Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hm, fikk samme nå også, går til "laster inn windows"(eller noe sånt) og så kommer blåskjermen. Mistenker at den ikke liker farten på usb-pinnen, så jeg skal teste med en nyere.

Men gikk bra å få inn biosen ;)

 

 

edit; sweeet, da kjører vi XP, fikk ikke bruke den totalt strippa versjonen jeg hadde lyst på, men denne jeg kjører nå er bare på 1GB den også. Kjører kjapt og fint, enn så lenge iallefall :grin:

Endret av sageman
Lenke til kommentar
JO. Og så glemte jeg det.

 

Fins det en god metode for backup og recovery for XP? Man må sikkert aktivere etterpå dah.

 

En bootbar pinne med DOS og Fat32 har jeg.

 

Ghost?

 

Først: Smart løsning med vifta, har foreløpig ikke bruk for den men om så blir skal jeg huske på den!

 

Hvis du går et par sider tilbake (s. 162) har jeg et innlegg om image backup som jeg tror fungerer til XP også, selv om det er en linux løsning.

 

Et annet alternativ, som er enklere i bruk, er å lage en BartPE-minnepinne, med Trueimage på.Men det forutsetter jo at du har Acronis Trueimage... og da spesiellt BartPE-plugin'en.

Lenke til kommentar
Har lagt inn xp på min A110 nå, men tastaturet er helt feil. Virker som at FN blir holdt inne hele tiden, så vis jeg skal skrive bokstaver så må FN holdes inne.

 

Hva må jeg gjøre for å slippe det?

Fant ut av dette, var bare num lock som var instalert. Men hva skjer med at XP har bedre batteritid enn både linpus og ubuntu? Hadde trodd at xp krever mer?

Lenke til kommentar
Hvor skal jeg henvende meg for å få tak i en Windows XP installasjons DVD.

Dårlig at den ikke fulgte med i pakken.

 

Trenger større harddisk, og vil da reinstallere XP.

 

hva skal du med en cd? Kan ikke brukes i pcen uansett med mindre du har en ekstern cdrom.

må nok installeres via usb penn o.l

Får lånt en ekstern DVD brenner.

 

Har aldri installert windows med minnepenn før. Er det mer komplisert?

Lenke til kommentar
Jeg slet ihvertfall ganske mye med det, og vet om flere. Men så lenge du bruker en ustrippet versjon av xp så skal det gå veldig greit.

 

Bare følg denne videoen.

 

Går det ann å ta en 100% kopi av Windows installasjonen, ved å koble til en ekstern HDD, og så kopiere den over på den nye disken?

Lenke til kommentar
Jeg slet ihvertfall ganske mye med det, og vet om flere. Men så lenge du bruker en ustrippet versjon av xp så skal det gå veldig greit.

 

Bare følg denne videoen.

 

Går det ann å ta en 100% kopi av Windows installasjonen, ved å koble til en ekstern HDD, og så kopiere den over på den nye disken?

 

 

ghost kan brukes til å klone disken. Jeg har selv hatt mye hell ved å lage et ghost image av en one 150 rett fra pakken. Har lagt meg en bootbar ghost minnepenn. Så kobler jeg til en ekstern usb harddisk samtidig slik jeg kan lagre image en plass. ( ble 9GB med full komprimering på, har ikke flere minnepenner på den størrelsen nå)

Så når jeg skal ha xp inn på en maskin kobler jeg bare til minnepenn og ekstern disk til og henter ut image i fra ghost :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...