Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Random crash er veldig plagsomt ja, men har heldigvis ikke hatt noen av de etter jeg fikk opp spenninga på CPU og QPI. Lurer på om jeg skal investere i en Corsair H50 vannkjøler til CPU'en og se om jeg får ned tempen litt.

 

nå er det nå slik at rimeligere vannkjølings systemer ofte ikke gir så mye reduksjon i hverken lydnivå eller temperatur som man skulle tro. I allefall i forhold til luft kjøling i samme prisklasse.

 

corsair h50 er et krone eksempel på dette.

sammenligner man den med noctua sin NH-U12P som faktisk er billigere leder noctua med 3 grader.

 

Ikke all verden til forskjellen, men poenget er at du får bedre kjøling til en rimeligere penge og man slipper å tenke over vedlikehold i samme grad som ved vannkjøling.

 

http://www.guru3d.com/article/corsair-h50-...cooler-review/6

Lenke til kommentar

Kjører min knirkefritt på 4ghz 24/7 med max temp på 69grader, romtemp 24grader. Synes ikke det var for ille! lavere temp nå som sidedøren er av. Chiftec big dragon, ikke beste luft gjennomstrøming :O Håper på bedre score med et HD4870 kort til. Bilde bevis:

3dmark06score25112009.th.jpg

Endret av noXelon
Lenke til kommentar

Prøvde meg litt enkelt frem nå..

 

FSB 175

Multiplier x20

3500MHz

vCore 1.3V

 

Idle: 30-35°C

Load: ca 50°C

 

Forøvrig.. inne på BIOS, når jeg enablet muligheten for å overklokke, så ble "PCIE" satt fra "Auto" til 100 (verdien kan være mellom 100-200), er det 100 den skal stå på, eller hva burde jeg sette den til? Det er forøvrig et P7P55D hovedkort.

Lenke til kommentar

Kjører min i5 750 på 4Ghz. Alt ser stabilt ut med vCore på 1.264v.

FSB 200. 20x multi.

Minnet kjører 2000Mhz 9.9.9.31.

 

Alt er satt fort og gæli med noe høy spenning for så å senke den til det ble ustabilt og litt opp igjen. Minnet har jeg ikke gjort annet enn å sette 9.9.9 og resten auto, og 1.68vDimm.

 

Største problemet nå er at temperatur under load er litt for høy. Kjøleren blir noe varm så må få fora den med en kraftigere vifte så tenker jeg det problemet er løst ganske fort.

85*C Load temp er litt mye.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

CPU: i5 750

HK: Gigabyte P55-UD4P

Minne: Kingston 1333 CL7

CPU kjøler: Scythe Kabuto

GPU: 2x5770

PSU: Corsair 750W

Kabinett: Antec P183

HD: Intel SSD 160BG G2

 

Bios oppsett:

Bus Speed: 200

Multiplier: 20

Hastighet: 4000MHz

Volt: 1.360

CPU temp max load: 76C

CPU temp idle: 35C

Endret av dredg
Lenke til kommentar
Jeg har ikke stilt volten manuelt, bare enabled Load Line Calibration og lot hovedkortet "gjette" volten. Har aldri clocket CPU før så jeg fulgte bare en rask "how to" video på youtube og smelte den rett til 4GHz :D

Jeg har lest at når man overklokker, så skal man sette volten manuelt. Når jeg gjorde det, så ble maskina ustabil. Helt sikkert fordi jeg satte volten for lavt. Nå har jeg lenge kjørt med auto (3.7GHz), og maskina har vært stødig som et fjell. Har selv hatt min oppe i 4GHz, men er usikker på om jeg skal gjøre det med cpu-volten innstilt på auto. Faren er visst at man kan "svi" av prosessoren hvis spenninga blir for høy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...