Gå til innhold

Fascismen kommer tilbake - Feil i Europas styring?


Anbefalte innlegg

Etter å ha sett et program på NRK idag, ble jeg mildt sagt forferdet. Ynkelige 60 år etter krigen er de som startet det hele på vei tilbake, kanskje til slutt mot makten. Ja, de har makt i flere land, der iblant Tyskland!

 

Er det bare jeg som tror at noe har gått galt i styringen av Europa/EU når slike partier dukker opp igjen? Jeg har ingenting imot islam, jøder, folk fra andre verdensdeler generellt, og har ingenting imot at folk menger seg med dem, får familie med dem. Men at de flytter hit, ofte uten annen grunn enn at Norge er et bra land, det er over grensa.

 

Det er det jeg tror er grunnen til at partiene kommer tilbake til makten. Jeg er ikke rasist, jeg er ikke fascist, men jeg mener innvandringen burde stoppes. Det er ikke Norges ansvar å fikse opp skakkjørte land, som ikke prøver å gjøre noe selv med saken.

 

Jeg kom litt av sporet, orker ikke skrive om, men det jeg mener er:

Jeg tror fascismen kommer tilbake, først og fremst på grunn av for svake lover mot det, men også det at Europa tar imot flyktninger i hauger, som ikke hører hjemme her. Fascistene liker dem ikke, og jeg vil ikke ha dem i Norge om de ikke gjør nytte, men nå har fascistene begynt å danne partier, komme til makt, deriblant er en av deres større saker å bli kvitt Islam og jødedommen.

 

Hva mener dere om denne saken? Kanskje på tide det blir diskutert og stoppet, før vi sitter med en ny Hitler og en ny Mussolini. Eller en til Silvio Berlusconi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke helt problemstillingen her. Innvandring har det da eksistert i alle år. Og ideologiene som Hitler dyrket er jo fortbudt i flere land, bla. Tyskland. Og det faktum at Stalin fortsatt er populær i deler av Russland betyr ikke at en likesinned vil komme til makten.

 

Om det er økene grad av generel rasisme du er urolig for så trenger du ikke å engste deg ettersom motstanden mot rasisme bare blir større og større. De som i dag reker rundt i nazigjenger er bare med for å finne kameratskap og gjenger de kan være tøffe i, ikke for å dyrke ideologiene til Hitler.

 

Jeg er langt mer engstlig for Den 2. kalde krigen fremfor framveksten av et nytt nazirike og en ny krig som vil bety en endring av Europa.

Lenke til kommentar
Forstår ikke helt problemstillingen her. Innvandring har det da eksistert i alle år. Og ideologiene som Hitler dyrket er jo fortbudt i flere land, bla. Tyskland. Og det faktum at Stalin fortsatt er populær i deler av Russland betyr ikke at en likesinned vil komme til makten.

 

Om det er økene grad av generel rasisme du er urolig for så trenger du ikke å engste deg ettersom motstanden mot rasisme bare blir større og større. De som i dag reker rundt i nazigjenger er bare med for å finne kameratskap og gjenger de kan være tøffe i, ikke for å dyrke ideologiene til Hitler.

 

Jeg er langt mer engstlig for Den 2. kalde krigen fremfor framveksten av et nytt nazirike og en ny krig som vil bety en endring av Europa.

 

Jeg så også den nevnte dokumentaren på NRK, og jeg må innrømme at den var skremmende.

I følge dokumentaren er det nok dessverre ikke så enkelt som at dette er ungdommer som finner sammen i nazigjenger for å tøffe seg og for å finne kamerater og tilhørighet. Det trodde jeg også, men ble faktisk ganske sjokkert over det som kom fram i dokumentaren. Det viser seg at folkevalgte i flere europeiske land, bl.a Tyskland, Italia og Danmark har kontakter og sterke bånd til høyre-ekstreme grupperinger som tilogmed står åpent frem og benytter nazistiske og fascistiske symboler. I flere land i Europa er spesielt fascismen i ferd med å bli "stueren" igjen, og Italias president Silvio Berlusconi samarbeider med flere høyre-ekstreme grupperinger hvorav èn er ledet av Mussolinis barnebarn. (husker ikke navnet hennes, men hun er tro mot sin bestefars idealer og ideologi)

