Gå til innhold

Fascismen kommer tilbake - Feil i Europas styring?


Anbefalte innlegg

Du er i din egen drømmeverden. Jeg foreslår at du besøker den virkelige Cuba. Jeg vet ikke hvor du har fått deg ideen om at Cuba er et drømmeland, men du virker helt hjernevasket. Å bare om de kunne handle med USA, ja da ville alt vært flott. Er bildene fake? Eller hvor kommer de fra hvis de ikke er viser det Cubanske helsesystemet?

 

Nei, det er ikke synd på deg. Uten helseforsikring kan du kjøpe legemidler, og du får gratis nødbehandling.

 

Nå har jeg linket til globalis, og diverse andre sider som sier noe helt annet, så vær så snill, vis meg noe annet enn mørkeblå journalister som sier at Cuba stinker. Jeg kan også finne bilder av USA som får landet til å virke som Nord-korea, og jeg kan finne bilder som får USA til å virke som paradis. Det er ikke noe problem.

 

Den gratis nødhjelpen gir deg akkurat den hjelpen du trenger og ikke langvarig behandling, som man ofte trenger. Og ikke alle har råd til legemidler. Dette helsevesenet er absurd, og basert på grådighet. Slik er det ikke på Cuba, og jeg har allerede linket til who, globalis og verdensbanken som sier det samme som meg. Vis meg kredible linker som sier noe annet.

 

Det er tull, jeg gir eff om Aftenposten publiserte dem. Aviser har postet mye dumt. Planetstatistikk suger, fordi den antar at vi lever i en statisk verden. For å gi deg et eksempel. Amerikanerene spiser mer BBQ ribs enn den gjennomsnittelige person. Hva skjer når alle i hele verden ønsker å spise BBQ ribs, prisene øker. Dermed ender amerikanere matvanene sine.

 

Så motbevis at det er tull. Det sier seg selv, og dette er anerkjente forskere, noe man ikke bare avfeier ved å si tull. Det sier seg selv, flere med penger mer blir kjøpt, og det takler ikke planeten. Vet ikke om du har fulgt med de siste årene, men noe som heter global oppvarming er på ferde.

 

Du tror BNP er hvor mange play stationer man får. :no: Nei, hus, legemidler, operasjoner, skoleutstyr, veier, hårklipp, mat, etc. Dette er helt uviktig. Det er en del av BNP-en og hvis du tror at Cubanerene lever som oss, men har ikke PC og playstation er du fryktlig hjernevakset.

 

Jeg sier ikke at cubanere lever som oss. Jeg vet at vi har det bedre. Jeg har aldri sagt at det er et paradis på jord. Jeg sier at Cuba er en suksess historie, uavhengig av BNP. Dette er det bred enighet om.

 

Og du er hjernevasket.

 

http://www.hartford-hwp.com/archives/43b/067.html

 

http://www.radiobaracoa.icrt.cu/index.php?...s&Itemid=84

 

http://viktor.dedaj.perso.neuf.fr/html/cuba_bio4.html

 

Vet du hvor mye USA har gjort for å ødelegge Cuba? Selvsagt er det mange historier som er overdrevet, men det blir litt for mange til at det ikke har noen rot i virkeligheten, og det gjør det ikke bedre at USA har prøvd å ta livet av Castro over 600 ganger. Det virker som om USA liker demokrati når det passer dem, ikke ellers.

Endret av Minitrotsky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg linket til globalis, og diverse andre sider som sier noe helt annet, så vær så snill, vis meg noe annet enn mørkeblå journalister som sier at Cuba stinker. Jeg kan også finne bilder av USA som får landet til å virke som Nord-korea, og jeg kan finne bilder som får USA til å virke som paradis. Det er ikke noe problem.

 

Den gratis nødhjelpen gir deg akkurat den hjelpen du trenger og ikke langvarig behandling, som man ofte trenger. Og ikke alle har råd til legemidler. Dette helsevesenet er absurd, og basert på grådighet. Slik er det ikke på Cuba, og jeg har allerede linket til who, globalis og verdensbanken som sier det samme som meg. Vis meg kredible linker som sier noe annet.

Den eneste linken som har vært enig med deg er globalis og det er ikke akkuratt en troverdig kilde. De andre har skrevet f.eks. at helsetjenestene deres er god for å være et uland, men du hevder her at det er bedre enn USA. Jeg har vist deg masse bilder av det virkelige Cuba, men det virker som om du ikke tror på bildene.

 

For å si det sånn, I cuba får du ikke ordentlig nødhjelp og legemidler er det absolutt en mangel på. Ærlig talt, til og med Moore er uenig med deg

 

Ta en titt på dette, og del to. Faktumet er at selv om de har god standar iforholdtil andre uland, er det forsatt ille og langt, langt verre enn USA.

Ta også en titt på hva de skriver i kommentarene.

 

When visiting family in cuba ten years ago (I was fortunately born in the US), I badly sprained my ankle and experienced the medical treatment regular cubans receive first hand. My cousin took me to the local clinic, and it looked worse than whats seen in this video. The place looked like a medieval dungeon, and to make matters worse, they didn't even have ice to treat the swelling.

 

Let me tell you a little story.....
I have gone to cuba 3 times, all my family resides there.
As a kid I was playing with my cousins and fell and scraped my entire right arm to the extent that it needed medical attention. When we arrived to the town clinic, all they had was sterilized water. My family needs to send my family on the island anesthesia, syringes, and they need to bring to the hospital their own water, towels, sheets, you name it.

