Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med å få 190 og 195 stabilt. Enten så får jeg blåskjerm eller så kommer jeg ikke inn i windows.

Temperaturene er fine. Har Noctua 140mm og 3 stk Fractal Design 120mm og en 140mm som blåser mot prosessoren.

 

 

post-105988-1269383019,9955_thumb.png

post-105988-1269383046,6231_thumb.jpg

post-105988-1269383060,2385_thumb.jpg

 

 

Sett disse på manual og sett verdiene til følgende:

-IMC Volatage til 1.225 eller til det som trengs for å gjøre ram stabilt.

-CPU PLL til 1.800 og eventuellt høyere hvis det fremdeles ikke er stabilt.

 

Skru av disse disse funksjonene, hvis du ikke har gjort det enda:

1. Speedstep (EIST) og Turbo Mode

2. C1E

3. C-STATES

Lenke til kommentar

Satt og tenkte at jeg muligens smørte for tykt lag med kjølepasta på CPUen, men tenker nå at det også kan være at viftene sviver tregt. Har nemlig ikke sjekka dette. 75c på 1.35v og 3.9Ghz er for varmt :/ *håper*

Dette med Noctua u12p og Cooler Master 920 advanced 2 kabbis :((

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Noen som har prøvde Noctua NH-D14 i Antec 900/902 ?

Tenker om det passer i.

 

dsc00462r.th.jpgdsc00463v.th.jpg

 

Passer fint til meg, men jeg vil anbefale deg å undersøke denne listen over hvilke hovedkort kjøleren passer til. http://www.noctua.at/main.php?show=compatibility_gen&products_id=34&lng=en

 

Takk for begge deler :thumbup:

 

Bestilte faktisk NH-D14 i påskeuken nå men venter fortsatt på den, godt å høre at den passer hvertfall da :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

bruker folk CIA2 her eller? har stock kjøler så har bare aktivert full thrust, men ser at minnefrekvensen står på 544 Mhz??? hva er greia?

 

 

24. Mai 2010: kjører på 4 ghz stabilt med 1,36v med idle temp under 40 grader.. (corsair H50)

 

 

14. Januar 2013: Kjører fortsatt stabilt på 4GHz (nesten tre år senere ) men har senket CPUvcore til 1,32V, load temp jeg skrev over var feil, dette var selvsagt idle, aner ikke hvorfor jeg har skrevet load.. Under load kommer jeg opp i 80 grader i kjernen. (Prime95 og RealTemp) Bruker Corsair H50 enda, men stillegående vifter på hele kassen, så kjølingen er nok ikke optimal.

http://valid.canardpc.com/2652812

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kom til 3,8 iløpet av 2,5 min.

 

Bare satt VID Cpu volt saken til 1.24 istede fro 1,15. Og kjørte rett på med 180x21 på første forsøk, 1 time i prime og aldri over 65C :D

 

Tror jeg greier 4ghz på samme volt, får prøves imorgen, spess om det blir drittvær, da blir det å nå maxgrensen.

 

Hva er alle disse andre voltsakene, er bare vant med cpuvolt og dram volt. :S Skjønte BCLK saken osv. Men qpi volt og pll volt eller hva det nå var er nytt for meg. :p

 

 

 

EDIT: Etter 2 min til, senka jeg VID cpu volten til 1,23V, og satte 20x200. 4G helt stabilt med den spenninga er deilig. :)

Endret av gent0805
Lenke til kommentar

Spør heller her ennn å opprette en ny tråd.

 

Har kjørt min i5 750 på 3.8GHz i ca 3 mnd nå. Den har vært stabil hele tiden. Men når jeg skulle starte PCen i dag tidlig fikk jeg beskjed om at overklokking har feilet. Går inn i bios og loader fail-safe, da starter den fint og alt virker normalt. Kjørte 40 min med LinX uten problemer. Prøvde å klokke den til 3.6GHz, men den ville ikke boote. 3.4GHz(uten å forandre volt), ikke boot. 3Ghz, heller ikke boot. Den vil kun boote på normale innstillinger. Jeg oppdaterte bios til F8, men det hjalp ikke. Noen som har opplevd noe lignende?

 

se specs i sign

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

 

Stussa litt på at det var høyere spenning på CPU ved idle en full load, innspill? =/

Er helt vanlig med spenningsfall i PSU ved større belastning. I tillegg er det nok noe spenningsfall hovedkort i tillegg. Så er ikke noe en trenger å bry seg serlig om, da dette er helt normalt om ikke hovedkortet har en funksjon som sørger for at spenningen holder seg stabil.

 

Tror jeg må få meg en ny kjøler skal jeg tangere 4Ghz load på 750'n min, men det får bli ved en annen anledning. Bilen har mye høyere prioritet enn pc'n når det kommer til bruk av penger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dere som har under 50 grader på luft ved 4ghz full load, må vel ha romtemp. på mange minus grader? Spørs jo hvordan full load deffineres selvfølgelig.

Det er hvertfall ikke intelburn test med maximum stress level.

 

Ved maximum stress level i IBT ved 3.8 Ghz får jeg max temp på 63C.

Ved 3.9 Ghz har jeg max temp på 67C. Med en romtemp på 24 grader.

 

Dette med samme cpu kjøler som Captn Jack Yarr'ow.

Så jeg er veldig spent på hva han mener med full load og hvilken romtemp han hadde.

selv har jeg antec 300 med 4x120mm + 1x400mm vifter.

Endret av otl
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har prøvde Noctua NH-D14 i Antec 900/902 ?

Tenker om det passer i.

 

Jeg har sett en video i facetube :tease: Der hadde han "nok" plass.

 

Har også bestilt 902 og NH-14, kan komme tilbake om en uke, og fortelle om de to passer sammen eller ikke :D

 

EDIT: ser nå at noen svarte deg, gleder meg til jeg mottar pakken

Endret av MadRos
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

4,02GHz - 200MHz x 20

VCore: 1,336v(load) / 1,376v(idle)

 

Full load: 44 grader

Idle.....: 34 grader

 

Ta gjerne print screen mens du kjører Intel Burn Test, med CoreTemp oppe samtidig.

Den tempraturen din ved full load stemmer ikke Mr....

Selv ikke med ac rett inn i pc'n, hehe...

 

Så da undrer jeg, under hvilken omstendigheter har du kjørt den testen der?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...