Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Den Vista testen kan man jo nesten ikke stole på.

Verdier vil variere hvis du har nye eller gamle drivere.

Hvis maskina de har blitt brukt lenge eller ikke. En helt ny installert maskin vil ikke gi samme resultat etter noen mnd'er bruk. Man får jo alltid inn noe som sinker maskinen litt.

Men jeg kan absolutt anbefale AA1. Testet den i dag med HDTV Mythbusters episoder. Spiller av uten noen probelemer. Fullskjerm og programmer i bakgrunnen. Ingen problemer. :D

 

Bruker du Linpus ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, akkurat fått denne herligeten i hendene (aa1) og hsr fingrs litt med den

har versjonen med ssd og linpus linux og er helt grønn på linux.

Det jeg lurer på, hvordan setter man opp fildeling med et eksisterende windows nettverk ?

har funnet ut at jeg trenger samba, men alle howto'ene går litt over hodet på meg iom at dette er første gang jeg tar i en linux maskin (jeg har funnet terminalvinduet og sånt, men der stopper det)

er det noen som har lyst til å hjelpe ?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte A150 for dama, hun fikk den i helga. Har da ikke fått testa den så mye enda, men den har gjort et veldig godt inntrykk så langt. Har ikke merket noe hakking enda (avspilling av enkelte divx). Jeg har selv en 4 år gammel bærbar PC med XP Pro, med dårligere spesifikasjoner enn A150 (mindre harddisk og kun 512MB RAM), så det må gå an med XP Pro også på A150.

 

Veldig følsom WLAN-mottaker, i alle fall i forhold til det som jeg har på min stasjonære PC. A150 fant hele 10 trådløse nettverk der jeg bor, mens min stasjonære stort sett kun finner mitt eget trådløse nettverk.

 

Fikk forøvrig med denne veska som har vært så mye diskutert :)

Endret av hgunders
Lenke til kommentar

Fikk meg en liten overaskelse her om dagen, hjemme har vi en D-link router med 3 antenner og har N-støtte.. Også til min stasjonær PC som står bak 2-3 husvegger, 20 meter fra hus til garasje+taksteiner har jeg en D-link DWA-140 USB trådløst mottaker som også skal ha N-støtte.. Jeg må stresse litt og den mottakeren må stå helt perfekt mot routeren og jeg får ett svakt signal som er rimelig ustabilt.. Også prøvde jeg bare for morro og ta ut bærbaren, var 100% sikker på at jeg aldri kom til og få signal der ute.. Men joda, knall bra signaler og jeg kan surfe og laste som jeg vil der ute i garasjen..

Har prøvd dette med Dell inspiron bærbar, en av 17" toppmodellene fra multicom men ingen fikk helt bra signaler der ute..

Utenom min Aspire one..

 

Kan godt hende at disse USB mottakerene suger, men ble allikavel veldig positivt overasket over hvor bra det trådløse kortet er i aceren..

Lenke til kommentar

Jeg fikk min 150 nå på lørdag, og er svært fornøyd.

 

Eneste rare tingen som har skjedd er at den i går kveld plutselig begynte å henge seg når jeg prøver å sette den i dvale/hibernation. Det har fungert ypperlig mange ganger, men nå henger den seg øyeblikkelig når jeg setter den i dvale.

 

Alt annet fungerer helt flott.

 

 

Noen som har noen ideer til fix? Jeg kjører den originale WinXP som medfulgte.

Endret av Asarin
Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt meg aspire one med XP, men jeg har et problem. Når jeg skal starte den for første gang, så slår den seg av, av seg selv etter ca. 20-30 sekunder. Noen som vet hva som kan være galt, eller hva jeg må gjøre?

 

Har selfølgelig ladet den og har laderen plugget inn når jeg starter den.

Lenke til kommentar
Den Vista testen kan man jo nesten ikke stole på.

Verdier vil variere hvis du har nye eller gamle drivere.

Hvis maskina de har blitt brukt lenge eller ikke. En helt ny installert maskin vil ikke gi samme resultat etter noen mnd'er bruk. Man får jo alltid inn noe som sinker maskinen litt.

Men jeg kan absolutt anbefale AA1. Testet den i dag med HDTV Mythbusters episoder. Spiller av uten noen probelemer. Fullskjerm og programmer i bakgrunnen. Ingen problemer. :D

 

Bruker du Linpus ?