 

Så motbevis at det er tull. Det sier seg selv, og dette er anerkjente forskere, noe man ikke bare avfeier ved å si tull. Det sier seg selv, flere med penger mer blir kjøpt, og det takler ikke planeten. Vet ikke om du har fulgt med de siste årene, men noe som heter global oppvarming er på ferde.

At alle ikke kan leve som vestlige land gjør nå er en selvfølge, men du snakket om BNP. Faktumet er at alle lan kan ha samme BNP som USA, fordi BNP representerer langt mer enn mat og olje. Det representerer en hord av tjenester, legemidler, hus, etc.

 

I tilegg forandrer verden folks vaner seg, med prismekanismer.

 

Jeg sier ikke at cubanere lever som oss. Jeg vet at vi har det bedre. Jeg har aldri sagt at det er et paradis på jord. Jeg sier at Cuba er en suksess historie, uavhengig av BNP. Dette er det bred enighet om.

Bred enighet om? Med den BNP-veksten de har hatt de siste 50 årene, tviler jeg sterkt på alle mener Cuba er en suksesshistorie. Cuba kunne gjort så mye bedre om de hadde fokusert på å lage en konkurransedyktig land. Cuba kunne ha vært et iland om en dyktlig leder styrte landet.

 

Vet du hvor mye USA har gjort for å ødelegge Cuba? Selvsagt er det mange historier som er overdrevet, men det blir litt for mange til at det ikke har noen rot i virkeligheten, og det gjør det ikke bedre at USA har prøvd å ta livet av Castro over 600 ganger. Det virker som om USA liker demokrati når det passer dem, ikke ellers.

Jeg vet ikke om USA har gjort noe stygt mot Cuba en eller annen gang, men poenget er at Cuba kan ikke lempe sine problemer på USA. Det er ikke USA sin feil at Cuba er fattig i dag. For å gi deg et eksempel. Israel, er et av landene som har brukt mest på krigføring. Allikavel, er de et i-land i dag. Japan er truffet av jordskjelv, orkaner og alt mulig, men de er ikke et u-land for det. Grunnen til at land forblir fattige er fordi de landene tar dårlige valg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Den eneste linken som har vært enig med deg er globalis og det er ikke akkuratt en troverdig kilde. De andre har skrevet f.eks. at helsetjenestene deres er god for å være et uland, men du hevder her at det er bedre enn USA. jeg har vist deg masse bilder av det virkelige Cuba, men det virker som om du ikke tror på bildene.

 

For å si det sånn, I cuba får du ikke ordentlig nødhjelp og legemidler er det absolutt en mangel på. Ærlig talt, til og med Moore er uenig med deg

 

Så forklar meg hvorfor barnedødeligheten er større i USA enn Cuba? Eller hvorfor det er slik at det i USA er 46 mill. som ikke har helseforsikring, mens på Cuba får alle behandling? Og det faktum at det er USA sin skyld at Cuba ikke har nok medikamenter eller ressurser til sine sykehus? Dette er et solid helsevesen.

 

Linken din på youtube er en reportasje fra fox news. Den er mørkeblå, og har et ekstremt farget syn. Her er to litt mer nøytral kilde:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Healthcare_in_Cuba

 

http://www.unicef.org/infobycountry/cuba_statistics.html

 

Det eneste problemet med helsevesenet i Cuba som er deres egen feil er utbredt korrupsjon. Og det kommer nok en gang frem at hendelsembargoen er den store synderen.

 

At alle ikke kan leve som vestlige land gjør nå er en selvfølge, men du snakket om BNP. Faktumet er at alle lan kan ha samme BNP som USA, fordi BNP representerer langt mer enn mat og olje. Det representerer en hord av tjenester, legemidler, hus, etc.

 

I tilegg forandrer verden folks vaner seg, med prismekanismer.

 

Da er vi enige. Ikke alle kan leve etter vestlig standard.

 

Bred enighet om? Med den BNP-veksten de har hatt de siste 50 årene, tviler jeg sterkt på. Cuba kunne gjort så mye bedre om de hadde fokusert på å lage en konkurransedyktig land. Cuba kunne ha vært et iland om en dyktlig leder styrte landet.

 

Hvor mange linker må jeg henvise til? Hittil har det vært verdensbanken, who, globalis, og nå unicef og wikipedia rett ovenfor. Kan sikkert finne flere linker som sier at Cuba er en suksesshistorie.

 

Jeg vet ikke om USA har gjort noe stygt mot Cuba en eller annen gang, men poenget er at Cuba kan ikke lempe sine problemer på USA. Det er ikke USA sin feil at Cuba er fattig i dag. For å gi deg et eksempel. Israel, er et av landene som har brukt mest på krigføring. Allikavel, er de et i-land i dag. Japan er truffet av jordskjelv, orkaner og alt mulig, men de er ikke et u-land for det. Grunnen til at land forblir fattige er fordi de landene tar dårlige valg.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Cuban_Project

 

Dette er bare en ting. En annen sak er interessekontoret, som stadig blir beskyldt for å bedrive massiv progapanda, og som gjør alt de kan for å styrte Castro. Eller en lov som finnes i USA: Hvis du kommer fra Cuba til USA og sier du er en opposisjonell til Castro, vil man få hus, bil og jobb i USA. Eller USAs massive støtte til eksil cubanere i Miami, som har blitt beskyldt for terrorvirksomhet på Cuba. Dette har kun et formål: Ødelegge for Cuba, og listen er lang.

