Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tentative resultater:

 

Gigabyte P55A-UD4

Corsair H50

Kingston 1600mhz cas9

 

CPU vCore: 1.387 (tweakes fortsatt; tror den kan skrus ned)

Turbo mode skrudd av, alt annet på auto (lavt forbruk når den er idle)

 

20x210 = 4.2ghz. Noe høyere BCLK enn dette, så får jeg problemer med USB bluetooth dongle'n min. Merkelige greier.

 

Minnefrekvens: 1680mhz

 

Load temp: 65c (core #1)

Idle temp: 34c (core #1)

Endret av flippant
Lenke til kommentar
Tentative resultater:

 

Gigabyte P55A-UD4

Corsair H50

Kingston 1600mhz cas9

 

CPU vCore: 1.387 (tweakes fortsatt; tror den kan skrus ned)

Turbo mode skrudd av, alt annet på auto (lavt forbruk når den er idle)

 

20x210 = 4.2ghz. Noe høyere BCLK enn dette, så får jeg problemer med USB bluetooth dongle'n min. Merkelige greier.

 

Load temp: 65c

Idle temp: 34c

Ser bra ut! Kjører du CPU vCore på auto også?

Lenke til kommentar
Ser bra ut! Kjører du CPU vCore på auto også?

 

Nei, jeg satt den opp ett hakk fra det den gir på det meste under auto (1.376 eller rundt der). Det virker ikke som om den takler 210 uten å ha litt mer oomph, da core #3 fiser ut etter ca 8-30 minutter. De andre har ingen problemer.

 

Load temperaturen er tatt fra core #1 (som er varmest). Selve "CPU" sensoren viser 55c.

 

Hadde vært gøy å se om 21x210 går, men jeg tror ikke det ;)

Lenke til kommentar

980991.png

 

Dette krevde ganske mye mer vCore enn jeg hadde lyst til, (1.424), så jeg tror jeg holder meg på en langt lavere en og lander på 20x200 og 4ghz til vanlig bruk. 300mhz til og fra er ikke all verden. Vil mye heller at den er litt kaldere (69c på load nå, 39 idle).

 

Dette er mer eller mindre en gaming htpc, så det er ikke så himla viktig egentlig. Bare mest for gøy. Den bråker ikke nevneverdig heller nå (2x 19db vifter på H50n, 140mm 9db exhaust i topp og 900rpm 19db intake i siden ved skjermkortet). Dette i kombinasjon med et lyddempet kabinett gjør at den aldri overdøver projektoren, og er så og si bom stille når den idler.

Endret av flippant
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hallo folks! Helt ny kar på forumet her nå..

har drevet litt med overklokking av nye pcen her nå. har kommet meg til 4.2ghz men trenger mye volt for å klare det syns jeg. 21x200 på 1.45v . Jeg kan sikkert gå lavere, men har ikke tatt tiden til å styre med det. Har god vannkjøling så tempen holder seg fin fint under 70c på maks load etter en god stund.

 

Gigabyte p55-ud3

Corsair Dominator 1600 cl8. klører 1600 8-8-8-24.

Har full EK vannkjøling i ett 800D case.

 

Er jo et veldig billig hovedkort da. Angrer egentlig nå på at jeg ikke la litt mere i det og kjøpte meg ett EVGA eller no. Men så regnet jeg ikke med å bli så hektet på overklokking og da.... :p

post-62122-1267134730,1756_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hallo folks! Helt ny kar på forumet her nå..

har drevet litt med overklokking av nye pcen her nå. har kommet meg til 4.2ghz men trenger mye volt for å klare det syns jeg. 21x200 på 1.45v . Jeg kan sikkert gå lavere, men har ikke tatt tiden til å styre med det. Har god vannkjøling så tempen holder seg fin fint under 70c på maks load etter en god stund.

 

Gigabyte p55-ud3

Corsair Dominator 1600 cl8. klører 1600 8-8-8-24.

Har full EK vannkjøling i ett 800D case.

 

Er jo et veldig billig hovedkort da. Angrer egentlig nå på at jeg ikke la litt mere i det og kjøpte meg ett EVGA eller no. Men så regnet jeg ikke med å bli så hektet på overklokking og da.... :p

 

Fin klokk !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...