Nei. Jeg kjører Windows XP.

 

Kan man utvide til 6 cellers batteripakke senere? Isåfall hva koster det, når kommer det, og kommer den til å stikke ut?

 

6 celle batteri koster jo ca 900,-. skal ikke bygge ut noe mer ut ifra bilder som er vist på nett. Er allerede å få tak i det. Den blir bare ikke solgt ferdig på maskin i norge pga da hadde faktisk prisen blitt en del høyere.

 

 

Har akkurat kjøpt meg aspire one med XP, men jeg har et problem. Når jeg skal starte den for første gang, så slår den seg av, av seg selv etter ca. 20-30 sekunder. Noen som vet hva som kan være galt, eller hva jeg må gjøre?

 

Har selfølgelig ladet den og har laderen plugget inn når jeg starter den.

 

Tror nok du skal prøve å installere Windows inn på nytt.

Hvis det skjer hele tiden så høres det ut som software feil egentlig.

Lenke til kommentar
Fikk meg en liten overaskelse her om dagen, hjemme har vi en D-link router med 3 antenner og har N-støtte.. Også til min stasjonær PC som står bak 2-3 husvegger, 20 meter fra hus til garasje+taksteiner har jeg en D-link DWA-140 USB trådløst mottaker som også skal ha N-støtte.. Jeg må stresse litt og den mottakeren må stå helt perfekt mot routeren og jeg får ett svakt signal som er rimelig ustabilt.. Også prøvde jeg bare for morro og ta ut bærbaren, var 100% sikker på at jeg aldri kom til og få signal der ute.. Men joda, knall bra signaler og jeg kan surfe og laste som jeg vil der ute i garasjen..

Har prøvd dette med Dell inspiron bærbar, en av 17" toppmodellene fra multicom men ingen fikk helt bra signaler der ute..

Utenom min Aspire one..

 

Kan godt hende at disse USB mottakerene suger, men ble allikavel veldig positivt overasket over hvor bra det trådløse kortet er i aceren..

 

USB dongler er som regel litt slappe på signal. Men enig i det du sier om at AA1 har bra signal. Merker det selv at denne maskinene finnere flere nett enn andre normale laptoper.

 

Tror vesken kommer med kun A150 modellen.

 

Bare Windows modellen som er levert med veske virker det som.

Lenke til kommentar

Koser meg med Ubuntu på AA1'en om dagen, men har et lite problem, som jeg egentlig alltid har hatt med Linux: Skjerminstillinger.

 

Prøver å koble til ekstern skjerm, men det funker ikke spesielt bra.

 

Med utvidet desktop får jeg ikke bilde i det hele tatt.

Med klonet desktop får jeg bilde, men oppløsningene / visningen av desktoppen blir helt feil. Dette er på en 4:3 17" lcd. (kan velge opp til 1024x768)

 

På 20" lcden kan jeg velge maks 960x600 ved utvidet desktop, og i klonemodus får jeg valgt maks 640x480...

 

Er det noen som har en løsning på dette?

 

Det som er mest interessant er egentlig å klone desktoppen, men da i 1680x1050. Har sett det i bruk på EEE'en, og da var skjermen på EEE'en satt opp til virtual desktop størrelse lik den store skjermen. Noe sånt hadde vært knall.

Endret av [space]
Lenke til kommentar

Hei,

 

Nå har jeg kjøpt meg herligheten med Windows. Jeg må si meg kjempefornøyd! Jeg var veldig skeptisk til den såkallt "treige" prosessoren, den lille og unormale touchpaden og den lille skjermen, men ingen av de to tingene er noe som helst problem. Den er mer enn kjapp nok til å kjøre XP og normale programmer. Musa er en vanesak, men jeg opplever den som litt for seig. Knappene har jeg vendt meg til for lenge siden. Skjermen er også i høyeste grad lesbar.

 

Det jeg derimot ikke har klart å venne meg til enda, er det lille tastaturet. En bør vite at det er et ganske lite tastatur en kjøper, men jeg er ganske sikker på at jeg skal venne meg til det også.

 

AA1FanControl er genialt, og jeg hadde ikke vert like fornøyd uten.

 

Men dette er virkelig valuta for pengene! Jeg angrer ikke på kjøpet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...