync. :) Mobile Device Center om du har Vista/7.

 

Lekker telefon. Lastet ned et par videoklipp laget for WVGA og konvertert for best detljegjengivelse, og jammen er det nice å se på!

 

Synd mobilen min er så ny - varer under en dag, dog slik var det med PRO2en min, og den varer nå i flere dager ved minimal bruk, og rundt 2 dager ved heftig bruk.

 

Den koblet ikke til min SE Aino, den kan vel bare brukes fra win mobiler...

 

 

Ang kopiering fra sim kort, så er jo det enkelt, men ikke hvis du har mere informasjon på kontaktene enn ett tlf nr.

Lenke til kommentar

Denne telefonen og andre lignende telefoner (windows) burde utstedes med en advarsel. Man må like å trikse og mikse med telefonen for å få den til å funke optimalt. Lete etter programmer, browse norske og utenlandske forum for løsninger på problemer. For noen er det selve livet:-)

 

For andre som tror at denne telefonen kan tas ut av boksen, lade den opp og så bruke den uten problemer bør advares. Amobil har også i sine tester av denne type mobiler advart mot at dette er ikke noe for nybegynnere. Man må sette av en uke MINST for å bli kjent med og få den som man vil ha den. Jeg har selv en SE X1 og elsker å trikse og mikse og synes jeg har en flott telefon.

Den har etterhvert blitt litt utdatert men da er det bare å lete etter en ny high-tec mobil....:-)

 

Lykke til videre dere som strever med en WM-mobil.....Det er gøy da...:-)

Lenke til kommentar

Men så er ikke HD2 rettet mot sau-markedet til Apple heller da. Den er rettet mot oss som faktisk har noe mellom ørene, og liker å bruke gråmassen. Problemet ligger ikke i at Microsoft har laget et OS som trenger litt tweaking i likhet med Windows på PC, men i at de fleste andre telefon-OS er tilrettelagt amerikanere.

Men det hjelper ikke akkurat at HTC lagde et ganske rotete menysystem.

Lenke til kommentar
Et litt komplisert spm:

 

Hadde på Spb mobile shell, og var inne på noen innstillinger, tror jeg da uten meningen kan på en eller annen måte ha skrudd av activesync. Når jeg nå kobler telefonen til pcen med usb, kommer den ikke opp (med mindre jeg velger diskstasjon overføring). Jeg har nå fjernet spb, og bruker det vanlige grensesnittet. Men nå finner jeg ikke den innstillingen. Noen som vet noe om dette?

 

Innstillinger->Annet->USB til PC =)

Lenke til kommentar
Men så er ikke HD2 rettet mot sau-markedet til Apple heller da. Den er rettet mot oss som faktisk har noe mellom ørene, og liker å bruke gråmassen. Problemet ligger ikke i at Microsoft har laget et OS som trenger litt tweaking i likhet med Windows på PC, men i at de fleste andre telefon-OS er tilrettelagt amerikanere.

Men det hjelper ikke akkurat at HTC lagde et ganske rotete menysystem.

 

Så hvis ting er brukervennlig så er det rettet mot amerikanere og sauer? Snodig påstand.

Jeg hadde ikke noe problem med windows på HD2, men når vitale ting på en telefon ikke fungerer som det skal, da har den ikke mye nytteverdi gitt.

Lenke til kommentar
Men så er ikke HD2 rettet mot sau-markedet til Apple heller da. Den er rettet mot oss som faktisk har noe mellom ørene, og liker å bruke gråmassen. Problemet ligger ikke i at Microsoft har laget et OS som trenger litt tweaking i likhet med Windows på PC, men i at de fleste andre telefon-OS er tilrettelagt amerikanere.

Men det hjelper ikke akkurat at HTC lagde et ganske rotete menysystem.

 

Så hvis ting er brukervennlig så er det rettet mot amerikanere og sauer? Snodig påstand.

Jeg hadde ikke noe problem med windows på HD2, men når vitale ting på en telefon ikke fungerer som det skal, da har den ikke mye nytteverdi gitt.

 

Tror nok han satt det litt på spissen ja. Jeg personlig syns Iphone er brukervennlig, enkel og et fint UI, men litt for enkelt med med mye funksjonsmangel(www.pleasefixtheiphone.com). Det HTC selv har laget, må jeg si overgår det meste. Spesielt på HD2. Homescreenen på HD2 er kanskje den mest brukervennlige homescreenen som er på markedet. pr.idag:

 

 

Lenge leve HTC-Sense technology

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Noen her som har fått TV2 Mobile sport til å virke?

 

http://msn.tv2sporten.no/mobile-sport-og-s...er-2949076.html

 

tenker da på aktivering inne på programmet

 

aktiveringskoden får jeg på sms, selv om det står

Aktivering mislykket, Kontroller oppsett for internett

 

men når jeg trykker inn aktiveringskoden, så kommer samme beskjed opp, så skjer det ikke mer..

 

 

noen med HD2 som har fått det til? registrerte mobilnummeret mitt, og bestilte spillekort hos norsk tipping i igår kveld.

Endret av Ovechk1n
Lenke til kommentar
Noen her som har fått TV2 Mobile sport til å virke?

 

http://msn.tv2sporten.no/mobile-sport-og-s...er-2949076.html

 

tenker da på aktivering inne på programmet

 

aktiveringskoden får jeg på sms, selv om det står

Aktivering mislykket, Kontroller oppsett for internett

 

men når jeg trykker inn aktiveringskoden, så kommer samme beskjed opp, så skjer det ikke mer..

 

 

noen med HD2 som har fått det til? registrerte mobilnummeret mitt, og bestilte spillekort hos norsk tipping i igår kveld.

 

Akkuratt det samme skjedde med meg og:/

Lenke til kommentar
Denne telefonen og andre lignende telefoner (windows) burde utstedes med en advarsel. Man må like å trikse og mikse med telefonen for å få den til å funke optimalt. Lete etter programmer, browse norske og utenlandske forum for løsninger på problemer. For noen er det selve livet:-)

 

For andre som tror at denne telefonen kan tas ut av boksen, lade den opp og så bruke den uten problemer bør advares. Amobil har også i sine tester av denne type mobiler advart mot at dette er ikke noe for nybegynnere. Man må sette av en uke MINST for å bli kjent med og få den som man vil ha den. Jeg har selv en SE X1 og elsker å trikse og mikse og synes jeg har en flott telefon.

Den har etterhvert blitt litt utdatert men da er det bare å lete etter en ny high-tec mobil....:-)

 

Lykke til videre dere som strever med en WM-mobil.....Det er gøy da...:-)

Vet ikke helt hva du snakker om, men min HD2 fungerte som forventet og vel så det rett ut fra boksen. Og jeg har aldri hatt mobil med Windows før, ei heller prøvd en eller sittet og lest hvordan Windows Mobile fungerer. Var for meg ikke noe vanskeligere å styre på rundt i alle innstillingene på min HD2 enn det var på min SE W810i.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva du snakker om, men min HD2 fungerte som forventet og vel så det rett ut fra boksen. Og jeg har aldri hatt mobil med Windows før, ei heller prøvd en eller sittet og lest hvordan Windows Mobile fungerer. Var for meg ikke noe vanskeligere å styre på rundt i alle innstillingene på min HD2 enn det var på min SE W810i.

 

Takk, begynte å få litt kalde føtter av alt som var å lese i denne tråden. Jeg liker å sitte å prøve meg frem på pc, så da klarer jeg kanskje med tlf og. Har jo sååå lyst på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...