Alt i alt en skremmende og opplysende dokumentar..... men jeg deler imidlertid ikke Serukas syn på årsakene til dette fenomenet. Jeg tror derimot at det er fremmedfrykt og redsel for at vi skal måtte gi avkall på rikdommen og friheten vår som gjør at mange europeere vil stenge grensene for ikke-vestlige innvandrere. Den redselen sitter dypt i mennesket, og de som er ute etter å samle tilhengere og sympatisører til en fremmedfiendtlig ideologi vet godt hvilke knapper de skal trykke på. De spiller på denne frykten som vi alle i større eller mindre grad har for å miste det vi har tilegnet oss og de er dyktige til å finne syndebukker. Dette er en gammel og velkjent metode som tydeligvis fungerer godt selv på opplyste og velutdannede europeere. Guffent!

Lenke til kommentar

Link til dokumentaren.

 

Så denne med far i huset, og begge ble litt overrasket over hvilke relasjoner Romas borgermester har hatt (også ironisk). Men ser man det i perspektiv med resten av befolkningen i disse landene, utgjør nok (merk: antakelse) de høyreekstreme en veldig liten andel. Dog er det vittig å se hvor hjernevasket tilhengere av denne ideologien er. Det er beroligende å se, også vite, at den slags ideologi og holdning fordømmes av særs mange. Dette er for øvrig en fransk dokumentar.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Men det faktum at det FINS slike partier, det finns ledere i BYER og DELSTATER som faktisk er fascister, det er ikke akkurat beroligende.

 

Man skulle trodd at folk hadde fått med seg hva Hitler gjorde, og om noen skulle protestere politisk med et parti at de lagde en annen type en høyreekstremisme?

 

Oppgitt over Europa jeg.

Lenke til kommentar

Hva som lenge har vært begravet under overflaten kommer nå til syne igjen og takk gode gud for det.

 

Masseimmigrasjon er ingenting annet enn perverse mennesker dødfødte håp om å utrydde det kreative ariske mennesket, vår rases overlevelsesinstinkt er i ferd med i kicke inn for fullt både i Europa og Amerika, slike dokumentarer som skal "merkelappe" vår motstand som rasistisk ser jeg på som dødskramper fra de som i utgangspunket har påtvunget oss denne galskapen, de er redde for oss og med retthet så.

 

Folk skjønner nå at det ikke er det å redde andre mennesker som er hensikten med masseimmigrasjonen, men på sikt ødelegge vår egen kultur og rase.

 

Enhver mann av arisk herkomst som motsetter seg denne idiotiske, perverse, blasfemiske ideologien kalt multikultur er automatisk en nazist, hvit ekstremist og andre "fæle" karakteristikker, dette har blitt oppnådd gjennom massiv hjernevasking i ganske langt tid nå.

 

Det er på tide at sannheten kommer ut.

Lenke til kommentar
Forstår ikke helt problemstillingen her. Innvandring har det da eksistert i alle år. Og ideologiene som Hitler dyrket er jo fortbudt i flere land, bla. Tyskland. Og det faktum at Stalin fortsatt er populær i deler av Russland betyr ikke at en likesinned vil komme til makten.

 

Om det er økene grad av generel rasisme du er urolig for så trenger du ikke å engste deg ettersom motstanden mot rasisme bare blir større og større. De som i dag reker rundt i nazigjenger er bare med for å finne kameratskap og gjenger de kan være tøffe i, ikke for å dyrke ideologiene til Hitler.

 

Jeg er langt mer engstlig for Den 2. kalde krigen fremfor framveksten av et nytt nazirike og en ny krig som vil bety en endring av Europa.

 

Jeg så også den nevnte dokumentaren på NRK, og jeg må innrømme at den var skremmende.