Lenke til kommentar
Så forklar meg hvorfor barnedødeligheten er større i USA enn Cuba? Eller hvorfor det er slik at det i USA er 46 mill. som ikke har helseforsikring, mens på Cuba får alle behandling? Og det faktum at det er USA sin skyld at Cuba ikke har nok medikamenter eller ressurser til sine sykehus? Dette er et solid helsevesen.

 

Linken din på youtube er en reportasje fra fox news. Den er mørkeblå, og har et ekstremt farget syn. Her er to litt mer nøytral kilde:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Healthcare_in_Cuba

 

http://www.unicef.org/infobycountry/cuba_statistics.html

 

Det eneste problemet med helsevesenet i Cuba som er deres egen feil er utbredt korrupsjon. Og det kommer nok en gang frem at hendelsembargoen er den store synderen.

 

Cuba har et dårlig helsevesen, fordi USA ikke vil handle med Cuba. Fortell meg, hvorfor kan de ikke kjøpe legemidler fra andre land. Har USA monopol på legemidler?

 

Hvorfor har Cuba lav barnedødlighet, fordi de ikke rapporterer dem. Merker de noe feil aborterer de ungen og hvis ungen dør under fødselen regner de som abort. Selvfølgelig får de lavere tall. I vestlige land og spesielt i USA prøver de alltid å redde barnet, selv om barnet kommer i den 20-uke. Det gjør de ikke i Cuba.

 

Faktumet er at bildene taler sin egen historie, og folk fra Cuba sier det samme. Lyver de alle sammen. Hva sier du til denne personen?

 

When visiting family in cuba ten years ago (I was fortunately born in the US), I badly sprained my ankle and experienced the medical treatment regular cubans receive first hand. My cousin took me to the local clinic, and it looked worse than whats seen in this video. The place looked like a medieval dungeon, and to make matters worse, they didn't even have ice to treat the swelling.

 

Lyver han? Er det på grunn av at de ikke kan handle med USA at de ikke har is?

 

Da er vi enige. Ikke alle kan leve etter vestlig standard.

La oss gå tilbake til det du skrev. Du skrev, BNP teller ikke fordi alle kan ikke leve som USA. For det første er det et tåplig argument, men for det andre kan alle land ha like høy BNP som USA, fordi BNP inkluderer langt mer enn mat. Er det sånn at hvis Cubanerene får ordentlig operasjoner, kan ikke amerikanerene ha det?

 

Hvor mange linker må jeg henvise til? Hittil har det vært verdensbanken, who, globalis, og nå unicef og wikipedia rett ovenfor. Kan sikkert finne flere linker som sier at Cuba er en suksesshistorie.

Wikipedia sier ikke at Cuba er en suksesshistorie. Faktisk ingen av lenkene dine har sagt at Cuba er en suksesshistorie. Det er løgner fra din side og å lyve er galt. Kan ikke du linke meg til det, fordi jeg finner det ikke. http://en.wikipedia.org/wiki/Cuba

 

Dette er bare en ting. En annen sak er interessekontoret, som stadig blir beskyldt for å bedrive massiv progapanda, og som gjør alt de kan for å styrte Castro. Eller en lov som finnes i USA: Hvis du kommer fra Cuba til USA og sier du er en opposisjonell til Castro, vil man få hus, bil og jobb i USA. Eller USAs massive støtte til eksil cubanere i Miami, som har blitt beskyldt for terrorvirksomhet på Cuba. Dette har kun et formål: Ødelegge for Cuba, og listen er lang.

Det er mange land som har prøvd å ødelegge Israel, de har ikke fått det til. Det er så typisk, hver gang man selv feiler. Da er det noen andre sin skyld. Om det er naturktastrofer, at man ikke får handle med et spesifikt land, men når det går bra. Ja, da er har de klart alt selv. Grunnen til at Cuba er fattig i dag er deres egen skyld. Det er forsovet typisk sosialisme å tro at alt er andres skyld og man har ikke noe ansvar selv.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Cuba har et dårlig helsevesen, fordi USA ikke vil handle med Cuba. Fortell meg, hvorfor kan de ikke kjøpe legemidler fra andre land. Har USA monopol på legemidler?

 

Hvorfor har Cuba lav barnedødlighet, fordi de ikke rapporterer dem. Merker de noe feil aborterer de ungen og hvis ungen dør under fødselen regner de som abort. Selvfølgelig får de lavere tall. I vestlige land og spesielt i USA prøver de alltid å redde barnet, selv om barnet kommer i den 20-uke. Det gjør de ikke i Cuba.

 

Faktumet er at bildene taler sin egen historie, og folk fra Cuba sier det samme. Lyver de alle sammen. Hva sier du til denne personen?

 

When visiting family in cuba ten years ago (I was fortunately born in the US), I badly sprained my ankle and experienced the medical treatment regular cubans receive first hand. My cousin took me to the local clinic, and it looked worse than whats seen in this video. The place looked like a medieval dungeon, and to make matters worse, they didn't even have ice to treat the swelling.

 

Lyver han? Er det på grunn av at de ikke kan handle med USA at de ikke har is?

