Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Like før jeg kaster denne i veggen nå...

 

Har en A150 med XP, min andre A150 faktisk..

Akkurat installert XP og fjernet systemikoner på programmer jeg ikke bruker, fjernet windows-lyder (hater oppstartlyd, avslutningslyd osv...) og fjernet tegneserieoppsettet av XP til gode gamle klassiske "windows-standard" som det så fint heter under Tema-oppsettet.

 

problemet er at etter et par reboots så kommer tegneserieoppsettet, windowslydene og enkelte av systrays'a tilbake.. jeg blir sprø!! Har akkurat byttet inn min 1 uke gamle A150 til en ny en fordi jeg trodde det var en feil ved den, men denne er jo akkurat lik!

 

Noen som sliter med det samme eller som har noen løsning på problemet??

Lenke til kommentar

Jeg hadde en annen tråd om dette, men siden ingen svarte så spør jeg her.

 

Jeg har da mottatt min Acer Aspire one A150. Installerte litt greier på den, pluss noen spill. Jeg starter opp CS, og bæm, jeg havner på mellom 10-30 fps, noe jeg ikke trodde var mulig for en pc som er lagd i 2008, selvom man prøvde. Jeg sjekker så egenskapene til det integrerte skjermortet, og ser at det bare er 8 MB(!!). Noen som vet om en metode å øke dette på?Jeg vet jo at det ikke er en kjempe maskin, men må jo være en måte å øke ytelsen.

Lenke til kommentar
Jeg hadde en annen tråd om dette, men siden ingen svarte så spør jeg her.

 

Jeg har da mottatt min Acer Aspire one A150. Installerte litt greier på den, pluss noen spill. Jeg starter opp CS, og bæm, jeg havner på mellom 10-30 fps, noe jeg ikke trodde var mulig for en pc som er lagd i 2008, selvom man prøvde. Jeg sjekker så egenskapene til det integrerte skjermortet, og ser at det bare er 8 MB(!!). Noen som vet om en metode å øke dette på?Jeg vet jo at det ikke er en kjempe maskin, men må jo være en måte å øke ytelsen.

Nå må du huske at denne maskinen OVER HODE ikke er laget for å spille på. Grafikkortet er i stand til å trekke lettere spill på lav grafikk, men noe avansert støtter den ikke. Allikevel er jeg positivt overrasket over at den klarer spillet med såpass høy FPS. Ville trodd det var lavere.

 

Uansett, grafikken er låst til 8 mb. Om den hadde vært på 128 ville ikke det ha hjulpet noe serlig da minne har ekstremt lite å si for grafikkytelsen. Samtidig benytter GMA950, grafikkortet i One, en teknologi som gjør at den forstørrer minnet til grafikken automatisk ettersom den trenger mer. Men det er ikke en spillmaskin uansett :)

Lenke til kommentar
Det er for å sette i trådløst 3G eller WiMax-kort. Desverre ikke minneutvidelse :(

Hva skal man med mer enn 1GB minne egentlig? Med XP har jeg vært opp i 2GB minnebruk, men dette var under tyngre spill. Med vanlig surfing/msn/musikk/video og alt annet anti-spilleting, er jeg sjelden over 500mb.

 

Så igjen; hva er poenget med mer enn 1GB på en netbook med XP?

Lenke til kommentar
Like før jeg kaster denne i veggen nå...

 

Har en A150 med XP, min andre A150 faktisk..

Akkurat installert XP og fjernet systemikoner på programmer jeg ikke bruker, fjernet windows-lyder (hater oppstartlyd, avslutningslyd osv...) og fjernet tegneserieoppsettet av XP til gode gamle klassiske "windows-standard" som det så fint heter under Tema-oppsettet.

 

problemet er at etter et par reboots så kommer tegneserieoppsettet, windowslydene og enkelte av systrays'a tilbake.. jeg blir sprø!! Har akkurat byttet inn min 1 uke gamle A150 til en ny en fordi jeg trodde det var en feil ved den, men denne er jo akkurat lik!

 

Noen som sliter med det samme eller som har noen løsning på problemet??

Aspire One med XP har et innebygget gjenopprettingsimage på harddisken på en skjult partisjon som er der for å reparere hvis filer forsvinner eller du vil ha operativsystemet inn på nytt. Når du sletter disse filene, vil sansynligvis recoveryprogrammet merke det, og legger dem inn på nytt igjen. Eneste forklaringen jeg finner. For å hindre ditt problem, må du slette recoverypartisjonen, men jeg aner ikke hvilke andre problemer det vil medføre :(

Lenke til kommentar
Tenkte å prøve med Vista. Fungerer greit der, får lasta inn alle drivere og acpi ser ut til å fungere bedre enn me XP. h.264 med USB tv-kort fungerer overaskende også, mellom 35%-52% CPU bruk. Opplevelse-indeksen var overaskende høy...

 

Opplevelse.jpg

Hei!

 

Dette blir kanskje en liten avsporing, men: Hvor pålitelige er egentlig de tallene? Jeg sitter på en stasjonær PC med en Pentium 4 3GHz, og den scorer bare 2,3 på beregninger per sekund på Vistas ytelsestest. Jeg ser forresten her at den samme (?) Pentium-prosessoren scorer 4,1. Kanskje har jeg et upassende hovedkort?

 

Men uansett: 3GHz på Pentium 4 HTT er vel hakket raskere enn Atom med 1,6GHz? Min Pentium er jo i alle fall mer enn god nok for mine behov, så om denne ytelsestesten skulle være reell, så forstår jeg ikke at folk kan si at AAO er treig.

 

*vurderer å kjøpe AAO med Windows i morgen*

Lenke til kommentar

Den Vista testen kan man jo nesten ikke stole på.

Verdier vil variere hvis du har nye eller gamle drivere.

Hvis maskina de har blitt brukt lenge eller ikke. En helt ny installert maskin vil ikke gi samme resultat etter noen mnd'er bruk. Man får jo alltid inn noe som sinker maskinen litt.

Men jeg kan absolutt anbefale AA1. Testet den i dag med HDTV Mythbusters episoder. Spiller av uten noen probelemer. Fullskjerm og programmer i bakgrunnen. Ingen problemer. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...