I følge dokumentaren er det nok dessverre ikke så enkelt som at dette er ungdommer som finner sammen i nazigjenger for å tøffe seg og for å finne kamerater og tilhørighet. Det trodde jeg også, men ble faktisk ganske sjokkert over det som kom fram i dokumentaren. Det viser seg at folkevalgte i flere europeiske land, bl.a Tyskland, Italia og Danmark har kontakter og sterke bånd til høyre-ekstreme grupperinger som tilogmed står åpent frem og benytter nazistiske og fascistiske symboler. I flere land i Europa er spesielt fascismen i ferd med å bli "stueren" igjen, og Italias president Silvio Berlusconi samarbeider med flere høyre-ekstreme grupperinger hvorav èn er ledet av Mussolinis barnebarn. (husker ikke navnet hennes, men hun er tro mot sin bestefars idealer og ideologi)

Alt i alt en skremmende og opplysende dokumentar..... men jeg deler imidlertid ikke Serukas syn på årsakene til dette fenomenet. Jeg tror derimot at det er fremmedfrykt og redsel for at vi skal måtte gi avkall på rikdommen og friheten vår som gjør at mange europeere vil stenge grensene for ikke-vestlige innvandrere. Den redselen sitter dypt i mennesket, og de som er ute etter å samle tilhengere og sympatisører til en fremmedfiendtlig ideologi vet godt hvilke knapper de skal trykke på. De spiller på denne frykten som vi alle i større eller mindre grad har for å miste det vi har tilegnet oss og de er dyktige til å finne syndebukker. Dette er en gammel og velkjent metode som tydeligvis fungerer godt selv på opplyste og velutdannede europeere. Guffent!

 

Anbefaler deg å ta en kikk på denne tråden. Og da spesielt på linken i åpningsinnlegget:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1087752&hl=

 

Kan du ellers linke til denne dokumentaren hvis den er å finne på nettet? Og når det gjelder om Berslusconi sammarbeider med barnebarnet til Mussolini som er Berlusconi bare en klovn som ler av og forfølger i disse dager. Nå har jeg som sagt ikke sett dokumentaren og vet derfor ikke hvor sterkt disse partiene står i de forskjellige landene, men om det er som FRP her i Norge som har en enormt drittkjeft, men ikke en sjanse til å komme til makten ville jeg ikke tatt det så tungt. ;)

Lenke til kommentar
Alt i alt en skremmende og opplysende dokumentar..... men jeg deler imidlertid ikke Serukas syn på årsakene til dette fenomenet. Jeg tror derimot at det er fremmedfrykt og redsel for at vi skal måtte gi avkall på rikdommen og friheten vår som gjør at mange europeere vil stenge grensene for ikke-vestlige innvandrere. Den redselen sitter dypt i mennesket, og de som er ute etter å samle tilhengere og sympatisører til en fremmedfiendtlig ideologi vet godt hvilke knapper de skal trykke på. De spiller på denne frykten som vi alle i større eller mindre grad har for å miste det vi har tilegnet oss og de er dyktige til å finne syndebukker. Dette er en gammel og velkjent metode som tydeligvis fungerer godt selv på opplyste og velutdannede europeere. Guffent!

 

Er det plutselig "guffent at opplyste og velutdannde europeere" vil fortsette å ha sin "frihet og rikdom"? Når du i tillegg nevner ordet fremmedfrykt i samme setning ser en fort hvorfor ordet rasisme blir misbrukt 24/7 idag. Tror du virkelig det finnes større grupper rundt i verden som velvillig vil gi avkall på frihet og rikdom, og i tillegg bli påtvunget det av andre? Hva når Røkke ikke vil gi mer midler til Molde FK? Hvorfor gir ikke Nord-Italie mer til Sør-Italia, kanskje de burde rope mer om fremmedfrykt slik at de får truet til seg flere midler? Bare fordi noen ikke vil hodeløst gi fra seg rikdom og frihet er det ikke fremmedfrykt og guffenhet. I såfall er Norge verdens største oppsamling av drittsekker fylt med fremmedfrykt. Og hvis Europa har så stor fremmedfrykt, hvorfor fortsetter de å ta inn i hopetall mennesker som ser annerledes ut? Og i tillegg bruker store ressurser på å ta de imot og hjelpe de når regnskapet er negativt når en tar med inntektsiden også? Det er de aller færreste som vil hermetisk lukke sine landegrenser, det de "opplyste og velutdannede europeerne" vil er å bevare sin rikdom og frihet og bygge videre et slikt samfunn og ta inn de som best egner seg til å videre forvalte det de har bygget opp.