 

Du kan vel bevise at Cuba fusker med statistikken går jeg utifra. Og linkene mine sier at embargoen påvirker helsevesenet i USA.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States...and_individuals

 

"The embargo has been criticized for its effects on food, clean water,[26] medicine, and other economic needs of the Cuban population. Some academic critics, outside Cuba, have also linked it to shortages of medical supplies and soap which have resulted in a series of medical crises and heightened levels of infectious diseases.[27][28] It has also been linked to epidemics of specific diseases, including neurological disorders caused by poor nutrition[29] and blindness.[27] Travel restrictions embedded in the embargo have also been shown to limit the amount of medical information that flows into Cuba from the United States.[26] Malnutrition and disease resulting from increased food and medicine prices have affected men and the elderly, in particular, due to Cuba's rationing system which gives preferential treatment to women and children.[28]"

 

http://jnci.oxfordjournals.org/cgi/content/full/92/12/963

 

"These hospitals were all well staffed with very qualified physicians, highly committed and knowledgeable in their fields," he said. He was pleased to find, too, that Cuban health care, tertiary care included, is free and available for everyone. But he also found that, because of the embargo, "the management of patients can be difficult" due to a lack of such items as bone-marrow aspiration needles and high-dose formulations of cytosine-arabinoside and shortages of antibiotics, equipment, current textbooks, and basic medical supplies."

 

Bildene fra fox news kan sikkert være riktige, men som sagt: Jeg kan finne bilder som får USA til å se ut som Nord-Korea, men også bilder som får det til å se ut som paradis. Det kommer an på hvordan man vinkler det, og fox news er USAs mest fargede kanal, og lite troverdig.

 

La oss gå tilbake til det du skrev. Du skrev, BNP teller ikke fordi alle kan ikke leve som USA. For det første er det et tåplig argument, men for det andre kan alle land ha like høy BNP som USA, fordi BNP inkluderer langt mer enn mat. Er det sånn at hvis Cubanerene får ordentlig operasjoner, kan ikke amerikanerene ha det?

 

Beklager, det var jeg som misforsto. Jeg tenkte for mye økonomi, som vanlig. En ting som skal sies om Cuba, er at de lenge har klart å stå i mot USA. Dette har kostet, og de har måttet svi for. Selvsagt har Cuba sin del av kaka fordi de har en for dårlig bnp, men USA er også skyldig.

 

Wikipedia sier ikke at Cuba er en suksesshistorie. Faktisk ingen av lenkene dine har sagt at Cuba er en suksesshistorie. Det er løgner fra din side og å lyve er galt. Kan ikke du linke meg til det, fordi jeg finner det ikke. http://en.wikipedia.org/wiki/Cuba

 

Det jeg mente med at det var en suksesshistorie, er hva de har klart å få til i forhold til andre land i den regionen som har måttet slite med USAs imperialisme og kapitalisme.

 

Det er mange land som har prøvd å ødelegge Israel, de har ikke fått det til. Det er så typisk, hver gang man selv feiler. Da er det noen andre sin skyld. Om det er naturktastrofer, at man ikke får handle med et spesifikt land, men når det går bra. Ja, da er har de klart alt selv. Grunnen til at Cuba er fattig i dag er deres egen skyld. Det er forsovet typisk sosialisme å tro at alt er andres skyld og man har ikke noe ansvar selv.

 

Nå har Israel hele vestens støtte, det har ikke Cuba. Kanskje ikke verdens beste eksempel. Selvsagt har Cuba sin del av ansvaret, men de linkene jeg viste til viser at USA har et stort ansvar for at Cuba har hatt problemer.

Lenke til kommentar
Du kan vel bevise at Cuba fusker med statistikken går jeg utifra. Og linkene mine sier at embargoen påvirker helsevesenet i USA.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States...and_individuals

 

"The embargo has been criticized for its effects on food, clean water,[26] medicine, and other economic needs of the Cuban population. Some academic critics, outside Cuba, have also linked it to shortages of medical supplies and soap which have resulted in a series of medical crises and heightened levels of infectious diseases.[27][28] It has also been linked to epidemics of specific diseases, including neurological disorders caused by poor nutrition[29] and blindness.[27] Travel restrictions embedded in the embargo have also been shown to limit the amount of medical information that flows into Cuba from the United States.[26] Malnutrition and disease resulting from increased food and medicine prices have affected men and the elderly, in particular, due to Cuba's rationing system which gives preferential treatment to women and children.[28]"

 

http://jnci.oxfordjournals.org/cgi/content/full/92/12/963

 

"These hospitals were all well staffed with very qualified physicians, highly committed and knowledgeable in their fields," he said. He was pleased to find, too, that Cuban health care, tertiary care included, is free and available for everyone. But he also found that, because of the embargo, "the management of patients can be difficult" due to a lack of such items as bone-marrow aspiration needles and high-dose formulations of cytosine-arabinoside and shortages of antibiotics, equipment, current textbooks, and basic medical supplies."

 

Bildene fra fox news kan sikkert være riktige, men som sagt: Jeg kan finne bilder som får USA til å se ut som Nord-Korea, men også bilder som får det til å se ut som paradis. Det kommer an på hvordan man vinkler det, og fox news er USAs mest fargede kanal, og lite troverdig.

Bevise faktisk? Det er ganske enkelt, de bruker abort istedenfor å se på det som barnedødlighet. Flere kildene jeg ga fortalte deg det.

