Gå til innhold

Hva syns du om Diskusjon.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg liker ikke diskusjon.no det burde bli mere som freakforum.nu da man kan selge ting!!

Feakforum: «Kjøp og salg stenges»

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Vi i administrasjonen har, etter en del diskusjon, besluttet oss for å fjerne kjøp/salg-forumet. Det er mange problemer av både praktisk og teoretisk art:

 

* Hvordan modereres et sånt forum? Hvis vi ikke tillater diskusjon i trådene blir det fritt frem for regelrett svindel, men hvis vi tillater det blir det masse flisespikking og feilaktig informasjon (du kan spare tre kroner på å bestille fra India!)

* Hvordan håndteres konflikter? Det er tross alt Internett det er snakk om og muligheten til å bli anonyme gjør det vanskelig å sikre seg at ingen blir svindlet. I en svindelsak er det også vanskelig å avgjøre hvem som snakker sant, siden begge er like anonyme og vi i administrasjonen ikke egentlig ønsker å involvere oss.

* Det er vanskelig å vite om varene er autentiske som er lovlig anskaffet. Det siste vi vil bli er et sted for omsetning av piratkopier eller tyvegods.

 

 

Beslutningen kommer som en følge av at det ikke finnes noen gode løsninger på disse problemene, i tillegg til at vi først og fremst ønsker å være et diskusjonsforum. Underforumet vil stenges for nye tråder, men vil være åpent for nye poster i etablerte tråder i to uker slik at alle får muligheten til å avslutte sine transaksjoner før vi fjerner det fullstendig.

 

Avgjørelsen er endelig.

Det er nok av samme grunner diskusjon.no ikke tillater kjøp og salg på forumet.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar
Liker at det er mange kategorier her, dog litt lettere å feilposte.

 

Liker det enkle Diskusjon.no designet, og at man kan skifte skin etter smak :)

 

 

har bare vært her noen uker. lært meg egentlig mye om data og div bare og lese på forum,

folk hjelper posetivt ifølge den hjelpen jeg har fått.

 

 

har sitti på en god del forum og dette er det jeg har kommet kjappest " inn i".

leste rules og sånn de første dagene, kanskje litt mye regler og div. men med så mange brukere trengs det :)

 

edit *

blei fort avhengig av denne siden og hardware.no ;p

Endret av tainez
Lenke til kommentar

Liker diskusjon.no ganske godt, vet jeg ikke om jeg hadde klart meg så bra her i livet uten det ;). Sånn mer generelt så synes jeg folk stort sett er hyggelig og moderatoren er akkurat passe tilbøyelig, føler ikke at de løper rundt med linjalen og hakker på alt og alle akkurat. Det er også en passe mengde med troll poster som ofte får meg til å humre litt og spriter opp siden. Vis det er noe negativt så vil jeg si at noen folk her kanskje er litt full av seg selv og veldig på å gå på person angrep. Virker også som en del av ”core” medlemmene kjenner hverandre irl så det blir litt intern humor og ”utestenging” på enkelte deler og tråder på forumet vis dere skjønner hva jeg mener?

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
Diskusjon = diskusjon.no

Kjøp/salg = finn.no

 

Er ikke umulig å huske "alle" de adressene der.

 

Den største fordelen sånn jeg ser det, er at forumet har eksistert i lang tid. Få andre store, norske forums kan skilte med det samme. Litt beklagelig at gamer.no-delen forsvant, men sånn er vel livet.

ja egentlig er disksujon den beste forumet i verden har får man hjelp men det som er lit vakselig er når forlk trur jeg er troll men jeg sliter med skolen og gramatikfeil/skrivefeil

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...