Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har installert Ubuntu på min A110 nå. Fungerer veldig godt, men har et lite problem. Noen vinduer forsvinner under skjermbildet. I følge denne guiden: https://help.ubuntu.com/community/AspireOne så kan man skrive inn kommandoen

gconftool-2 --set /apps/compiz/plugins/move/allscreens/options/constrain_y --type bool 0 

for å få muligheten til å dra vinduer over vindushøyden. Prøvde dette (også som root), men det fungerer fortsatt ikke.

 

Noen som vet hvordan dette kan gjøres?

Lenke til kommentar
har planer om å kjøpe aspire one a110L/a150X eller msi wind, har ikke helt bestemt meg ennå :p

 

men lurer på 1 ting:

SSD'en på aa1 har jo hastighet på rundt 40mb/s (read) og 8mb/s (write) hvordan går det med read/whrite hastigheten når en oppgradere lagringsplassen med et sdhc class 6 kort som har en hastighet på 6-20mb/s ?

 

Hvis du kjøper f.eks lexar/sandisk osv sine sdkort beregnet til speilrefleks ligger du fort over ytelsen til den S(ucky)S(ucky)D(isken) i A110.

Lenke til kommentar

I dag ble det stemning på kontoret! To små søte esker med en A110 og en A150 lå på plass der. Begge to i Hvit.

 

A110 var jo oppe og gikk i løpet av 30 sek, mens A150 trengte en god halvtime - eller noe slikt.

 

Første reaksjon: Flotte maskiner - flott skjerm!

Andre reaksjon: A110'en (Linux) har ei bråkete vifte. Jeg tror mitt eksemplar har en feil på denne rett og slett, for den bråker bedtydelig mer en XP utgaven. Musepekeren på A110 (Kinux) er litt mer vinglete - iallefall i default oppsett

 

A110, Linux:

  • Ferdig preppet for norsk tastatur. Ikke noe tull! Rett opp og kjøre.
    Maskinen går rett på nett via Firefox, men får ikke til å laste ned oppgraderinger, hverken gjennom wlan eller kabel. Noen som har en ide?
    Mplayeren i Firefox vil ikke vise videoer. Vil kanskje bedres når maskinen får tak i oppgraderingene.
    Messenger mot MSN lot seg heller ikke logge på!:(

a150, XP: Kasta ut prøve-office, Adobe reader og Macafee. Inn med full Off 2007, foxit reader og avast. Spent på hvordan denne snurrer XP!

Endret av thor_egil
Lenke til kommentar
Har installert Ubuntu på min A110 nå. Fungerer veldig godt, men har et lite problem. Noen vinduer forsvinner under skjermbildet. I følge denne guiden: https://help.ubuntu.com/community/AspireOne så kan man skrive inn kommandoen
gconftool-2 --set /apps/compiz/plugins/move/allscreens/options/constrain_y --type bool 0 

for å få muligheten til å dra vinduer over vindushøyden. Prøvde dette (også som root), men det fungerer fortsatt ikke.

 

Noen som vet hvordan dette kan gjøres?

 

Hold Alt inne. Klikk hvor som helst i vinduet du vil flytte og dra det dit du vil :)

Lenke til kommentar

Må si at maskina er flott, men er veldig skuffet over støynivået. Viftene på min Acer går på full guffe selv om jeg bare har oppe Writer. Den bråker mye mer enn min Macbook Pro. Viftestøyen plaget til og med noen på forelesningen i dag. Er redd for at jeg må benytte meg av angreretten eller finnes det et viftestyringsprogram for linpus?

Lenke til kommentar

Er det så stor forskjell på A110 og A150 når det gjelder viftestøy?

Jeg er overrasket over hvor lite støy det er på min A150.

Isåfall i forhold til "normale" laptoper.

 

Noen som kan anbefale bruk av fancontrollen?

Plages ikke av støy, men kjekt å vite CPU temp.

Endret av Roon
Lenke til kommentar

Hei

 

Har problem med å logge meg inn på skolen. Man skal få opp en login skjerm (type den man får ved internettbruk på gardermoen), da man åpner en browser. Får ikke opp denne.

 

Det går glatt med andre windows pcer, og andre som bruker firefox.

 

Har lagt inn java, og dette hjalp ikke..

Tips?

 

(bruker linpus og firefox) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...