Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Slik du gjør med alt annet? Minnepenn?

 

Hvordan får jeg det programmet over med minnepenn??

 

 

Plant minnepennen i jord og vann godt. Sørg for at den har godt med lys og vann annenhver dag. Etter 3-4 uker bør du ha en klase med USB cd-stasjoner du kan bruke.

Lenke til kommentar
HAHAHAHAH....

 

Men gå til cd stasjonenen du har cd'en i, høyreklikk og velg utforsk (explore) og bare dra alle filene over på minnepennen. Når du så plugger minnepennen i AA1 så bare dobbelklikker du på setup.exe :)

 

Takker for seriøst svar.

 

 

Ellers koster vel ikke en slimline ekstern USB DVD brenner mer enn ca. 700,-

Som denne f.eks: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=87230

Lenke til kommentar

Tre problemer og en løsning.

 

Jeg slår den på, og etter 30-60 sek slår den seg av. Vifta kan ikke høres. Løsning: blås inn i utblåsningen i det du slår på. Enten sitter vifta litt trangt så den stopper, eller så er det kommet rusk inn der. Vifta skal høres når du legger øret inntil utblåsningen ved LAN-kontakten. Det lille skaberakket er fornuftig nok programmert til å slå av om vifta ikke går. Men den lille vifta er temmelig pinglete.

 

Mitt TV er ikke samarbeidsvillig, med skjermkabel Fra One til TV vil det bare vise et par glimt av skjermbildet uansett oppløsning, Fn-F5 osv. Holder Fn inne og trykker flere ganger på F5, har prøvd alle 4 valg. TV har bare to valg for denne inngangen. Et par blink, og så svart eller blått. Kabel og TV virker fint med en annen Acer. One virker fint med kabel på en annen TV.

 

WLAN skal slå seg av når LAN-kabel er oppe og går. Det gjør det ikke. Begge er aktive og må slås av manuelt.

 

Acer One med 1,5 GB minne og Win XP.

 

Hva slags brikke er den venstre kortleseren for? Blir minnet utvidet sømløst fra 8 GB, eller får jeg en ny partisjon?

Endret av Haremstua
Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg legge inn Office 2007? Jeg har produktnøkkelen, men denne har jo ikke cd rom :p

 

Blir det ikke litt tynt med minne av sånne svære greier? Finn heller noe slankere her: portableapps.com. Portable=installeres på en ekstern brikke som du kan flytte rundt etter behov. Ingen installasjon, ingen spor på vertspc.

 

Ellers har Clasern noe billig eksterncd-greier. Clasohlson.no Nr 38-1740. bånstygg, men sikkert grei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvordan kan jeg legge inn Office 2007? Jeg har produktnøkkelen, men denne har jo ikke cd rom :p

 

Blir det ikke litt tynt med minne av sånne svære greier? Finn heller noe slankere her: portableapps.com. Portable=installeres på en ekstern brikke som du kan flytte rundt etter behov. Ingen installasjon, ingen spor på vertspc.

 

Ellers har Clasern noe billig eksterncd-greier. Clasohlson.no Nr 38-1740. bånstygg, men sikkert grei.

 

hva er det du vaser om? Xp versjonen har 120GB hdd og 1GB ram, samme hva du mener med minne så er det nok til å kjøre office både ti og femten ganger oppå hverandre

Lenke til kommentar
hvorfor ligger det 3 bioser på nedlastingssiden og hvilken skal man bruke?

 

De gamle versjonene er der bare i nødstilfelle, om det skulle være feil på den nye, så du kan gå tilbake og laste opp en gammel. En PC med defekt/feil BIOS er som salt uten egg.

 

Å bytte BIOS er risikabelt. Går noe feil, så blir det -mye- trøbbel. Er du ikke veldig keen, eller ikke har noen BIOS-relaterte feil som nevnt i bugfix, la det være.

 

Er du i tvil, la det være. Eller bare la det være.

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg legge inn Office 2007? Jeg har produktnøkkelen, men denne har jo ikke cd rom :p

 

Blir det ikke litt tynt med minne av sånne svære greier? Finn heller noe slankere her: portableapps.com. Portable=installeres på en ekstern brikke som du kan flytte rundt etter behov. Ingen installasjon, ingen spor på vertspc.

 

Ellers har Clasern noe billig eksterncd-greier. Clasohlson.no Nr 38-1740. bånstygg, men sikkert grei.

 

hva er det du vaser om? Xp versjonen har 120GB hdd og 1GB ram, samme hva du mener med minne så er det nok til å kjøre office både ti og femten ganger oppå hverandre

 

Min Aspire One 100 kjører XP og har bare 8 GB plass for programvare og 1,5 GB minne. Ingen harddisk. Så vi skriver om to ulike ting. :thumbup: Dessuten: Jeg skal huske nicket ditt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvordan kan jeg legge inn Office 2007? Jeg har produktnøkkelen, men denne har jo ikke cd rom :p

 

Blir det ikke litt tynt med minne av sånne svære greier? Finn heller noe slankere her: portableapps.com. Portable=installeres på en ekstern brikke som du kan flytte rundt etter behov. Ingen installasjon, ingen spor på vertspc.

 

Ellers har Clasern noe billig eksterncd-greier. Clasohlson.no Nr 38-1740. bånstygg, men sikkert grei.

 

hva er det du vaser om? Xp versjonen har 120GB hdd og 1GB ram, samme hva du mener med minne så er det nok til å kjøre office både ti og femten ganger oppå hverandre

 

Min Aspire One 100 kjører XP og har bare 8 GB plass for programvare og 1,5 GB minne. Ingen harddisk. Så vi skriver om to ulike ting. :thumbup: Dessuten: Jeg skal huske nicket ditt.

 

Hva er sannsynligheten for at en person som ikke klarer å installere office med USB penn klarer å installere XP på en linux maskin som ikke har CD drive?? anser den sannsynligheten som liten nok til at det er sikkert å anta at han har A150

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
må prøve, har prøvd 27 ganger nå å legge inn tinyxp via usbpluggen, men får bare blåskjerm og trøbbel. Oppdaget nå at jeg har en litt gammel bios, v.3109 og nyeste er v.3305, så får teste den og se om jeg kommer noe videre med den...

 

Du skriver ikke hvilken maskin og konfigurasjon du har.

Jeg har 110'ern med 512KB og 8GB minne.

Fikk endelig igang bios-flashen nå, så får jeg så hvordan den liker tinyXP'n med den nye biosen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...