Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg trenger et godt råd! Har nettopp kjøpt en acer aspire one med xp/1Gb/120Gb. Den virker greit, men internett går U T R O L I G treigt! Går raskt med min vanlige bærbare. Er det noen måte å ordne dette på(instillinger e.l.)?

Er ingen dyktig datanerd, så jeg setter stor pris på litt hjelp her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppdaget det men det var ikke det som var problemet. Problemet var rett og slett at den ikke ville reagere når jeg bevegde på fingeren min.

 

Høres ut som om den var ødelagt. Eller at noen hadde kommet borti fn+F7

Ja, var det jeg tenkte. Men bare spurte her for sikkerhets skyld da jeg snart skal kjøpe meg en A150 :)

Lenke til kommentar
Prøv denne ;

 

Fant en viftekontroll til Aspire'n Den kutter vifta under en gitt temperatur.

Selv med 100% CPU bruk over lengere tid, stiger ikke tempen over 52 grader hos meg. Den idler på ca 45 grader.

 

AA1 FanControl

 

Litt varm på låret, men helt stille....

Er dette programmet OK å bruke? Min er ganske støyete så vil gjerne bruke det, men hva bør jeg ha instillingene på?

Venligst svar fort :p

Lenke til kommentar

Hos meg fungerer nå Telenor Mobilt Bredbånd helt perfekt på min A110 med Linpus Linux. Setter bare mitt modem i USB porten og etter noen sekunder surfer jeg mobilt på verdsveven helt automatisk, finner modem/kobler opp uten at jeg løfter en finger. Det er min kjære A110 som topper denne listen, som anon@Lysaker og anon@Oslo S. Tester jeg gjorde på mandag/tirsdag med Opera 9.52

 

http://www.dslreports.com/archive/telenor.no?s=161&r=836

Endret av belenix
Lenke til kommentar
Prøv denne ;

 

Fant en viftekontroll til Aspire'n Den kutter vifta under en gitt temperatur.

Selv med 100% CPU bruk over lengere tid, stiger ikke tempen over 52 grader hos meg. Den idler på ca 45 grader.

 

AA1 FanControl

 

Litt varm på låret, men helt stille....

Er dette programmet OK å bruke? Min er ganske støyete så vil gjerne bruke det, men hva bør jeg ha instillingene på?

Venligst svar fort :p

Noen som kan svare meg på hvilke innstillinger jeg burde ha på AA1 fan control?

 

Er ikke så veldig flink med sånne apps :p

Lenke til kommentar
Siden som beskriver Ubuntu på Acer Aspire One er oppdatert med en beskrivelse av hvordan et USB-modem kan kobles til. Prøvde samme løsning under Linpus og fikk problemer med at USB-modemet ikke ble gjenkjent. Dette skal det vist finnes en fix for.

John

 

Ja, fixen er det staannoe som har laget. Howtoen hans finnes her. Men det er, etter min mening, en stor fordel at Acer selv kommer med denne forbedringen. Det har noe med at den da blir tilgjengelig for alle som har kjøpt en maskin med Linux. Og for en maskin som er en såkalt "netbook", er det ikke den dummeste egenskapen å kunne bruke et mobilt bredbånd.

Lenke til kommentar

har planer om å kjøpe aspire one a110L/a150X eller msi wind, har ikke helt bestemt meg ennå :p

 

men lurer på 1 ting:

SSD'en på aa1 har jo hastighet på rundt 40mb/s (read) og 8mb/s (write) hvordan går det med read/whrite hastigheten når en oppgradere lagringsplassen med et sdhc class 6 kort som har en hastighet på 6-20mb/s ?

Lenke til kommentar
Siden som beskriver Ubuntu på Acer Aspire One er oppdatert med en beskrivelse av hvordan et USB-modem kan kobles til. Prøvde samme løsning under Linpus og fikk problemer med at USB-modemet ikke ble gjenkjent. Dette skal det vist finnes en fix for.

John

 

Ja, fixen er det staannoe som har laget. Howtoen hans finnes her. Men det er, etter min mening, en stor fordel at Acer selv kommer med denne forbedringen. Det har noe med at den da blir tilgjengelig for alle som har kjøpt en maskin med Linux. Og for en maskin som er en såkalt "netbook", er det ikke den dummeste egenskapen å kunne bruke et mobilt bredbånd.

 

Er nok ikke samme fix'en, den jeg tenkte på var allerede ute når jeg kjøpte maskinen i juli.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette har blitt nevnt tidligere i tråden, men har ikke sett noe. Noen som vet om og eventuelt når versjonen med 160GB og 6 cellers batteri kommer til Norge? Har veldig lyst på en AA1, men hvis det ikke er alt for lenge til denne dukker opp, lurer jeg på å vente litt.

Den kommer ikke, er kun i USA ifølge sjefen hos Acer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...