Gå til innhold

Fascismen kommer tilbake - Feil i Europas styring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

De er har bare for å få en haug penger i fanget, la dem ta en skikkelig norsk test og de fleste stryker. De bryr seg fint lite om landet og dets tradisjoner.

 

Det er også veldig unødvendig for dem å flykte halve verden rundt når det er mange naboland med fred i. Lykkejegere hele bunten.Flyktningsloven burde bare gjeldt nærmeste naboland med fred i. Syns det er veldig rart at politikere ikke oppfatter at mange menensker blir krenket av innvandring. ( nesten 50% som ikke blir hørt)

 

Norge og mange Europeiske land vil få politistyrker lignende det i USA.

 

Facismen består av en stor del mennsker som er redd for forandring og at tradisjoner skal falle bort.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Facisme består av makt og kontroll friker som burde aldri få sjå dagens lys.

 

Når det er sagt, arbeids direktivet frå EU. Noreg dreit godt på leggen der, for å sei det sånn. Arbeids innvandring frå aust europeiske land er det største truslen for den norske statsborgaren, når det gjeld jobb.

 

Flyktninger er greitt, men det som ikkje er greitt er den totalt elendige intrigeringa av innvandrar, som ikkje funkar. Få dei i arbeid og ut i samfunnet fort som bare faen, så blir det fort positive forandringar.

 

Vi vil aldri få nokre politistyrkar som blir like skyteglade som dei i USA, vi har lover for ein grunn.

 

"litt off topic" Vigrid og liknende grupperinger, burde kjeppjagast ut av landet fort som bare faen. Makan til hill-billes skal man faen meg leite lenge etter og ubrukelige sådan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ser ikke det positive i å konvertere Norge til en amerikansk stat.

 

Innvandring er amerikanisering. De har lover også i USA og 80 % av alle insatte er minoriteter.

 

Der er det er nesten like mange insatte som det bor mennesker i Norge. Innvandring skaper ikke trygghet.

 

 

KIlde: Dokumentar om insatte i USA på Discovery

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg (Glurkis) skrev:

 

----------------------

 

Jeg tror nok at vi høyre-radikalere har positive ting å bidra med, men da må vi slutte opp med disse utrolige og alt-omfattende jøde-konspirasjonene som slenges rundt, bli smartere og høfligere, og lære mer om egen ideologi og filosofi.

 

Norge trenger så absolutt et høyre-radikalt parti! Jobber faktisk med saken as we speak. Har laget et forum for å diskutere hva et slikt parti bør inneholde:

 

Høyre-radikalt forum

 

Dette regnes kanskje litt som reklame, men det er relevant for debatten i hvert fall.

 

-------------------------

 

Northguard skrev:

 

Anser du deg selv som en nasjonalist eller som en facist? Ble usikker da jeg gikk gjennom postene dine på forumet. Spesielt da du skiftet mening om Israel i 2009. Trodde de fleste høyrevinger var Israel-venner nå til dags?

 

Syns facisme har fått et ufortjent dårlig rykte på seg etter WW2. Dersom man leser Göran Häggs bok "Mussolini: en studie i makt", leser man blant annet at Mussolini var skeptisk til å gå på samme side som Hitler under WW2. Facisme hadde aldri noe med rase å gjøre. Mussolini selv hadde en jødisk elskerinne, muligens var det flere og? Hvem vet. Facisme var en politisk bevegelse for bønder og arbeidere.

 

Er dagens facister en "mykere" variant av dagens nazister?

 

-----------------

 

Svar:

 

Dagens ny-fascister i Italia, og sikkert mange andre land også er nok i stor grad preget av rasisme og anti-semitisme. Problemet med Mussolini var at han skiftet mening, så det blir en debatt om hvilken Mussolini som er den "riktige" om det er den tidlige eller sene, og det samme gjelder jo partiet.

 

Selv er jeg mot anti-semitisme og rasisme. Anngående høyre-vinger så er det forskjeller mellom forskjellige land. Det franske Front-Nacional (Er det ikke det de heter?) med Le Pen og gjengen er pro-Palestina, og de ble jo landets nest største parti i 2002, og fyller dermed funksjonen som "main-stream høyrepopulist" partiet i Frankrike - Og jeg har hørt at Le Pen også er anti-semit, rikignok i en artikell i Ny Tid en tid tilbake, der de hevdet at Pro-Israel var en av de tingene som gjorde Frp forskjellig fra andre høyre-populistiske partier i Europa.

 

Her må man dog være forsiktig med å trekke sluttninger. Jødene er på deffansiven pga tilstanden i Israel, og flyr derfor på konge, Kåre Willock og hvem det skal være og anklager for "jødehat". Frp er med på det de også, delvis for å ro seg unna nazi-anklager, delvis for å stemple venstresiden.

 

Det hele blir et salig rot... Tror jeg skal forsøke å finne ut hva slags Israel-politikk Franco hadde. Vet at de reddet noen jøder under krigen, og at det ikke fantes jøde-forfølgelser i Spania, men jeg vet ikke hva han mente om Israel.

Endret av Glurkis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...