 

Dette spenner ut til det latterlige. Det er flott at du kan lenke til kilder som hevder at Cuba har blitt skadet av embargoen, men se på hva det er. Det er bare at de ikke handle med USA. Hvorfor kan de ikke kjøpe legemidler andre steder? Lages det ikke legemidler i EU f.eks.? Dette er kanskje femte gangen jeg spør deg, men det er tydlig at det eneste du vil er å sitere andre som sier det samme som deg.

 

For å si det sånn jeg tror ikke du finner slike bilder fra USA, og med tanke på at det de drev med var ulovelig og at alle som svarer sier at det er ikke det verste. Bildene sier sitt, men du vil heller ikke svare på hva folk skriver. Lyver de? Hvorfor ignorer du det jeg skriver. Hvorfor skal jeg en gang gidde å diskutere med deg hvis du bare ignorerer det jeg skriver?

When visiting family in cuba ten years ago (I was fortunately born in the US), I badly sprained my ankle and experienced the medical treatment regular cubans receive first hand. My cousin took me to the local clinic, and it looked worse than whats seen in this video. The place looked like a medieval dungeon, and to make matters worse, they didn't even have ice to treat the swelling.

 

Ja, du skal svare på det som står over.

 

 

eklager, det var jeg som misforsto. Jeg tenkte for mye økonomi, som vanlig. En ting som skal sies om Cuba, er at de lenge har klart å stå i mot USA. Dette har kostet, og de har måttet svi for. Selvsagt har Cuba sin del av kaka fordi de har en for dårlig bnp, men USA er også skyldig.

Stått mot hva? USA er et flott land å bo i, folk jobber hardt og innsats lønner seg. Cuba er ikke det, fordi sosialisme fungerer ikke.

 

Det jeg mente med at det var en suksesshistorie, er hva de har klart å få til i forhold til andre land i den regionen som har måttet slite med USAs imperialisme og kapitalisme.

Ærlig talt, hva har USA gjort mot deg.

 

Nå har Israel hele vestens støtte, det har ikke Cuba. Kanskje ikke verdens beste eksempel. Selvsagt har Cuba sin del av ansvaret, men de linkene jeg viste til viser at USA har et stort ansvar for at Cuba har hatt problemer.

Nei, det har de ikke. Ser ikke så mye støtte fra nordmenn for å si det sånn. Israel har fått noe hjelp fra USA, men Cuba fikk langt mer hjelp fra Sovjet. USA drev aldri å kjøpte spesifikt Israelske eksportvarer. Derimot, alle landene rundt Israel ønsker dem død og fordervelse og de har vært i mange kriger. Allikavel, har de klart å bygge seg opp og er i dag et i-land med en god helsetjeneste, godt skolesystem. Det kan ikke sies om Cuba. Men det er jo alltid USAs skyld at Cuba har gjort det dårlig. Nei, det kan ikke være at de baserte seg på å selge sukker og at sosialisme ikke fungerer. Neida. :roll:

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Bevise faktisk? Det er ganske enkelt, de bruker abort istedenfor å se på det som barnedødlighet. Flere kildene jeg ga fortalte deg det.

 

Dette spenner ut til det latterlige. Det er flott at du kan lenke til kilder som hevder at Cuba har blitt skadet av embargoen, men se på hva det er. Det er bare at de ikke handle med USA. Hvorfor kan de ikke kjøpe legemidler andre steder? Lages det ikke legemidler i EU f.eks.? Dette er kanskje femte gangen jeg spør deg, men det er tydlig at det eneste du vil er å sitere andre som sier det samme som deg.

 

For å si det sånn jeg tror ikke du finner slike bilder fra USA, og med tanke på at det de drev med var ulovelig og at alle som svarer sier at det er ikke det verste. Bildene sier sitt, men du vil heller ikke svare på hva folk skriver. Lyver de? Hvorfor ignorer du det jeg skriver. Hvorfor skal jeg en gang gidde å diskutere med deg hvis du bare ignorerer det jeg skriver?

When visiting family in cuba ten years ago (I was fortunately born in the US), I badly sprained my ankle and experienced the medical treatment regular cubans receive first hand. My cousin took me to the local clinic, and it looked worse than whats seen in this video. The place looked like a medieval dungeon, and to make matters worse, they didn't even have ice to treat the swelling.

 

Ja, du skal svare på det som står over.

 

Nei, ingen av kildene dine sa noe om at Cuba aborterer barn. Derimot sier mine kilder at deres helsevesen er veldig bra, og da stemmer ikke det overens med din påstand, så vennligst vis meg en link som sier at på Cuba er abort utbredt for å pynte på statistikken.

 

Jeg sier ikke at Cuba ikke handler med andre land, men USA er den nærmeste partneren, og det er blitt bevist i mine linker at embargoen skader Cuba. Det er du som ignorerer fakta fra anerkjente organisasjoner.

 

Jeg ignorerer ikke det du skriver, men for å ta alt sammen: Reportasjen er fra Fox News, et av USAs mest mørkeblå medier, og da sier det seg selv at reportasjen kun er vinklet for å skade Cuba. For det andre er mange av de de snakket med veldig fargede selv. Blant annet redaktøren i therealcuba.com. Mange av de andre er folk som hadde det fint under Batista, men da Castro kom til makten ville han ikke lenger la folk ha enorme rikdommer, eller urettferdighet, og mange av de mistet sin eiendom. Da sier det seg også selv at de vil kritisere hans regime. Sykehuset som denne personen besøkte kan det være sant om, men det finnes alltid dårlige eksempler. I Norge, USA, kina osv. finnes det elendige sykehus. Og for å svare på spørsmålet ditt: Tror du de lyver? Ja, fordi unicef, verdensbanken, store norske leksikon og who, kredible og nøytrale kilder, sier det motsatte.