 

Det høres bare ut som noe som er tatt fra SU sitt program, en sammensurring av ord for å skape et skarpt budskap.

 

Har forøvrig ikke sett dokumentaren, mulig jeg ser den senere på nrk.nett. Det høres veldig synd ut at ideologier som fascisme og nazisme får en hvis størrelse på oppslutningen sin. Eneste forklaring jeg har er at det er en irrasjonell reaksjonmåte på en rasjonell motstand.

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Alt i alt en skremmende og opplysende dokumentar..... men jeg deler imidlertid ikke Serukas syn på årsakene til dette fenomenet. Jeg tror derimot at det er fremmedfrykt og redsel for at vi skal måtte gi avkall på rikdommen og friheten vår som gjør at mange europeere vil stenge grensene for ikke-vestlige innvandrere. Den redselen sitter dypt i mennesket, og de som er ute etter å samle tilhengere og sympatisører til en fremmedfiendtlig ideologi vet godt hvilke knapper de skal trykke på. De spiller på denne frykten som vi alle i større eller mindre grad har for å miste det vi har tilegnet oss og de er dyktige til å finne syndebukker. Dette er en gammel og velkjent metode som tydeligvis fungerer godt selv på opplyste og velutdannede europeere. Guffent!

 

Er det plutselig "guffent at opplyste og velutdannde europeere" vil fortsette å ha sin "frihet og rikdom"? Når du i tillegg nevner ordet fremmedfrykt i samme setning ser en fort hvorfor ordet rasisme blir misbrukt 24/7 idag. Tror du virkelig det finnes større grupper rundt i verden som velvillig vil gi avkall på frihet og rikdom, og i tillegg bli påtvunget det av andre? Hva når Røkke ikke vil gi mer midler til Molde FK? Hvorfor gir ikke Nord-Italie mer til Sør-Italia, kanskje de burde rope mer om fremmedfrykt slik at de får truet til seg flere midler? Bare fordi noen ikke vil hodeløst gi fra seg rikdom og frihet er det ikke fremmedfrykt og guffenhet. I såfall er Norge verdens største oppsamling av drittsekker fylt med fremmedfrykt. Og hvis Europa har så stor fremmedfrykt, hvorfor fortsetter de å ta inn i hopetall mennesker som ser annerledes ut? Og i tillegg bruker store ressurser på å ta de imot og hjelpe de når regnskapet er negativt når en tar med inntektsiden også? Det er de aller færreste som vil hermetisk lukke sine landegrenser, det de "opplyste og velutdannede europeerne" vil er å bevare sin rikdom og frihet og bygge videre et slikt samfunn og ta inn de som best egner seg til å videre forvalte det de har bygget opp.

 

Det høres bare ut som noe som er tatt fra SU sitt program, en sammensurring av ord for å skape et skarpt budskap.

 

Har forøvrig ikke sett dokumentaren, mulig jeg ser den senere på nrk.nett. Det høres veldig synd ut at ideologier som fascisme og nazisme får en hvis størrelse på oppslutningen sin. Eneste forklaring jeg har er at det er en irrasjonell reaksjonmåte på en rasjonell motstand.

 

Her var det altså ikke snakk om hva man måtte mene om antall innvandrere til Europa eller hvorfor man er engstelig for innvanndring eller ikke. Jeg mener (som du kan se i innlegget) at det er naturlig for mennesker å ville beskytte og beholde det de har tilegnet seg. Iallefall innenfor rimelighetens grenser. Det som var guffent med dokumentaren var å se hvordan ledere i ulike høyreekstreme miljøer bevisst spiller på denne frykten for å rekruttere medlemmer til organisasjonene sine. De færreste av oss mener vel at mennesker som ikke kan betegnes som det Hitler kalte for ariere er undermennesker eller ikke har livets rett, selv om vi engster oss for at innvandring skal påvirke oss i altfor stor grad? Det er nemlig dette jeg mener med at de spiller på fremmedfrykt for å få folk til å slutte seg til ytterligående og ekstreme grupperinger.

