Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har problem med å logge meg inn på skolen. Man skal få opp en login skjerm (type den man får ved internettbruk på gardermoen), da man åpner en browser. Får ikke opp denne.

 

Det går glatt med andre windows pcer, og andre som bruker firefox.

 

Har lagt inn java, og dette hjalp ikke..

Tips?

 

(bruker linpus og firefox) :)

 

Denne sitter langt inne, for jeg liker Firefox veldig godt. MEN ... har du prøvd Opera ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ny versjon av vifte kontrollen ute til xp maskinen.

http://www.computentsystems.de/aceraspireonefancontrol/

 

Dette programmet fungerte flott, men hvor høyt kan man sette temeraturgrensa før vifta slår inn? Har CPU-en i tillegg en "bryter" som gjør at den slår maskinen av hvis tempen blir for høy?

 

Jeg har nå satt grensa på 58 grader, og da slår vifta seg på og av med jevne mellomrom. Tidligere gikk den konstant, så det er i alle fall en forbedring. Men hvis jeg kan sette den til ca 70 grader (som lå som default i programmet hvis jeg ikke husker feil), slår nok vifta bare inn en sjelden gang. Er 70 grader ok for denne Atom CPU-en?

Lenke til kommentar
Ny versjon av vifte kontrollen ute til xp maskinen.

http://www.computentsystems.de/aceraspireonefancontrol/

 

Dette programmet fungerte flott, men hvor høyt kan man sette temeraturgrensa før vifta slår inn? Har CPU-en i tillegg en "bryter" som gjør at den slår maskinen av hvis tempen blir for høy?

 

Jeg har nå satt grensa på 58 grader, og da slår vifta seg på og av med jevne mellomrom. Tidligere gikk den konstant, så det er i alle fall en forbedring. Men hvis jeg kan sette den til ca 70 grader (som lå som default i programmet hvis jeg ikke husker feil), slår nok vifta bare inn en sjelden gang. Er 70 grader ok for denne Atom CPU-en?

 

Kjører Fan on 65C og Fan off 58C. Fungerer helt greit

Lenke til kommentar

Det har vel nesten blitt gjentatt til det kjedsommelige, men ville satt utrolig pris på om noen kunne tatt seg bryet til å svare....

 

Sitter i dag med en EEE900 som jeg er ganske fornøyd med tatt prisen i betraktning, men den blir nok returnert. Den har et usaklig høyt lydnivå på viften slik at jeg blir gal...

 

Derfor vurderer jeg skifte til 120GB Aspire One med XP - så...

 

Hva er direkte dårlig med denne?

 

Bråker viften mye?

 

Batteriet varer utrolig kort - 3 cellersen?

 

Har den stor Enter tast?

 

Takknemlig for alle tilbakemeldinger...

Lenke til kommentar

Da skriver jeg (endelig) et innlegg her fra en acer aspire a150. Jeg bestilte det jeg trodde var en blå, men fikk en hvit en :(

 

Dette er jo helt og holdent min feil, siden det faktisk sto hvit i annonsen, det var bare et bilde av en blå en. Har sendt mail til datakjeden nå og spurt om mulighet for å bytte, får bare håpe det går greit.

 

Til posten over meg: hører nesten ikke vifta på min, sitter med tv'en på så det er jo ikke helt stille her i rommet, men den er iallefall ikke noe problem. Er allerede blitt vant med tastaturet (jeg har bare skrevet dette på maskinen) så jeg er veldig fornøyd hittil. Batteritid har jeg ikke fått testet enda, har kun brukt den fra strømnettet hittil.

Eneste jeg er litt misfornøyd med er touchpad'en, da jeg ofte pleier å holde venstre hånda nederst på pad'en der det vanligvis er venstreknapp, og bruker høgrehanda til å bevege musepekeren. Siden det her ikke er noe knapp nederst på touchpad'en, men på sidene istedetfor, så pleier jeg å endre skriftstørrelse i IE når jeg prøver å scrolle (fordi je holder en finger nederst på touchpad'en, samtidig som jeg fører den andre opp/ned til høgre på pad'en. Dette er da tydeligvis en snarvei for å endre skriftstørrelse). Men dette er nok en vanesak, og forsvinner sikkert utover kvelden.

 

Så får jeg bare håpe på positivt svar fra datakjeden, er litt usikker på om jeg gidder å sende den tilbake i retur, hadde vert greit å kunne bytte i butikken her i Bergen.

Lenke til kommentar

Er en kontroller til linux også ja, men kontrolleres i tekstmodus. Ikke noe fancy gui.

 

Hvor finnes den?

 

Spiller ingen rolle om det er tekst eller gui, da jeg ikke skal stille på den hele tiden....

 

<a href="http://wiki.aspireone.net/index.php/How_to...k_the_noisy_fan" target="_blank">http://wiki.aspireone.net/index.php/How_to...k_the_noisy_fan</a>

 

Takk, da blir AA1 enda et hakk nærmere perfekt :D

 

Edit: Da var det fikset. Ikke det at den bråker mye, men det er jo litt tullete å sette vifta for lavt. Mer viftebruk reduserer også batteritiden litt.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Er en kontroller til linux også ja, men kontrolleres i tekstmodus. Ikke noe fancy gui.

 

Hvor finnes den?

 

Spiller ingen rolle om det er tekst eller gui, da jeg ikke skal stille på den hele tiden....

 

http://wiki.aspireone.net/index.php/How_to...k_the_noisy_fan

 

Hei, jeg har prøvd det som står i gaiden, men får noen feilmeldinger underveis. Høyreklikket på filene og lagre lenke. Det er det eneste alternativet jeg får. Lagrer filene i Documents og åpner terminalen derfra.

Her er det jeg har gjort i terminalen:

 

[user@localhost Documents]$ su

Password:

[root@localhost Documents]# chmod a+x acerfand

chmod: cannot access `acerfand': No such file or directory

[root@localhost Documents]# chmod a+x acerfand.htm

[root@localhost Documents]# sudo cp acer_ec.pl acerfand /usr/local/bin/

audit_log_user_command(): Connection refused

cp: cannot stat `acerfand': No such file or directory

[root@localhost Documents]# sudo cp acer_ec.pl acerfand.htm /usr/local/bin/

audit_log_user_command(): Connection refused

[root@localhost Documents]# sudo acerfand

sudo: acerfand: command not found

audit_log_user_command(): Connection refused

[root@localhost Documents]#

 

 

Det er garantert noe jeg har gjort feil. Er som tidligere nevnt helt grønn på linux. Det store spørsmålet er da; hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar

Hvordan får man denne maskinen med linpus originaln til å støtte AAC,FLAC osv? (Etter å ha fått den i advance mode da såklart...)

Testa wav 16 bit 440000, men 480000 24 bit bare ga white noise støy. Mp3 funka greit nok. >Syntes de i Acer burde legge seg litt i jobb med denne driveren for den har altfor lav avspilling til hodetelefoner, dessuten blir mp3 ganske rart med kompresionen den har.

 

Dette er en flott tråd forresten, holdt på å kaste maskinen i søpla før jeg blogget meg fremover og fiksa shaiten opp :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...