 

Og her er noen bilder av det "flotte" USA:

 

http://www.danhagerman.com/images/Bronx%20Ghetto.jpg

 

http://www.humansoul.com/ghetto.jpg

 

http://www.american-pictures.com/gallery/usa/book230t-a.jpg

 

Det kommer med andre ord helt an på hvordan man vinkler en sak.

 

Stått mot hva? USA er et flott land å bo i, folk jobber hardt og innsats lønner seg. Cuba er ikke det, fordi sosialisme fungerer ikke.

 

"Flott". Bare hvis man har penger. Må jeg si det igjen. 46 mill. har ikke helseforsikring. Noe som skurrer i beskrivelsen flott da. Og den nødhjelpen er kun akkurat den behandlingen man trenger der og da, og ikke langvarig behandling som man ofte trenger.

 

Ærlig talt, hva har USA gjort mot deg.

 

USA har ikke gjort noe mot meg, men de har gjort mye mot Cuba og andre land i Sør-Amerika. For å nevne noen: CIA har arrangert kupp i mange Sør-Amerikanske land fordi de ikke liker at sosialistene ikke gir dem 100 % adgang til alle ressursene i landet, sabotasje, attentatforsøk og invasjoner. Dette er bare noe.

 

Nei, det har de ikke. Ser ikke så mye støtte fra nordmenn for å si det sånn. Israel har fått noe hjelp fra USA, men Cuba fikk langt mer hjelp fra Sovjet. USA drev aldri å kjøpte spesifikt Israelske eksportvarer. Derimot, alle landene rundt Israel ønsker dem død og fordervelse og de har vært i mange kriger. Allikavel, har de klart å bygge seg opp og er i dag et i-land med en god helsetjeneste, godt skolesystem. Det kan ikke sies om Cuba. Men det er jo alltid USAs skyld at Cuba har gjort det dårlig. Nei, det kan ikke være at de baserte seg på å selge sukker og at sosialisme ikke fungerer. Neida. :roll:

 

Israel får massiv støtte fra USA, og si noe annet er absurd, og fra resten av vesten for den saks skyld. Poenget er at man ikke kan sammenligne disse landene på grunn av USAs imperialisme. Hvis cuba hadde gjort som du sier, og holdt demokratiske valg hadde USA satt sin egen mann på toppen. Andre eksempler på dette er blant annet Chile med Allende. Dermed må Cuba finne andre, mindre lønnsomme måter å skape et samfunn.

Lenke til kommentar
Nei, ingen av kildene dine sa noe om at Cuba aborterer barn. Derimot sier mine kilder at deres helsevesen er veldig bra, og da stemmer ikke det overens med din påstand, så vennligst vis meg en link som sier at på Cuba er abort utbredt for å pynte på statistikken.

 

Jeg sier ikke at Cuba ikke handler med andre land, men USA er den nærmeste partneren, og det er blitt bevist i mine linker at embargoen skader Cuba. Det er du som ignorerer fakta fra anerkjente organisasjoner.

 

Jeg ignorerer ikke det du skriver, men for å ta alt sammen: Reportasjen er fra Fox News, et av USAs mest mørkeblå medier, og da sier det seg selv at reportasjen kun er vinklet for å skade Cuba. For det andre er mange av de de snakket med veldig fargede selv. Blant annet redaktøren i therealcuba.com. Mange av de andre er folk som hadde det fint under Batista, men da Castro kom til makten ville han ikke lenger la folk ha enorme rikdommer, eller urettferdighet, og mange av de mistet sin eiendom. Da sier det seg også selv at de vil kritisere hans regime. Sykehuset som denne personen besøkte kan det være sant om, men det finnes alltid dårlige eksempler. I Norge, USA, kina osv. finnes det elendige sykehus. Og for å svare på spørsmålet ditt: Tror du de lyver? Ja, fordi unicef, verdensbanken, store norske leksikon og who, kredible og nøytrale kilder, sier det motsatte.

 

Og her er noen bilder av det "flotte" USA:

 

http://www.danhagerman.com/images/Bronx%20Ghetto.jpg

 

http://www.humansoul.com/ghetto.jpg

 

http://www.american-pictures.com/gallery/usa/book230t-a.jpg

 

Det kommer med andre ord helt an på hvordan man vinkler en sak.

Jo, de skrev det. Det finnes nok av andre kilder også, f.eks. denne

http://www.overpopulation.com/articles/200...fant-mortality/

 

Problemet er at du sier at det er USAs skyld at Cuba har gått rett i dass, fordi de ikke vil handle med Cuba. Israel kan ikke handle med nabolandene sine, og før 1970 handlet New Zealand med bare England. Allikavel fikk de vekst. Selvfølgelig hadde det vært gunstig for Cuba å handle med USA, men de kan ikke skylde på USA for sine egne problemer. At de ikke har medisiner nok er ikke USA sin skyld, de kunne ha kjøpt medisiner fra andre land, men de hadde ikke råd fordi økonomien deres er rett i dass. Det er deres skyld, ingen annen.