Hva du måtte mene om min "sammensurring av ord" kan ikke forandre det faktum at jeg ble sjokkert over at opplyste mennesker, i en verdensdel der folk stort sett har det trygt og godt, kan la seg villede til å sympatisere med slike grupperinger. Grupperinger som baserer sin virksomhet på samme ideologi som Adolf Hitler, mannen som sto bak den verste forbrytelsen mot menneskeheten noensinne.

Det var poenget mitt. :)

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som tror at noe har gått galt i styringen av Europa/EU når slike partier dukker opp igjen? Jeg har ingenting imot islam, jøder, folk fra andre verdensdeler generellt, og har ingenting imot at folk menger seg med dem, får familie med dem. Men at de flytter hit, ofte uten annen grunn enn at Norge er et bra land, det er over grensa.

 

Det er det jeg tror er grunnen til at partiene kommer tilbake til makten. Jeg er ikke rasist, jeg er ikke fascist, men jeg mener innvandringen burde stoppes. Det er ikke Norges ansvar å fikse opp skakkjørte land, som ikke prøver å gjøre noe selv med saken.

 

Nå vet ikke jeg hva du mener med "slike partier"

Men det er uansett ikke disse "slike partier" fascismen kommer fra. Det er fra de sosialiske partiene som alt har makten i det meste av europa.

Sterk statlig kontroll fører alltid til fascisme/nazisme, og de regjerende bruker slike "statlige fiender" som unnskyldning til å styrke sin egen kontroll, og resultatet blir et totalitært system likt det som var i tyskland før og under krigen.

 

Som unnskyldning for å innføre mer kontroll og et totalitært system, så bruker de innvandrere og og slike partier som protesterer mot den politikken som føres.

Kontrolltiltak mot "terrorisme" er noe de også bruker, og listen over "terrorister" som må stoppes vil stadig øke, og til slutt blir de fleste av oss sett på som fiender av staten, og dermed "terrorister"

 

Jeg kom litt av sporet, orker ikke skrive om, men det jeg mener er:

Jeg tror fascismen kommer tilbake, først og fremst på grunn av for svake lover mot det, men også det at Europa tar imot flyktninger i hauger, som ikke hører hjemme her. Fascistene liker dem ikke, og jeg vil ikke ha dem i Norge om de ikke gjør nytte, men nå har fascistene begynt å danne partier, komme til makt, deriblant er en av deres større saker å bli kvitt Islam og jødedommen.

 

Hva mener dere om denne saken? Kanskje på tide det blir diskutert og stoppet, før vi sitter med en ny Hitler og en ny Mussolini. Eller en til Silvio Berlusconi?

 

Fascistene er som sagt ikke de som protesterer mot regjeringenes hodeløse politikk, men de samme sosialistene som sitter i regjeingene og stadig roper på mer kontroll.

 

Verden har allerede fått en ny Hitler, og den nye Hitler vil vise seg å være verre enn den gamle. Den nye Hitler heter Barrack Hussein Obama.

Lenke til kommentar
Og ideologiene som Hitler dyrket er jo fortbudt i flere land, bla. Tyskland.

 

Nei, denne ideologien er ikke forbudt i noe land, den har bare gått i dekning og viser nå foreløpig frem en mildere side av seg selv.

Vi kjenner den som sosialisme, eller "sosialdemokrati"

 

Nasjonalsosialismen, også kjent som nazisme, oppsto jo ut fra sosialdemokratiet i tyskland. Så ideologien lever og er ikke forbudt i noe land, den er bare forbudt i tyskland i en av sine mest ekstreme former.

 

Dette forbudet er imidlertid nytteløst, for sosialisme vil alltid, og uten unntak ende opp som i tyskland, nordkorea osv. Om vi ikke har sterke mokrefter som kan begrens den, og det tror jeg ikke vi har i europa i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frykter du at et nytt naziparti vil gripe makten i Tyskland eller et annet europeisk land?

 

 

Nei. Men det såkalte "sosialdemokratiet" vil bli like totalitært som nazismen. Slik som det nå allerede er i ferd med å skje i USA.

 

I Norge er vi også kommet langt på vei dit, men folk flest i Norge er så vant til å bli kontrollert av staten at de merker det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...