 

Jeg tror du bommet litt med hvem som skrev kommentaren. Det er hentet fra kommentarene under filmen. Det er vanlige folk som ikke har noe spesielt mot Cuba, som sier det, men du hevder at de lyver, fordi Globalis er enig med deg. (alle de andre kildene dine var ikke enig med deg, men det er tydlig at du vil forsette å late som om de var det). For å si det sånn, det var ikke jeg som hevder at du mener at de lyver. Du skrev det rett ut

Tror du de lyver? Ja

 

Iforholdtil USA, du klarte ikke en gang å finne et bilde fra et sykehus i USA. Du hentet ut bilder fra 1980-tallet fra bolighus som er rekonstruert. Det verste er at de så 10 ganger bedre ut enn sykehuset i Cuba. Vi har sett bildene, alle kommentarene under skriver at i noen av tilfellene er det til og med verre, men du insisterer forsatt på at de lyver og at egentlig er det toppers. Du later som om du har masse kilder som støtter deg, men at noen sier at man har bra helsevesen sammenlignet med uland betyr ikke et bra helsevesen. Iforholdtil USA er det møkk.

 

"Flott". Bare hvis man har penger. Må jeg si det igjen. 46 mill. har ikke helseforsikring. Noe som skurrer i beskrivelsen flott da. Og den nødhjelpen er kun akkurat den behandlingen man trenger der og da, og ikke langvarig behandling som man ofte trenger.

Jeg var ikke rik da jeg bodde i USA, hadde jeg det forferdelig? Selv om du ikke har helseforsikring betyr ikke det at du har et grusomt liv. Hvorfor?

1. Ikke alle trenger operasjoner og dyre behandlinger

2. Hvis man trenger mindre dyre behandlinger er det faktisk mulig å betale for det selv.

3. Alle får nødbehandling

 

Hvilket system er best, 46 millioner som får det over og 260 millioner som er sikret god behandling. Eller et system hvor det er mangel på alt, sykehusene ser ut som fangehull, du må ta med dine egne medisiner og det er slik for alle untatt noen få priviligerte. For å si det sånn, USA slår oss i lykkestatistikker. Hva sier du til det? Er USA et samfunn for bare de rikeste?

Veldig lykkelig: 39% 29% (USA vs. Norge)

Lykkelig: 53% 65%

Ikke veldig lykkelig: 8% 6%

 

Israel får massiv støtte fra USA, og si noe annet er absurd, og fra resten av vesten for den saks skyld. Poenget er at man ikke kan sammenligne disse landene på grunn av USAs imperialisme. Hvis cuba hadde gjort som du sier, og holdt demokratiske valg hadde USA satt sin egen mann på toppen. Andre eksempler på dette er blant annet Chile med Allende. Dermed må Cuba finne andre, mindre lønnsomme måter å skape et samfun

Du svarte ikke på det jeg skrev. Israel får ikke masse økonomisk støtte av USA. De får støtte til krigføring, men det koster forsatt Israel mye. Sovjet derimot, hjalp Cuba langt mer med å kjøpe varene deres til høyere pris, etc. Allikavel klart de seg ikke, men det kan selvfølgelig ikke sammenlignes fordi USA er "slemme". Faktisk Chile er det rikeste landet i hele sør-amerika. Landet har hatt eventyrlig vekst. Det ser jeg på som positvit.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Da benytter vi anledningen til å påpeke at denne trådens tema er fascismens fremvekst i Europa, dersom en ønsker å debattere andre tema kan disse tas andre steder.

 

Jeg håper dere forstår. :)

 

For ordens skyld er ingen innlegg slettet, dette er et pålegg fra moderator.

 

Reaksjoner på dette innlegget tas via PM, kommentarer til dette innlegget i tråden vil bli regnet som off topic og slettet.

Lenke til kommentar
De spiller på denne frykten som vi alle i større eller mindre grad har for å miste det vi har tilegnet oss og de er dyktige til å finne syndebukker. Dette er en gammel og velkjent metode som tydeligvis fungerer godt selv på opplyste og velutdannede europeere. Guffent!

 

Jeg tillater meg å spørre om den frykten du snakker om er reell. De såkalte opplyste europeere stemmer da fremdeles på partier og politikere som nekter å behandle kriminelle innvandrergrupper som kriminelle selv om disse innvandrerne offentlig går ut og sier de vil drepe feks Gert Wilders en av Nederlands mest populære politikere. Dette er dokumentert så godt så det skal godt gjøres å ikke få det med seg. Så dersom du er bekymret for fremveksten av radikale ekstremistgrupper bør du nok konsentrere deg mer om islamistene og noen av de motgruppene som nødvendigvis vil etableres for å bekjempe uvesenet.

Endret av rakefisk
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg tror nok at vi høyre-radikalere har positive ting å bidra med, men da må vi slutte opp med disse utrolige og alt-omfattende jøde-konspirasjonene som slenges rundt, bli smartere og høfligere, og lære mer om egen ideologi og filosofi.

 

Norge trenger så absolutt et høyre-radikalt parti! Jobber faktisk med saken as we speak. Har laget et forum for å diskutere hva et slikt parti bør inneholde:

 

Høyre-radikalt forum

 

Dette regnes kanskje litt som reklame, men det er relevant for debatten i hvert fall.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig finnes det folk som er lut lei av innvandring i Europa. Trist at mange tyr til nazisme pga. det. Det må da gå an å være nasjonalist UTEN å hate jøder og andre ikke-vestlige grupper. Men ja, selv kommer jeg nok ikke til å protestere mot fascismen, for at den dominerende venstrevridde politikken har flere bakdeler enn fascismen har.

 

Det går an å være imot innvandring uten å hate jøder og uten å hate alle andre raser. Jeg er sterkt imot innvandring, men de som passer inn ønsker jeg velkommen.

 

Med å passe inn mener jeg at innvandreren skal kunne:

- lære og forstå norsk kultur

- lære vårt språk

- ikke forvente at vi skal lære dems kultur og språk

- fungere like bra som nordmenn

- respektere nordmenn

- praktisere egen kultur uten å kreve at vi skal tilpasse oss til den

- LA VÆRE Å MISBRUKE ORDET "RASISME"

 

skjønner godt at folk trekker mer og mer mot høyresiden, det virker liksom som den eneste muligheten.

Lenke til kommentar

Frykter heller mer EU, enn eg frykter desse "farlege" muslimane, som freppere likar å stigmatisere, når det gjeld innvandring. Så meiner eg at arbeidsdiriktivet frå EU var det mest RÆVA noreg kunne gå med på. Nett regjeringaseie til alle arbeids givere "Hei, no for dykk lov til å drive med sosialdumping." Å samle eit folk bak ein "fiende" er ikkje noko nytt, berre se på frp, dei gjer det kvar gong.

 

"The people can always be brought to the bidding of their leaders. All you have to do is tell them that they are in danger of being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger"

 

Herman Goering

 

Blir brukt jævla ofte spør du meg.

 

Frykt, er vår verste fiende, og våre politikere spelar på det kvar føkkings gong det skjer eit eller anna jævli, berre spør Siv Jensen.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at vi høyre-radikalere har positive ting å bidra med, men da må vi slutte opp med disse utrolige og alt-omfattende jøde-konspirasjonene som slenges rundt, bli smartere og høfligere, og lære mer om egen ideologi og filosofi.

 

Norge trenger så absolutt et høyre-radikalt parti! Jobber faktisk med saken as we speak. Har laget et forum for å diskutere hva et slikt parti bør inneholde:

 

Høyre-radikalt forum

 

Dette regnes kanskje litt som reklame, men det er relevant for debatten i hvert fall.

 

Anser du deg selv som en nasjonalist eller som en facist? Ble usikker da jeg gikk gjennom postene dine på forumet. Spesielt da du skiftet mening om Israel i 2009. Trodde de fleste høyrevinger var Israel-venner nå til dags?

 

Syns facisme har fått et ufortjent dårlig rykte på seg etter WW2. Dersom man leser Göran Häggs bok "Mussolini: en studie i makt", leser man blant annet at Mussolini var skeptisk til å gå på samme side som Hitler under WW2. Facisme hadde aldri noe med rase å gjøre. Mussolini selv hadde en jødisk elskerinne, muligens var det flere og? Hvem vet. Facisme var en politisk bevegelse for bønder og arbeidere.

 

Er dagens facister en "mykere" variant av dagens nazister?

 

Selvfølgelig finnes det folk som er lut lei av innvandring i Europa. Trist at mange tyr til nazisme pga. det. Det må da gå an å være nasjonalist UTEN å hate jøder og andre ikke-vestlige grupper. Men ja, selv kommer jeg nok ikke til å protestere mot fascismen, for at den dominerende venstrevridde politikken har flere bakdeler enn fascismen har.

 

Det går an å være imot innvandring uten å hate jøder og uten å hate alle andre raser. Jeg er sterkt imot innvandring, men de som passer inn ønsker jeg velkommen.

 

Med å passe inn mener jeg at innvandreren skal kunne:

- lære og forstå norsk kultur

- lære vårt språk

- ikke forvente at vi skal lære dems kultur og språk

- fungere like bra som nordmenn

- respektere nordmenn

- praktisere egen kultur uten å kreve at vi skal tilpasse oss til den

- LA VÆRE Å MISBRUKE ORDET "RASISME"

 

skjønner godt at folk trekker mer og mer mot høyresiden, det virker liksom som den eneste muligheten.

 

I dag er det over 800 000 mennesker i Norge. De fleste kommer fra nasjoner her i Europa. Blant annet Polen, Sverige, Tyskland og Russland. Tidligere var det Vietnam, Sri Lanka, tidligere Jugoslavia og Chile.

Blant annet hvor jeg kommer i fra, der var flere fra Finland og Russland enn i fra Norge. De flest har kommet som arbeidsinnvandrere. Er det ikke bedre å få dem i arbeid enn å låse dem inne på et mottak utenfor selve samfunnet? På den måten lærer de jo språket raskere, de tilpasser samfunnet vårt raskere.

 

Som sagt, jeg vokste opp hvor det bodde et tosifret antall russere og finnere, det betød allikevel ikke at jeg måtte lære meg russisk og finsk samt stille opp på antall fester for å drikke vodka helt til jeg må på legevakta for å pumpes.

 

Kan du vennligst forklare meg hvordan en nordmann "fungerer" i samfunnet? De daglige besøkene hos NAV? Der er de jamn store, både de ikke-vestlige og etniske.

 

Et epletre består ikke bare av friske og modne epler, man finner også noen som er litt "spookey" og noen som er direkte råttne. De finnes på begge sider, om de er kristne eller ikke-kristne.

Endret av NorthGuard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...